نیروهای افغان ولسوالی کران و منجان را دوباره تصرف نموده، دهها تن از اعضای گروه طالبان را کشتند

سلام تایمز

کابل -- به اساس گزارش های گوناگون خامه پرس که به روز چهار شنبه (۲۰ سنبله) به نشر رسیدند، نیروهای افغان یک ولسوالی را در ولایت بدخشان از طالبان پس گرفتند و دهها تن از اعضای این گروه را در سراسر کشور کشتند.

این خبر پس از آن آمد که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده به روز دوشنبه (۱۸ سنبله) در واشینگتن گفت، «ما در چهار روز اخیر، طالبان را محکمتر از هر زمانی دیگر درطی ۱۰ سال گذشته کوبیده‌ایم‌.»

وزارت دفاع در یک اعلامیه که توسط خامه پرس به نشر رسید گفت،در ولایت بدخشان نیروهای افغان ولسوالی کران و منجان را دوباره تصرف کردند و امروز کنترل معادن لاجورد را در این منطقه از طالبان دوباره بدست گرفتند.

وزارت گفت، نیروهای خیزش های مردمی نیروهای حکومتی را در باز پس گیری کران و منجان کمک کردند. به اساس گزارش طلوع نیوز، طالبان ولسوالی متذکره را در حدود دو ماه در دست داشتند.

در عین حال، قول اردوی ۲۰۷ پامیر اردوی ملی افغان در یک اعلامیه گفت، یک حمله هوایی روز سه شنبه (۱۹ سنبله) در ولایت تخار مولوی جمال یک قوماندان محلی طالبان را کشت. به اساس گزارش های جداگانه خامه پرس، حملات هوایی اخیر در ولایات تخار و کندز بیش از ۴۰ طالب دیگر را کشتند.

نیروهای افغان در ولایت فراه با راه اندازه حملات هوایی و جنگ زمینی دست کم ۱۲ عضو گروه طالبان بشمول ملا رحمت، یک قوماندان محلی را کشته و زخمی ساختند. خامه پرس تاریخ راه اندازی این عملیات ها را در فراه گزارش نکردند.

خامه پرس بدون مشخص ساختن تاریخ عملیات افزود، نیرو های افغان در ولایت غزنی دست کم ۹ عضو گروه طالبان را کشتند.

وزارت داخله در یک اعلامیه گفت، نیروهای افغان در ولایت نورستان یک شورشی طالب را در لباس یک زن بازداشت کردند. تاریخ دستگیری وی گزارش نشده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500