تروریسم

خشم عمومی از قتل عام افراد ملکی طی حملات انتقام جویانه طالبان

خبرگزاری فرانسه و هیأت تحریریه

یک پولیس افغان در ماه ثور در شاهراه قندهار به تیرین کوت مصروف حراست می باشد. طالبان در تاریخ 12 قوس 23 فرد ملکی را در قندهار به قتل رساندند. [راتب نوری/ خبرگزاری فرانسه]

یک پولیس افغان در ماه ثور در شاهراه قندهار به تیرین کوت مصروف حراست می باشد. طالبان در تاریخ 12 قوس 23 فرد ملکی را در قندهار به قتل رساندند. [راتب نوری/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- اعضای پارلمان افغانستان و شهروندان این کشور نسبت به قتل عام افراد ملکی توسط ستیزه جویان طالب در جنوب افغانستان ابراز خشم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع پولیس اعلام کردند که جنگجویان طالبان در تاریخ 12 قوس در پی از دست دادن 29 نفر از افراد خود در یک حمله ناکام علیه پولیس در جنوب افغانستان 23 فرد ملکی را قتل عام کردند.

پولیس قندهار طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «ستیزه جویان طالب دیروز [12 قوس] حملات هماهنگ شده ای را علیه پوسته های پولیس در ولسوالی نیش ولایت قندهار اجرا کردند که حملات آنها با مقاومت قوای افغان مواجه شد.»

این بیانیه اضافه می کند: «به دنبال حمله طالبان 29 نفر از شبه نظامیان طالب کشته و تعداد دیگری از آنها مجروح شدند و مقادیر کثیری اسلحه و مهمات آنها کشف و ضبط شد.»

این بیانیه اضافه کرده است: «دشمن بی رحم بعد از تحمل شکست سنگین مقابل قوای افغان با قتل عام 123 فرد ملکی، به شمول پنج طفل و دو زن، انتقام گرفتند.»

در اعلامیه پولیس آمده است که افراد طالبان در منازل افراد ملکی پناه گرفته اند و در پی مخالفت آنها با ستیزه جویان این مردم را به قتل رساندند. به گفته نیازمحمد، قوماندان پولیس ولسوالی نیش، این حملات در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (11 و 12 قوس) حادث شدند.

خشم

فرشته انوری، یک نماینده پارلمان، به سلام تایمز گفت که طالبان شهامت مواجهه با اردو را ندارند.

او اظهار داشت که به جای این کار آنها به «منفجر کردن مساجد، مکتب ها، و اماکن عمومی» متوسل می شوند. وی ستیزه جویان را تشویق کرد تا از کشتن افراد ملکی دست کشیده و صلح کنند.

یک وکیل دیگر پارلمان به نام عبدالقادر زازی همچنان این قتل عام را محکوم کرد.

او گفت: «طالبان ثابت کرده اند که آنها افغان واقعی و یا مسلمان واقعی نیستند. ما می دانیم که در اسلام قتل سایرین حرام می باشد.»

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: «طالبان بعد از تحمل شکست خواستند تا در منازل مخفی شوند و بعد از مخالفت افراد ملکی طالبان آنها را به قتل رساندند.»

«شش عضو خانواده یک افسر پولیس هم بین قربانیان بودند. در مجموع 23 نفر (افراد ملکی) به قتل رسیدند.»

به رغم آن که ولسوالی نیش همجوار ولایت ارزوگان است که یکی از تولیدکنندگان عمده کوکنار محسوب شده و طالبان در آن حضور گسترده ای دارند، اما باشندگان آن هوادار دولت هستند و ستیزه جویان اسلامگرا به ندرت در آنجا دخالتی دارند.

طی آخرین حمله طالبان در ماه میزان در قندوز، پایتخت اکونومیک شمال شرق افغانستان، افراد ملکی که از درگیری ها فرار کرده بودند، ستیزه جویان را به مخفی شدن در خانه هایشان و یا کوشش برای استقرار استحکاماتشان در آنجا متهم کردند.

آنها به خبرگزاری فرانسه گفتند که کسانی که در نیش مقاومت کرده بودند، به قتل رسیدند.

در هفته های اخیر و با نزدیک شدن فصل زمستان، بعد از یک فصل جنگ بسیار شدید، وضعیت امنیتی در بیشتر جبهه های نبرد آرام تر شده است.

بر اساس اعلام یک منبع امنیتی اردوی افغانستان از ماه جُدی تاکنون حداقل 2,000 نفر تلفات داده و در همین حال رکورد بی سابقه نیم ملیون بیجا شده بر اثر درگیری ها رقم خورده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500