امنیت

افغان ها از کوشش های «شجاعانه» قوای امنیتی کشور تقدیر می کنند

عزازالله

پرسنل قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان (اِی اِن دی اس اف) در تاریخ 13 قوس و در پی اجرایی عملیاتی علیه شبه نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در ولایت ننگرهار مصروف حراست هستند. [نورالله شیرزاده/ آرشیو/ خبرگزاری فرانسه]

پرسنل قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان (اِی اِن دی اس اف) در تاریخ 13 قوس و در پی اجرایی عملیاتی علیه شبه نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در ولایت ننگرهار مصروف حراست هستند. [نورالله شیرزاده/ آرشیو/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- مردم ملی، مقامات دولتی، و علمای دینی افغانستان به تقدیر از نقش قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان (اِی اِن دی اس اف) در برقراری صلح و ثبات در کشور پرداخته اند.

حمید زی لالی، نماینده ولایت قندهار در پارلمان افغانستان، گفت که قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان قهرمانان کشور هستند و همه به آنها مفتخر می باشند.

وی به سلام تایمز گفت: «این قهرمانان حیات خود را فدا می کنند و به مردم امید می آورند.»

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به سلام تایمز گفت: «اردوی ملی همراه با مردم برای برقراری ثبات در کشور و برگرداندن امید به ملت کوشش می کنند.»

فداکاری برای صلح

زکی الله خان، یک باشنده اصلی کابل که پدر دو طفل است و حالا در بغلان زندگی می کند، در پولیس ملی افغانستان به حیث لمری بریدمن مصروف خدمت است. متذکره بعد از مدت های طولانی خدمت در هلمند و قندهار حالا به بغلان منتقل شده است.

خان گفت که او بسیار دلتنگ فامیلش که در کابل هستند، می باشد. اما وظیفه او که محافظت از دیگران است، موجب می شود که پدرش بالای او افتخار کند و کمک می کند تا صلح به کشوری که او می خواهد به اطفالش میراث برسد، برقرار گردد.

او به سلام تایمز گفت: «من شادمانی خود را قربانی می کنم تا دیگران را خرسند ببینم. ایمن کردن این کشور و مشاهده مردمی که زندگی شادمانه ای دارند، شعفی وصف ناپذیر را به من می بخشد. من افتخار می کنم که مسیر برحقی را انتخاب کردم.»

مهدی که در اردوی ملی افغانستان به حیث بریدمل مصروف خدمت است، هم ماجرای مشابهی از فداکاری برای وطن را بازگو می کند.

مهدی اصالتاً از ولایت لوگر می آید. اما در ولایت های هرات، کابل، پروان، قندوز، سرپُل، فاریاب، و بغلان در اردو مصروف خدمت بوده است.

او چهار سال پیش، پس از این که ستیزه جویان برادر بزرگتر او را به قتل رساندند، به اردو ملحق شد. او آن وقت عهد کرد تا علیه ستیزه جویان کنار ملت خود بایستد، حتی اگر این به بهای ماه ها دوری از خانواده اش در لوگر تمام شود.

وی به سلام تایمز گفت: «من و همقطارانم پنج بار در روز نماز می خوانیم و می دانیم که ما مسیر برحق، مطابق با تعلیمات اسلام و قانونی اساسی افغانستان را انتخاب کرده ایم.»

وی گفت: «طالبان آیات قرآن کریم را به غلط معرفی می کنند، مردم را گمراه می کنند، و کوشش دارند تا آنها را به انجام اقدامات جنایتکارانه حرام متقاعد نمایند. آنها حیات آرام مردم را مختل کرده و آنها را در فعالیت های جنایتکارانه خود شریک می سازند.»

او گفت: «ایستادگی علیه آنهایی که کوشش می کنند تا مردم را جهاد واقعی است.»

کماندوهای قول اردوی 205 اتل اردوی ملی افغانستان در قندهار می گویند که بیشتر وقت آنها صرف عبور از معبرهای صعب العبور جهت تعقیب گروپ های ستیزه جوی تبهکار می گردد.»

آنها می گویند که این فداکاری ها و محنت هایی که برای بهتر شدن افغانستان متحمل می شوند، ارزشش را دارد.

جنرال هزار میرامیری، قوماندان کَندَک سوم زماری قول اردوی اتل، گفت: «هر جا ستیزه جویان مخفی شده باشند، ما به آنجا می رویم.»

او به سلام تایمز گفت: «همه هموطنان ما، حتی آنها که در دورافتاده ترین ساحات زندگی می کنند یا آنهایی که توسط ستیزه جویان تهدید یا ارعاب می شوند، از حمایه ما برخوردار خواهند شد. به زبان ساده می توانم بگویم که کماندوهای ما قهرمانان جنگ دیده هستند.»

متحد علیه طالبان

نواب میاخیل، یکی از بزرگان قریه توتاخیل ولایت بغلان، می گوید که طالبان کوشش دارند تا فامیل های محلی را مجبور به طبخ غذا برای آنها، پرداخت پیسه به آنها، و تأمین سرپناه برایشان بکنند.

او به سلام تایمز گفت: «آنها دشمنان صلح، ثبات، ترقی، و بشریتهستند.» وی افزود: «[ستیزه جویان] از مشاهده وقوع تحولات مثبت در افغانستان بیزار می باشند. مردم از آنها حمایه نمی کنند. ما از قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان حمایه می کنیم. آنها در قلب ما جای دارند و ما روز و شب برایشان دعا می کنیم.»

رفیع الله 37 ساله که معلم یک مکتب در ولایت بغلان است، گفت که عساکر اردوی ملی افغانستان ماین های کارگذاری شده توسط ستیزه جویان را ماین پاکی کرده و برای فامیل ها و اطفال مسیر امنی را پاک کاری می کند.

او به سلام تایمز گفت: «ما حالا می توانیم بدون هیچ هراسی از دشمنانمان در حیات مکتب بازی کنیم.» او افزود که به «قهرمانان واقعی» در اردو افتخار می کند.

همچنان علمای دینی از عساکر افغان به خاطر فداکاری ها و تعهدشان به اسلام تقدیر می کنند.

مولوی محمد ایاز نیازی، یک عالم اسلامی باشنده کابل، گفت که قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان به مردم کمک می کنند تا ایمن بمانند و به آینده آنها امید می بخشند.

او به سلام تایمز گفت: «آنها در راه انجام وظیفه با مشکلات زیادی مواجه می شوند، اما با این حال آنها به کار و کوشش و خدمت به کشور ادامه می دهند.»

مولوی محمد محسن دانش، یک عضو شورای علمای ولایت بلخ، به سلام تایمز گفت: «قوای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان قهرمانان واقعی هستند که منطبق با اسلام برای صلح مبارزه می کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500