امنیت

شبه نظامیان داعش در ننگرهار با درک حقیقت به پروسه صلح ملحق می شوند

نوشته سلیمان

وفادار، یک قوماندان «دولت اسلامی» (داعش) که در ننگرهار تسلیم شد در این تصویر بدون تاریخ مشاهده می شود. [عکس متعلق به پولیس ولایت ننگرهار]

وفادار، یک قوماندان «دولت اسلامی» (داعش) که در ننگرهار تسلیم شد در این تصویر بدون تاریخ مشاهده می شود. [عکس متعلق به پولیس ولایت ننگرهار]

کابل -- به گفته مقامات ولایت ننگرهار افغان های ملحق شده به شعبه خراسان «دولت اسلامی» (داعش) حالا به اشتباه بودن مسیرشان واقف شده اند.

طی هفته های اخیر بالغ بر دوازه عضو داعش از این گروپ جدا شده و وعده دادند که به پروسه صلح ملحق شوند، در حالی که مرتبا ده ها نفر از شبه نظامیان طی عملیات های روان امنیتی کشته و زخمی می شوند.

عطاء الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به سلام تایمز گفت: «این قوماندان داعش وفادار نام دارد و مشهور به نیک عمل می باشد که قبلا در ولسوالی های کوت، هسکه مینه، و چپرهار در ولایت ننگرهار بر ضد مردم و حکومت دست به اعمال تروریستی و تخریبی می زد.»

وفادار اعتراف کرده که قبلا با گروپ طالبان مصروف اعمال تخریبی بود و بعد با روی کار شدن داعش در افغانستان با این گروپ بیعت نمود.

مدت کوتاهی بعد از نشر خبر تسلیم شدن وفادار خوگیانی به راپوترها گفت که یک گروپ متشکل از 12 عضو داعش، به شمول قوماندانشان، سلاح هایشان را تحویل دادند و به پروسه صلح ملحق شدند.

خامه پرس در تاریخ 25 ثور گزارش داد که رهبر این گروپ موسوم به تعویض خان گفت که او بعد از درک حقیقت تصمیم گرفت داعش را ترک کرده و خشونت را محکوم کند. او وعده داد تا در جهت انکشاف افغانستان کوشش کند.

خوگیانی به سلام تایمز گفت که جهت ترغیب شبه نظامیان به زمین گذاشتن سلاح هایشان دولت وعده داده تا به هر افغان عضو طالبان و داعش که از جنگ و خشونت دست بردارد و به پروسه صلح یکجا شود فرصت اشتغال، تامین امنیت، و یک اندازه کمک های مالی را ارائه دهد.

بیرحمی وحشتناک داعش

حضرت حسین مشرقی وال، سخنگوی قوماندانی پولیس ولایت ننگرهار، گفت: «[وفادار] که 15 نفر از افراد داعش تحت امر او بودند، از دهشتگری، ظلم، و اعمال زشتی که به حیث یک داعشی انجام داده بود اظهار ندامت کرده است.»

او به سلام تایمز گفت: «او وعده نموده که بعد از این نه تنها از داعش حمایه نمی کند یا با آن یکجا نمی شود، بلکه از حکومت و مردم ننگرهار در برابر این گروپ تروریستی دفاع خواهد کرد.»

وفادار گفت که یکی از دلایل جدا شدنش ظلم و جنایت بیش از حد تروریست ها بالای مردم بیگناه بود.

او گفت که اعضای داعش از طریق به جبر گرفتن پول و اموال و حاصلات اراضی زراعتی و باغات مردم خود شان را تجهیز و تمویل می کنند. او افزود که این گروپ به نام اسلام مرتکب جنایت و قتل عام می شود.

«دروازه های صلح باز است»

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی رئیس جمهوری اشرف غنی گفت: «جنگ و خشونت ممکن است به افغانستان و افغان ها بیشتر از این صدمه برساند.

او به سلام تایمز گفت: «مردم و حکومت افغانستان هرگز اجازه نخواهند داد که داعش و طالب به خواست های شان برسند. بنا بر این، هرگاه هر افغان عضو داعش و یا طالبان به پروسه صلح ملحق شوند، سلاح های شان را بر زمین بگذارند، و زندگی مسالمت آمیز را به جای افراطیت و هراس افگنی ترجیح دهند، دروازه های صلح به روی شان باز است»

آزاد گفت: «16 سال می شود که طالبان با دولت افغانستان می جنگند، اما هیچ دستاورد به غیر از ویرانی افغانستان و بدبختی افغان ها نداشته اند.»

او گفت: «طی عمر کوتاه خود داعش، که اکنون در حال نابودی کامل قرار دارد فقط کشتار و جنایت کرده، بدون این که دستاورد داشته باشد.»

حبیب الرحمان، باشنده ولسوالی کوت ننگرهار، گفت: «تنها در ولسوالی کوت ده ها افغان که به داعش ملحق شده بودند توسط قوای امنیتی کشته شدند و فامیل هایشان با مشکلات بسیار مواجه استند.»

او به سلام تایمز گفت: «آن عده از افغان ها که تا فعلا هم عضو داعش هستند نباید بگذارند که بیشتر از این زنان و اطفال شان بی سرنوشت باشند. بلکه آنها بیایند با فامیل هایشان ملحق شوند و مانند سایر افغان ها یکجا از زندگی صلح آمیز و با سعادت لذت ببرند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اگر به راستی وافعیت معلوم شود به کسان کی برای گروهی ترورستی داعش کار می کند که این گروهی ترورستی از طرف کی حمایت می شود و اهداف این گروهی ترورستی چیست شاید امان روز افراد ‌وابسته به گروه داعش تفنگ شان را به زمین بماند و پروسه صلح ملحق شوند . امارت اسلامی افغانستان این گروهی ترورستی داعش را در افغانستان نابود گرده ومی کند یکانه هدف اصلی طالبان ختم کردن گروه ترورستی داعش است که در هر نقته افغانستان که باشد این گروه ترورستی داعش را ختم می کند اماشاالله .

پاسخ

واقعیت ها اگر آشکار گردد و به مردم به طور حقیقی برسد تمام اهداف نهفته در ان قابل دسترس می باشد

پاسخ