تروریسم

اطفال اختطاف شده جوزجان 'اکنون آماده' اجرای اقدامات تروریستی داعش می باشند

نوشتهء سلیمان

این عکس گرفته شده از یک ویدئوی داعش یک جنگجو را در حال دادن اسلحه به یک طفل خردسال نشان می دهد. چند لحظه بعد در این ویدیو، این طفل به یک «کافر» شلیک می کند و او را می کشد.

این عکس گرفته شده از یک ویدئوی داعش یک جنگجو را در حال دادن اسلحه به یک طفل خردسال نشان می دهد. چند لحظه بعد در این ویدیو، این طفل به یک «کافر» شلیک می کند و او را می کشد.

کابل -- مقامات در ولایت جوزجان می گویند که نزدیک به نیمی از حدود ۳۰۰ طفل اختطاف شده در ماه عقرب گذشته توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) تعلیمات شان را برای انجام حملات انتحاری تکمیل کرده اند.

تورن اسماعیل، قوماندان امنیه ولسوالی درزاب، به سلام تایمز گفت: «بعضی از این ۱۴۰ طفل که زیر سن ۱۴ سال استند، حالا تعلیم دیده اند و آماده اجرای اقدامات تروریستی و بمگذاری های انتحاری استند.»

ملک صبر الله، از متنفذین قومی ولایت جوزجان گفت: «ظلم و فشار بیش از حد داعش بالای باشنده های درزاب باعث شد که شماری از خانواده ها مجبور شوند کودکان شان را به [این گروه تروریستی] تحویل دهند.»

صبر الله به سلام تایمز گفت: «جلب و جذب اجباری کودکان توسط داعش در ولسوالی های درزاب و قوش تپه به بزرگترین نگرانی باشنده های این ولسوالی ها مبدل شده است. گسترش فعالیت های [داعش]، جلب و جذب کودکان و تعلیم حملات انفجاری و انتحاری به آنها امنیت جوزجان را بیشتر از گذشته با تهدید مواجه کرده است.»

کریم الله، کاکای یک طفل ۱۴ ساله که جنگجویان داعش او را اختطاف کرده اند، در ماه قوس به سلام تایمز گفت: «افراد داعش بتاریخ ۱۶ عقرب در حدود ۳۰ طفل را به زور از درزاب به قریه سردره که مرکز شان است برده اند تا به آنها حملات انتحاری را تعلیم دهند.» سرنوشت این پسر پس از اختطاف شدن نامعلوم می باشد.

حدود ۲۷۰ کودک دیگر از ساحات مختلف این ولایت اختطاف شده بودند.

هدف قرار دادن علمای دینی

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان تایید کرد که داعش علمای دینی را هدف قرار می دهد.

او به سلام تایمز گفت که «[در ماه قوس] افراد داعش یک عالم دین و دو باشندهء درزاب را» که به دروغ متهم به همکاری با حکومت کرده بودند، «سر بریدند.»

او گفت که افراد داعش در ۶ جدی ۱۲ امام مسجد را نیز در ولسوالی درزاب اختطاف کردند.

غفوری گفت: «احتمال دارد که دلیل اختطاف آنها تهدید و تحت فشار قراردادن آنها ... برای تبلیغ قوانین و مقررات افراطی این گروه در میان مردم باشد.»

عملیات در حال اجرأ

تلاش های افغان ها و نیروهای ائتلاف علیه تروریست های داعش در حال اجرا می باشند.

غفوری گفت: «پلان عملیات سرکوب داعش از مدتی قبل تهیه شده بود. اما این گروه با شنیدن خبر آغاز عملیات علیه شان، از یک قریه به قریه دیگر رفتند.»

او گفت: «با وجود این،‌ عملیات پاکسازی درزاب و قوش تپه از وجود داعش بتاریخ ۱۱ جدی آغاز شد.»

وی اظهار داشت: «در نخستین حمله هوایی نیروهای بین المللی که یک پایگاه داعش را در ولسوالی درزاب هدف قرار داد ۲۶ عضو کلیدی داعش به شمول سه [تبعه] فرانسوی و چهار [تبعه] ازبکستانی کشته شدند و بیشتر از ۲۰ تن دیگر شان زخمی گردیدند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

یگانه الترناتیو داعش و وحشیت در اوغانستان تنها طالب است.

پاسخ

خوب، ننگرهار در مرز با پاکستان قرار دارد و این سگ ها آمدند و مردم را کشتند. پرسش این است که چرا اردوی ملی افغانستان و نیروهای آمریکایی اجازه داده اند تعداد این افراد در جوزجان این قدر زیاد شود.

پاسخ