امنیت

طالبان شکست خورده در میدان های جنگ در سرپل از صلح استقبال کردند

نوشتهء سلیمان

این عکس بتاریخ ۱۶ حمل، جنگجویان را در ولسوالی گوسفندی، ولایت سرپل، قبل از تسلیم کردن سلاح های خود به مقامات نشان می دهد. [سلیمان]

این عکس بتاریخ ۱۶ حمل، جنگجویان را در ولسوالی گوسفندی، ولایت سرپل، قبل از تسلیم کردن سلاح های خود به مقامات نشان می دهد. [سلیمان]

کابل -- در پی حملات شدید زمینی و هوایی بالای سنگر های طالبان در ولایت سرپل، ۴۵ جنگجوی طالب میدان های جنگ را ترک نموده و تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

مقامات محلی و وزارت دفاع ملی گفتند که ستیزه جویان تضعیف روحیه شده با سلاح های دست داشته شان بتاریخ ۱۶ حمل در ساحهء شیرم های ولسوالی گوسفندی با پروسهء صلح یکجا شدند.

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل به سلام تایمز گفت: «از اثر عملیات ... نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی، یازده قریه در ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل از وجود طالبان پاکسازی گردید.»

او گفت: «چهارده جنگجوی این گروه به شمول قاری امین معاون ولسوال نام نهاد طالبان [برای ولسوالی گوسفندی] کشته و شش تن دیگر شان زخمی شدند.»

امانی گفت: «شدت حملات بر مواضع طالبان و خیزش های مردمی علیه آنان باعث شد که چهل و پنج طالب با سلاح دست داشته شان میدان های جنگ را ترک کنند و به پروسه [صلح] یکجا شوند.»

او گفت: «طالبانی که به پروسه صلح پیوسته اند، تعهد نمودند که بعد از این با نیروهای امنیتی یکجا با گروه طالبان مبارزه می کنند و اجازه نمی دهند که طالبان در مناطق شان ناامنی ایجاد نمایند

وی اظهار داشت: «ما هم از اعضای طالبان که با پروسهء صلح یکجا شده اند به حیث خیزش کننده های مردمی استفاده می کنیم تا از قریه های شان در برابر طالبان دفاع نمایند.»

طالبان در میدان نبرد با «ضربات سنگین» مواجه شده اند

جنرال محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع ملی به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی و دفاعی به خاطر تامین صلح و امنیت در ولایت سر پل، عملیات تصفیوی چهار روزه را به نام ولید ۳ در این ولایت راه اندازی کرد که موفقانه در ۱۵ حمل ختم شد.»

او گفت: «در عملیات ولید ۳ که در ساحات شیرم ها در ولسوالی گوسفندی ... صورت گرفت نیروهای امنیتی توانستند ضربات سنگینی را بر طالبان وارد کنند.» وی افزود که پنج موضع آنها نابود گردید.

وی با اشاره به معاون والی نام نهاد طالبان، افزود: «جسد قاری امین در میدان جنگ توسط نیروهای امنیتی یافت گردید.»

رادمنش گفت: «در نتیجه این عملیات ۵ قومندان محلی طالبان به نام های -- ملا خدایداد، ملا سید احمد، ملاقاسم، ملا رسول و ملا اسلم -- با ۴۰ جنگجوی شان همراه با ۴۵ میل سلاح خفیف و ثقیل ... تسلیم شدند.»

او گفت: «ما از اعضای طالبان که از جنگ و خشونت دست می کشند... و به پروسه صلح یکجا می شوند استقبال می کنیم. با آنهای که صلح نمی کنند از تمام ظرفیت ها برای سرکوب شان استفاده می نمایم.»

ملا خدایداد، یک تن از قومندان های طالبان یکجا شده به پروسه صلح گفته است: «جهاد در افغانستان روا نیست. من به پروسه صلح پیوستم و تصمیم گرفته ام که من دیگر مردم را ازار ندهم و یا دین اسلام را بدنام نسازم.»

او متعهد شد: «من با کمک حکومت می خواهم در مقابل طالبان بجنگم.»

محمد سهراب، باشنده ولسوالی گوسفندی که دهقان است، گفت که او «خیلی خوشحال است از این که منطقه ما از دست طالبان آزاد شد.»

او به سلام تایمز گفت: «حالا ما می توانیم به راحتی به زنده گی خود ادامه بدهیم. طالبان دو سال بر منطقه ما تسلط داشتن در این مدت جنایت های زیادی کردند. از زمین های زراعتی و اموال ما عشر می گرفتند و کسانیکه برایشان عشر و ذکات نمی دادند شکنجه می شدند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

من بسیار خوشحالم که می خوانم نیروهای امنیتی پیشروی کرده و نیروهای طالبان را ناتوان کرده اند. چه خوب است که شاهد صلح در افغانستان استیم.

پاسخ

مقالۀ شما قابل ستایش است.

پاسخ