آموزش

اردوی افغانستان به شاگردان در هرات امید داده و نیازهای ضروریشان را تامین می کند

نوشته عمر

اردوی ملی افغانستان علاوه بر تامین امنیت در ولایت هرات، به شاگردان که فامیل های بی بضاعت دارند لوازم مانند بکس (کوله پشتی)، قلم، کتابچه، بوت (کفش) و اقلام دیگر را کمک می کند. [عمر]

هرات -- اردوی ملی افغانستان علاوه بر تامین امنیت در ولایت هرات، شاگردان بی بضاعت را در زمینه معارف کمک می کند.

اردوی ملی افغانستان در یک کمپاین که بتاریخ ۴ حمل شروع شد لوازم بسیار ضروری بشمول بکس (کوله پشتی)، قلم، کتابچه، بوت (کفش)، خیمه و قالین را بهر شاگردان کم بضاعت در مکتب های هرات فراهم می کند.

دگرمن صالح محمد، آمر عملیاتی قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغانستان، به سلام تایمز گفت: «ما تعداد لوازم مکتب که توسط کمپ ارینا (پایگاه نیروهای ایتالیایی در هرات) اهدا شده بود، آوردیم و آنها را در مکاتب توزیع کردیم.»‌

او گفت که این نیروها انتظار دارند که امسال کمک های زیادتر «از سوی دوستان بین المللی ما مانند کمپ ارینا دریافت کنند تا به مکتب هایی که ضرورت دارند، کمک شود.»

بتاریخ ۵ حمل، عساکر افغان مصروف توزیع لوازم ضروری مکتب به شاگردان مکتب متوسطه جمعیت در ولسوالی انجیل ولایت هرات، استند. [عمر]

بتاریخ ۵ حمل، عساکر افغان مصروف توزیع لوازم ضروری مکتب به شاگردان مکتب متوسطه جمعیت در ولسوالی انجیل ولایت هرات، استند. [عمر]

بتاریخ ۵ حمل، یک عسکر افغان زن، به یک شاگرد در مکتب متوسطه جمعیت در ولسوالی انجیل ولایت هرات، یک بکس می دهد. [عمر]

بتاریخ ۵ حمل، یک عسکر افغان زن، به یک شاگرد در مکتب متوسطه جمعیت در ولسوالی انجیل ولایت هرات، یک بکس می دهد. [عمر]

وی افزود که از روز ۱ حمل تاکنون، اردو برای ۲۸ مکتب و قریه ها وسایل مورد نیاز توزیع کرده است و برای سال آتی قرار است تا سی و پنج مکتب را زیر پوشش قرار دهد.

خوشحالی شاگردان

این کمپین اردوی ملی افغانستان از قدردانی شاگردان، مسئولان معارف، و باشنده گان ولایت هرات برخوردار شده است.

اسما، ۸ ساله متعلم صنف دوم مکتب در ولسوالی انجیل هرات، به سلام تایمز گفت: «اردوی ملی افغانستان برای من کمک کرد -- برای من کفش، بیرق و بکس [کوله پشتی] دادند.»

او گفت: «من خوشحال استم که با کسانی که نادار استند کمک می کنند تا به مکتب بروند و در آینده یک چیزی شوند. من به اردوی ملی افتخار می کنم و از کمک شان خیلی تشکر میکنم.»

سیماگل، ۱۰ ساله، شاگرد صنف سوم مکتب در این ولسوالی، نیز از کوشش های اردو مشتاقانه قدردانی کرد.

سیماگل گفت: «ما خیلی خوشحال استیم و از نیروهای امنیتی تشکری می کنیم که با ما غریب ها کمک کردند. این ها استند که ما می توانیم به راحتی زنده گی بکنیم. بکس [کوله پشتی] و کتابچه نیاز داشتیم که اردوی ملی برای ما دادند.»

بنا بر مقامات محلی معارف، کمک های اردو شاگردان بیشتری را برای بازگشت به مکاتب جذب می کند.

روح الله ازهد، رئیس معارف ولایت هرات، به سلام تایمز گفت: «کمک های اردوی ملی افغانستان برای ما زیاد مهم است. صدها کودک به علت مشکلات اقتصادی به مکتب نمی روند و این کمک ها باعث می شود تا کودکان تشویق شوند و به مکتب بروند. ما از این کمک ها استقبال می کنیم.»‌

او افزود: «روابط معارف با اردوی ملی افغانستان بسیار خوب است. چند وقت پیش هم قول اردوی ۲۰۷ ظفر ۱۰۵ پایه کمپیوتر به ما کمک کرد که خیلی از مشکلات ما رفع شده است.»

محمد انعام گلدره یی، مدیر محافظت و مصوونیت ریاست معارف هرات، گفت که این کمک ها نه تنها به دانش آموزان، بلکه به فامیل هایشان نیز انگیزه می دهد.

او به سلام تایمز گفت: «این کمک ها برای ما بسیار مهم است؛ چون کشور ما یک کشور فقیر است و بیشتر کودکان توانایی خریداری لوازم مورد نیاز مکتب را ندارند. این کمک ها همچنان خانواده ها را تشویق می کنند تا کودکان خود را به مکاتب بفرستند.»‌

وی افزود: «شاگردان فقیر و بی بضاعتی داریم که بکس مکتب، قلم و کتابچه ندارند و وقتی این کمک ها را می بینند، برای شان انگیزه درس خوانده پیدا می شود و معارف رشد می کند.»‌

«تنها امید مردم»

اجمل بهبودی ۲۹ ساله، باشنده شهر هرات، به سلام تایمز گفت: «تنها امید مردم نیروهای امنیتی استند.»

وی گفت: «نیروهای امنیتی با پشتیبانی از مردم دل آنها را به دست آورده اند. برعلاوه اینکه وظیفه تامین امنیت را دارند. در هر حادثه ای به شمول حادثات طبیعی خود را می رسانند و به مردم کمک می کنند.»

وحید احمد مهری ۲۵ ساله، باشنده شهر هرات، به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی فرزندان این سرزمین و برادران ما استند که شب و روز برای آرامش و تامین امنیت مردم کار می کنند و افتخارات مردم افغانستان استند. بر علاوه اینکه وظیفه نیروهای امنیتی مبارزه با شورشیان و تامین امنیت است، اما در ارائه خدمات اجتماعی هم فعال استند.»

وی افزود: «ما می بینم که با اهل معارف همکاری می کنند.»

او با اشاره به سیل های اخیر که در افغانستان خرابی به بار آورده اند گفت: «پس از روان شدن سیلاب های شدید که به مردم خسارات زیادی وارد کردند، ما شاهد استیم نیروهای اردوی ملی افغانستان به اسرع وقت به محل رفتند و مردم را [که در سیلاب گرفتار شده بودند] از مرگ نجات دادند. این یک کار بزرگ است و ما باید به نیروهای امنیتی مان -- به خصوص اردوی ملی -- افتخار بکنیم.»

سید اشرف سادات، فعال جامعه مدنی در هرات، گفت که قدردانی از کوشش های اردوی ملی افغانستان در میان شهروندان افغانستان رو به رشد است.

او به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی، یگانه امید مردم استند؛ زیرا آنها بیشتر در اجتماع با مردم ملکی استند و آنها را کمک می کنند.»

سادات گفت: «نیروهای دفاعی در کنار مردم خود ایستاده اند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500