امنیت

نیروهای افغان و ایتلاف مخفیگاه های باقیمانده داعش را در ولسوالی اچین مورد هدف قرار دادند

گزارش از خالد زیری

نیروهای افغان با پشتیبانی ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو به منظور تصفیه کردن مخفیگاه های داعش در دره باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار یک سلسله عملیات های نظامی را راه اندازی کرده اند. [خالد زیری]

ننگرهار -- نیروهای افغان با پشتیبانی ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو مخفیگاه های داعش را در دره باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار پاکسازی می کنند

مقامات گفتند، این عملیات مشترک با پشتیبانی نیروهای هوایی ماموریت حمایت قاطع به تاریخ ۱۹ سنبله در دره باندر آغاز شد.

در مدت یک هفته، نیروهای افغان بیش از ۷۰ ماین زمینی را که توسط جنگجویان در خانه ها جابجا شده بودند خنثی کردند. این ماین ها به هدف کند ساختن عملیات ها جابجا شده بودند.

برید جنرال محمد کریم نیازی قوماندان لوای چهارم اردوی ملی افغان در ننگرهار به تاریخ ۱۶ سنبله در یک مصاحبه گفت، «ما ۱۰ کیلو متر بربع ساحه دشمن را تا این زمان پاکسازی کرده ایم، ۲۰ عضو گروه داعش را کشته ایم و بیش از ۷۰ماین را خنثی نموده ایم.»

سربازان اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۵ سنبله در جریان عملیات های ضد داعش در قریه باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار بخاطر شلیک گلوله توپ آماده گی می گیرند. [خالد زیری]

سربازان اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۵ سنبله در جریان عملیات های ضد داعش در قریه باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار بخاطر شلیک گلوله توپ آماده گی می گیرند. [خالد زیری]

نیروهای توپچی افغان به تاریخ ۲۵ سنبله یک مخفیگاه داعش را در ساحه باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار اماج قرارداد. [خالد زیری]

نیروهای توپچی افغان به تاریخ ۲۵ سنبله یک مخفیگاه داعش را در ساحه باندر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار اماج قرارداد. [خالد زیری]

نیازی گفت، «به تعقیب این عملیات ها، ما دو پایگاه بزرگ و ۱۱ پوسته های نیروهای خیزش مردمی را در این دره تاسیس خواهیم کرد تا اینکه ساحه متذکره کاملآ از خطر داعش مصئون شود.»

عاشق الله سادات ولسوال اچین در یک مصاحبه گفت، «زماینکه داعش از دره تیراه پاکستان عبور کرد، در دره باندر ساکن شدند و فعالیت های جنگی شان را از اینجا آغاز کردند. این دره ۳۵ تا ۴۰ فیصد همه اراضی ولسوالی اچین را تشکیل میدهد.»

وی افزود، «ما خواهان آن شدیم تا در این دره بخاطر ما پوسته های امنیتی اردوی ملی و پولیس تاسیس شود.»

سادات گفت، عملیات های نظامی تا زماینکه سربازان ساحه را از وجود داعش پاکسازی نکنند ادامه خواهند داشت.

برگشت به سوی خانه

مقامات حکومتی گفتند، مردم ملکی توسط راه اندازی این عملیات ها در دره باندر متضرر نشدند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در یک مصاحبه گفت، به تعقیب این عملیات ها کارکنان، خانه ها، مکاتب و دیگر امکانات را برای باشنده گان اعمار خواهند کرد.

خوگیانی گفت، «پس از این عملیات ها، ما به مردم ملکی که خانه های شان تخریب شدند کمک خواهیم کرد و همچنان مکاتب را دوباره بازسازی خواهیم نمود.»

نورمحمد شینواری باشنده ۴۵ ساله دره باندر که پس از آمدن اعضای گروه داعش از منطقه فرار کرده بود گفت که او اخیرآ پس از چندین سال دوری برگشته تا فقط خانه خود را که توسط شورشیان ویران شده اند، پیدا کند.

او گفت، «من به خانه ام رفتم اما هیچ چیزی باقی نمانده بود. داعش آن را تخریب کرده بود و زمین و باغ ام ویران شده بود. این یک بهشت بود اما حالا ویران شده است.»

وی افزود، «من میخواهم دوباره به خانه ام برگردم و اینجا زنده گی کنم بخاطریکه این ساحه از پدرکلان ام است. حکومت باید این پوسته ها را ایجاد کند و با ما همکاری نماید تا اینکه ما دوباره به پای خود به ایستیم.»

فقیرمحمد، باشنده دیگر منطقه باندر که از اثر داعش فرار کرده بود، از عملیات های نظامی که به هدف پاکسازی ساحه از وجود جنگجویان راه اندازی شده اند سپاسگزار است.

او گفت، «من بخاطر راه اندازی عملیات ها در دره ما خرسند هستم و من توانستم که پس از پنج سال دوباره به خانه بیایم. امنیت بهتر شده است و من میتوانم که خانواده خود را پس بیاورم و در خانه خود زنده گی کنم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500