تروریسم

انفجار ده ها نفر را حین نماز جمعه در مسجد ننگرهار کشت

سلام تایمز

در تصویر یک شخص داوطلب دیده می شود که، یک جوان زخمی شده را پس از انفجار بمب در ولسوالی هسکه مینه، ولایت ننگرهار به تاریخ ۲۶ میزان، به شفاخانه منتقل می کند. [نورالله شیرزاده/ای اف پی]

در تصویر یک شخص داوطلب دیده می شود که، یک جوان زخمی شده را پس از انفجار بمب در ولسوالی هسکه مینه، ولایت ننگرهار به تاریخ ۲۶ میزان، به شفاخانه منتقل می کند. [نورالله شیرزاده/ای اف پی]

کابل -- مقامات گفتند، یک روز پس از آن که سازمان ملل متحد اعلام کرد، خشونت در این کشور به درجه های 'غیرقابل قبول' رسیده است، به تاریخ ۲۶ میزان، دست کم ۶۲ نفر عبادت کنندگان در اثر انفجار در داخل یک مسجد افغان در جریان نماز جمعه کشته شدند و ده ها نفر زخمی شدند.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی این ولایت گفت، این انفجار که به گفته شاهدان عینی بر اثر آن سقف مسجد فروریخت، در ولایت ننگرهار رخ داد و نزدیک به ۶۰ نفر را مجروح ساخت.

خوگیانی گفت، کشته شدگان «همه عبادت کنندگان» در انفجار در ولسوالی هسکه مینه، تقریباً در فاصله ۵۰ کیلومتری از جلال آباد، مرکز این ولایت بودند.

بلا فاصله هیچ ادعای مسئولیت وجود نداشت، اما طالبان از دست داشتن در این بمبگذاری انکار کردند.

طالبان و داعش هر دو گروه، در ننگرهار فعال هستند.

مقامات افغان با عصبانیت واکنش نشان دادند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغان گفت، «بمبگذاری مساجد در ولایت ننگرهار یک بار دیگر نشانگر بی اعتنائی کامل تروریست ها به زندگی انسان و ایمان ما است. ما برای شهداء و مجروحین دعا می کنیم، اما تعهد می سپاریم که مقصرین را مجازات کنیم زیرا تروریست ها و افراد غارتگر، از مسئولیت چنین جنایات غیرانسانی خلاص نخواهند شد.»

تلفات 'بی پیشینه' مردم ملکی در ربع سوم سال

این انفجار پس از آن رخ داد که سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گزارش جدیدی را منتشر کرد مبنی بر این که تعداد «بی سابقه» مردم ملکی، از ماه جولای تا سپتامبر در افغانستان کشته یا زخمی شدند.

این آمار -- ۱۱۷۴ نفر کشته و ۳۱۳۹ نفر زخمی از اول ماه جولای تا ۳۰ ماه سپتامبر – ۴۲٪ افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

سازمان ملل بیشتر «عناصر ضد دولتی» مانند طالبان را به خاطر این مورد مقصر دانست.

برخی از نمونه های اخیر خشونت طالبان علیه مردم ملکی شامل موارد زیر است:

به تاریخ ۲۴ میزان، طالبان یک بمب موترلاری را در نزدیکی یک مدرسه در ولایت لغمان منفجر کردند و کودکانی که در حال مطالعه قرآن بودند را کشته و زخمی کردند.

به تاریخ ۲۵ سنبله، یک موتر بمب گذاری شده طالبان بالای شفاخانه ملکی سلطان ملخی توخی در شهر قلات ولایت زابل ۳۹ نفر را کشته و ۱۸۴ نفر زخمی برجای گذاشت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500