امنیت

باشنده گان ولسوالی شیرزاد از راه اندازی عملیات ها برعلیه طالبان استقبال کردند

گزارش از خالد زیری

به گفتهء مقامات نظامی، نیروهای امنیتی افغان عملیات های نظامی را در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار راه اندازی نموده اند و طالبان را از ساحات که قبلآ برای چندین سال در کنترل جنگجویان بودند پاکسازی کردند. [باتشکر از لوای ۴ اردوی ملی افغان]

ننگرهار -- نیروهای امنیتی افغان عملیات های نظامی را در ولسوالی شیزاد ولایت ننگرهار راه اندازی نموده و طالبان را از ساحات که قبلآ برای چندین سال در کنترل جنگجویان بودند پاکسازی کردند.

تورن هارون یوسفزی سخنگوی قول اردوی ۲۰۰۱ سیلاب به تاریخ ۱۹ عقرب گفت، «در عملیات های نیروهای مشترک که توسط لوای چهارم اردوی ملی رهبری میشد، تا به حال بیش از ۴۰ جنگجوی طالب کشته شده اند و دهها تن دیگر زخمی شده اند.»

وی گفت، «امنیت در مسیر سرک شهر جلال آباد و ولسوالی شیزاد همچنان بهبود یافته است و مردم عادی دیگر در سفر کردن شان در این راه کدام مشکل ندارند.»

نیروهای امنیتی این عملیات های مشترک را به تاریخ ۴ عقرب راه اندازی نمودند.

دو عضو اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۲ عقرب در یک پوسته امنیتی که نو در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار ساخته شده دیده می شوند. [با تشکر از لوای ۴ اردوی ملی افغان]

دو عضو اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۲ عقرب در یک پوسته امنیتی که نو در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار ساخته شده دیده می شوند. [با تشکر از لوای ۴ اردوی ملی افغان]

مبارز اتل سخنگوی قوماندانی امنیه ننگرهار گفت، این عملیات ها ادامه دارند اما بخاطر جلوگیری از تلفات ملکی به کندی به پیش خواهند رفت.

وی گفت، «ما راه را امن ساخته ایم و ۱۳ قریه کوچگ و بزرگ را از وجود طالبان پاکسازی نموده ایم. ما این عملیات ها را تا زمانیکه همه طالبان را از این ولسوالی خارج نسازیم و امنیت را تامین نکنیم ادامه خواهیم داد.»

ساختن پوسته های تلاشی نو

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار به تاریخ ۱۸ عقرب در مقر ریاست امنیت ملی ولایتی به خبرنگاران گفت، عملیات های نظامی مطابق پلان به پیش میروند و پوسته های تلاشی و پایگاه های نود در ولسوالی شیرزاد به مجرد تکمیل شدن این عملیات ها ایجاد خواهند شد.

وی گفت، «هفت پایگاه بزرگ و ۱۸ پوسته های تلاشی نو نیروهای مشترک امنیتی در مسیر سرک ولسوالی شیرزاد و دیگر ساحات مهم ساخته خواهند شد. علاوه بر این، نیروهای خیزش مردمی همچنان تجهیز خواهند شد تا از ساحات شان حفاظت نمایند.»

حمیدالله ۲۹ ساله که باشنده ولسوالی شیرزاد است گفت، «مردم با مشکلات بسیار زیاد در راه به ولسوالی ما سفر می کردند و آنهایکه در حکومت، خصوصاً در نیروهای امنیتی وظیفه اجرا می کردند اصلآ نمیتوانستند از این سرک استفاده کنند.»

وی گفت،‌ «خیلی خوب شد که این عملیات ها راه اندازی شدند و سرک باز شد. ما خیلی خوشحال هستیم که نیروهای امنیتی ما توانستند که سرک را باز کنند و آغاز به ساحتن پوسته های تلاشی کردند.»

وی گفت، «همچنان حکومت اکنون باید پروژه های احیاء مجدد را برای ما تطبیق کند بخاطریکه ولسوالی ما محروم مانده است. مکاتب ما، کلینیک ها و همه چیز در وضعیت بد قرار دارند. اینها باید دوباره ساخته شوند تا خدمات منظم را به مردم ارائه کنند.»

حمیدالله گفت، «ما از سربازان خود حمایت می کنیم و همچنان تلاش خواهیم کرد تا ساحات خود را محافظت نماییم.»

فقیرمحمد یک باشنده دیگر این ولسوالی گفت،‌ «طالبان مرتکب خشونت می شدند. ما نتوانیستیم که آنها را متوقف بسازیم و خیلی خوب شد که حکومت عملیات ها را راه اندازی نمود. ما از حکومت میخواهیم تا ساحات را که تصرف کردند بطور دایمی مصئون نگهدارد و پوسته های تلاشی را در این ساحات افراز نماید.»

طرح پروژه های انکشافی

اجمل عمر یک عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت، ولسوالی شیرزاد در طی ۱۵ سال گذشته کار انکشافی زیاد نداشته است.

وی گفت،‌ «مردم با راه اندازی عملیات ها خرسند هستند و از آن استقبال می کنند. نیروهای ما ساحات زیادی را تصرف کردند و آنها به پیش میروند. به مجردیکه عملیات ها پایان یافتند، حکومت باید توجه زیادی را به این ساحه مبذول بدارد و پروژه های انکشافی را در اینجا تطبیق نماید.»

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار پلان های حکومت برای ولسوالی شیرزاد را توضیح کرد.

وی گفت، «پروژه های انکشافی خاص در ولسوالی شیرزاد تطبیق خواهند شد و این ولسوالی شاهد کار های احیاء مجدد خواهد بود. ولسوالی متذکره در عرصه های صحت، تعلیم وتربیه و دیگر بخش های ضروری حمایت دریافت خواهد کرد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500