تروریسم

گروه های داعش و القاعده پس از بزرگترین توقیف حساب های پول مجازی، دست و پا شدند

سلام تایمز

داعش از این وبسایت برای جمع آوری بودجه برای عملیات های تروریستی خود با فریب دادن مشتریان به این فکر که برای محافظت در برابر کووید-۱۹ ماسک های تائیدشده حکومت را می خرند، استفاده می کرد. [آرشیف]

داعش از این وبسایت برای جمع آوری بودجه برای عملیات های تروریستی خود با فریب دادن مشتریان به این فکر که برای محافظت در برابر کووید-۱۹ ماسک های تائیدشده حکومت را می خرند، استفاده می کرد. [آرشیف]

واشینگتن -- هفته گذشته پس از آنكه مقامات امریكایی بزرگترین توقیف حساب های پول مجازی وابسته به این تروریست ها را انجام دادند، عملیات های القاعده و داعش ضربه بزرگی را متحمل شدند.

این کمپاین های تمویل تروریزم همه به ابزارهای پیشرفته انترنیتی، به شمول درخواست کمک های مالی پول مجازی از سراسر جهان، متکی بودند.

در یک اعلامیه وزارت عدلیه ایالات متحده به تاریخ ۲۳ اسد آمده است، مقامات امریكایی میلیون ها دالر، بیش از ۳۰۰ حساب پول مجازی، چهار وبسایت و چهار صفحه فیسبوک مربوط به این مؤسسه جنایی را مصادره كردند.

ویلیم پی. بار، لوی سارنوال ایالات متحده گفت، «كسی نباید متعجب شود كه دشمنان ما برای تسهیل برنامه های شیطانی و خشن خود از تکنالوژی پیشرفته، زمینه های رسانه های اجتماعی و پول مجازی استفاده می كنند.»

استیفن تی. منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت، «شبکه های تروریستی با تکنالوژی و انجام دادن معاملات مالی پیچیده در جهان دیجیتالی به شمول استفاده از پول مجازی، سازگاری کرده اند. اقدامات امروز ما در قبال مجازات بازیگران بدخواه بخاطر جنایات آنها، نشانگر تعهد مداوم ما است.»

کمپاین گروه داعش

این طرح مالی توسط داعش به دور تلاش های مورت کاکر، یک تسهیل کننده داعش که مسؤل مدیریت عملیات های هکینگ پیشرفته داعش است، برای فروختن تجهیزات محافظت شخصی جعلی از طریق وبسایتFaceMaskCenter.com (که اکنون مصادره شده است)، متمرکز می شود. این تجهیزات تقلبی ظاهراً در برابر ویروس کرونای جدید محافظت می کردند.

این وبسایت ادعا می کرد که تعداد نامحدودی از ماسک های تنفسی N95 تائیدشده دولت را برای فروش دارد. گردانندگان این سایت پیشنهاد داد که این اجناس را به مشتریان در سراسر جهان، به شمول آن دسته از افرادی که ماسک های N95 و سایر تجهیزات محافظت شخصی را برای شفاخانه ها، خانه های پرستاری و ادارات آتش نشانی خریداری می کنند، می فروشند.

مقامات، وبسایت کاکر و همچنان چهار صفحه فیسبوک مربوطه که برای تسهیل این طرح استفاده می شدند، مصادره کردند.

کمپاین شبکه القاعده

گروه های تروریستی وابسته به القاعده و متحدین آن، که عمدتاً خارج از سوریه مستقر هستند، با استفاده از چینل های تیلیگرام و سایر زمینه های رسانه های اجتماعی، یک شبکه پولشویی پول مجازی را اداره می کردند. این گروه ها برای پیشبرد اهداف تروریستی خود، کمک های پول مجازی را می خواستند. در برخی موارد، آنها ادعا می كردند كه به عنوان مؤسسه خیریه عمل می كنند، درحالیكه آنها به صراحت و آشکارا برای خشونت های تروریستی کمک می خواستند.

مأمورین مخفی با گرداننده یادآوری برای سوریه، یک مؤسسه خیریه مربوطه که در پی تمویل تروریزم از طریق کمک های پول مجازی بود، ارتباط برقرار کردند. گرداننده اظهار داشت كه وی به نابودی ایالات متحده امیدوار است، در مورد قیمت برای تمویل موشک های زمین-به-هوا بحث کرد، و در مورد عواقب جنایی احتمالی از انجام دادن «جهاد» در ایالات متحده هشدار داد.

القاعده و گروه های تروریستی وابسته با آن، یکجا این پست ها را ایجاد کرده و از روش های پیچیده سردرگمی استفاده کردند تا در تلاش برای مخفی نگهداشتن فعالیت های خود معاملات خود را بپوشانند، و از قضا و قانون مخفی بودند.

مقامات امریکایی ۱۵۵ منبع پول مجازی مربوط با این کمپاین تروریستی را از بین بردند.

این اقدامات توسط مقامات امریکایی همچنان عملیات های فرقه القسم، جبهه نظامی حماس را از بین برد. وبسایت های آنها در مورد چگونگی کمک های ناشناس، راهنمایی های ویدیویی را تا حدی با استفاده از یک آدرس بیمانند پول مجازی ایجاد شده برای هر فرد اهداکننده، ارائه می کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

یک اقدام خیلی عالی صورت گرفت. اگر منابع مالی گروهای ترریستی چون داعش خشک گردد، این گروه ها دیگر نمی توانند که به جنگ شان ادامه دهند. داعش در سراسر جهان از راه های مختلف پول بدست میاورند. سال گذشته نیرو های امنیت ملی افغانستان یک باند خیلی خطرناک داعش را بازداشت کردند که در نواحی مختلف شهر کابل تجارت و بیزنیس داشتند. آنها در گل بهار سنتر یک مرکز لباس زنانه را به پیش می بردند و از این طریق صد ها هزار دالر را سالانه بدست میاوردند. افراد بازداشت شده ای این مرکز تجارتی اعتراف کردند که آنها در بخش های مختلف کابل و سایر ولایت در بخش های صرافی، لباس فروشی، بوت فروشی و غیره کار و بار دارند. در بین این گروه حتی محصلین پوهنتون کابل نیز شامل بودند.

پاسخ