کشته شدن 94 شبه نظامی و 7 تن از نیروهای دولتی افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی درگیری هایی که به تازگی در نقاط مختلف افغانستان روی دادند دست کم 94 شبه نظامی، هفت تن از نیروهای ارتش ملی افغانستان، و یک رئیس پیشین شورای عالی صلح اروزگان کشته شدند. البته احتمال دارد که در این آمار برخی از شبه نظامیان کشته شده دو بار محاسبه شده باشند.

به گزارش خامه پرس وزارت دفاع در تاریخ 28 ژوئن اعلام کرد که در جریان عملیاتی که در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار جریان دارد، 37 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) کشته شدند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ارتش عملیات شاهین 18 را در تاریخ 24 ژوئن و پس از یورش داعش به پست های ایست و بازرسی پلیس در ولسوالی کوت آغاز کرد.

در همین حال وزارت دفاع با انتشار بیانیه ای در تاریخ 27 ژوئن اعلام کرد که نیروهای امنیتی طی یک بازۀ زمانی 24 ساعته دست کم 57 شبه نظامی را در چندین ولایت این کشور از پادرآوردند. این بیانیه افزوده است که در جریان این نبردها هفت سرباز نیز جان خود را از دست دادند.

خامه پرس در تاریخ 27 ژوئن به نقل از ریاست امنیت ملی گزارش داد که نیروهای این نهاد به تازگی و در پی دستگیری یک فرد مظنون به تلاش برای اجرای یک عملیات انتحاری در اسدآباد، واقع در ولایت کنر، یک نقشۀ تروریستی را نقش بر آب کردند.

یک مقام امنیتی در تاریخ 27 ژوئن به خبرگزاری پژواک افغان گفت که مردان مسلح در تاریخ 26 ژوئن یکی از رؤسای پیشین شورای عالی صلح ولایت اروزگان به نام عبدالباقی را در تیرین کوت به قتل رساندند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500