کشته شدن 176 شبه نظامی در ولایات ننگرهار و هلمند توسط نیروهای افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - خشونت های اخیر در نقاط مختلف افغانستان به کشته شدن دست کم 176 شبه نظامی، 7 تن از پرسنل امنیتی، و 13 غیرنظامی انجامید. در همین حال تروریست ها 30 غیرنظامی را در ولایت ننگرهار ربودند.

به گزارش طلوع نیوز مقامات دولتی در تاریخ 26 ژوئن اعلام کردند که طی یک درگیری که در تاریخ 24 ژوئن در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار آغاز شد نیروهای امنیتی دست کم 131 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را از پا درآوردند.

سلیم قندوزی، والی این ولایت، به طلوع نیوز گفت که هفت تن از نیروهای امنیتی و پنج غیرنظامی نیز در این درگیری ها کشته شدند.

به گزارش خامه پرس عطاءالله خوگیانی، سخنگوی آقای قندوزی، تأیید کرد که شبه نظامیان داعش به تازگی دست کم 30 غیرنظامی، از جمله چندین زن، را در ولسوالی کوت ربودند. مقامات محلی افزودند که اعضای داعش هشت غیرنظامی را به قتل رساندند.

خامه پرس به نقل از یک بیانیۀ مورخ 27 ژوئن وزارت دفاع گزارش داد که دست کم 15 شبه نظامی، از جمله یک فرمانده طالبان، به تازگی در یک حملۀ هوایی در ولسوالی چهار دره ولایت قندوز کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان سرتیپ آقانور کین توز، رئیس پلیس ولایت هلمند، در تاریخ 26 ژوئن گفت که دست کم 30 تن از اعضای طالبان در عملیات های اخیر پلیس در این ولایت کشته شده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500