کشته شدن 155 شبه نظامی و 31 پرسنل امنیتی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- دست کم 155 شبه نظامی و 31 پرسنل امنیتی افغان در رویدادهای اخیر در نقاط مختلف افغانستان کشته شدند. احتمال دو بار محاسبه شدن برخی از کشته شدگان نیز وجود دارد.

خبرگزاری پژواک افغان در تاریخ 15 ژوئن گزارش داد که طی درگیری های اخیر در ولسوالی میوند ولایت قندهار 35 شبه نظامی و 15 تن از نیروهای افغان کشته شدند.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی ولایت قندهار، گفت که نیروهای دولتی در ولسوالی شاه والی کوت این ولایت به تازگی حدود 20 شبه نظامی را به هلاکت رساندند.

خامه پرس نیز در تاریخ 16 ژوئن گزارش داد که ریاست امنیت ملی (اِن دی اس) به تازگی هشت تن از مظنونان به عضویت در طالبان را که متهم به برنامه ریزی برای حمله به جلال آباد، واقع در ولایت ننگرهار بودند، بازداشت کرد.

افغانستان تایمز به نقل از یک بیانیۀ منتشره در وزارت دفاع در تاریخ 15 ژوئن گزارش داد که نیروهای امنیتی طی یک بازۀ زمانی 24 ساعته در نقاط مختلف کشور دست کم 86 ستیزه جو را از پا درآوردند.

به گفتۀ وزارت دفاع 15 سرباز نیز جان خود را از دست دادند.

محمد طاهر ظاهر، سخنگوی والی ولایت بامیان، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که هادی سیقانی، رئیس پلیس ولسوالی کاهمرد ولایت بامیان، در تاریخ 15 ژوئن در ولسوالی سیقان کشته شد. جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، سرتیپ آغانور کنتوز، رئیس پلیس ولایت هلمند، در تاریخ 15 ژوئن گفت که در رویدادی جداگانه نیروهای امنیتی به تازگی دست کم 10 تن از افراد طالبان را طی یک عملیات شبانه در ولسوالی خانه شین ولایت هلمند به هلاکت رساندند.

سرتیپ عبدالحبیب سید خیل، رئیس پلیس ولایت کنر، در تاریخ 15 ژوئن به خبرگزاری پژواک افغان گفت که بر اثر انفجار اتفاقی چند موشک دست کم سه عضو گروه شبه نظامی لشکر طیبه در ولایت کنر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، یکی از رهبران ارشد طالبان نیز در تاریخ 14 ژوئن و در درگیری های میان گروهی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر به هلاکت رسید.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500