کشته شدن 70 شبه نظامی، 16 سرباز، و 3 غیرنظامی افغان

گزارش کارکنان

کابل -- به گزارش رسانه ها، درگیری ها و اقدامات تروریستی اخیر در نقاط مختلف افغانستان به کشته شدن دست کم 70 شبه نظامی، 16 سرباز، و سه غیرنظامی انجامید. این احتمال وجود دارد که آمار برخی از کشته شدگان دو بار ذکر شده باشد.

وزارت دفاع در تاریخ 17 ژوئن اعلام کرد که دست کم 52 شبه نظامی از جمله یکی از همدستان القاعده و 13 سرباز ارتش ملی افغانستان طی یک بازۀ زمانی 24 ساعته در نقاط مختلف این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، عطالله خوگیانی سخنگوی والی ولایت ننگرهار، گفت که نیروهای امنیتی در تاریخ 17 ژوئن فردی را که قصد انجام یک بمب گذاری انتحاری را داشت و می خواست یک پاسگاه پلیس محلی افغانستان در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار را هدف قرار دهد، به هلاکت رساندند.

به گزارش طلوع نیوز، مردان مسلح در حالی که یونیفرم های نظامی پوشیده بودند، در تاریخ 15 ژوئن در ولسوالی پغمان ولایت کابل به یک مسجد یورش بردند و دست کم سه غیرنظامی را به قتل رساندند.

دو تن از کشته شدگان از کارمندان دولت بودند.

به گزارش خامه پرس، وزارت دفاع در تاریخ 16 ژوئن اعلام کرد که در حملۀ هوای اخیر نیروی هوایی افغانستان در ولسوالی چارچینوی ولایت ارزوگان به کشته شدن دست کم شبه نظامی انجامید.

سرهنگ نثار احمد عبدالرحیم زی، معاون رئیس پلیس ولایت لوگر، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که نیروهای امنیتی در تاریخ 16 ژوئن در پل عالم، واقع در ولایت لوگر، دست کم هشت تن از افراد طالبان را که به یک پاسگاه امنیتی حمله کرده بودند، به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان در یک درگیری که در تاریخ 15 ژوئن در ولسوالی پساوند ولایت غور روی داد، دست کم سه تن از نیروهای امنیتی و چهار شبه نظامی کشته شدند.

در همین حال، سرهنگ نظام الدین قیصری، رئیس پلیس ولسوالی قیصر ولایت فاریاب، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که هشت شبه نظامی از حمله یکی از فرماندهان ارشد طالبان در تاریخ 15 ژوئن با دست کشیدن از ستیزه جویی در این ولسوالی به روند صلح پیوستند.

او گفت که این گروه در ولسوالی پشتون کوت فعالیت می کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500