کشته شدن 78 شبه نظامی، 19 تن از نیروهای امنیتی، و 4 غیرنظامی در خشونت های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - در جریان خشونت های اخیر در نقاط مختلف افغانستان دست کم 78 شبه نظامی، 19 تن از نیروهای امنیتی، یکی از شیوخ قبایل، و سه خواهر کشته شدند. از سوی دیگر 70 تن از نیروهای امنیتی که به محاصره درآمده بودند در جریان یک عملیات پاکسازی در ولایت فاریاب نجات یافتند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (آر اف ای/ آر ال) در جریان یورش ستیزه جویان به ساختمان مرکزی اداری ولسوالی حسکه مینا در ولایت ننگرهار در تاریخ 11 ژوئن دست کم 15 تن از شبه نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) و شش افسر پلیس کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز، وزارت دفاع در تاریخ 12 ژوئن اعلام کرد که نیروهای امنیتی در جریان عملیات های اخیر که طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور به انجام رسید، دست کم 46 شبه نظامی را کشته و چهار تن دیگر را دستگیر کردند.

وزارت داخله با اعلام این خبر که یک فرمانده شبکۀ حقانی و 13 تن از جنگجویان طالبان در میان ستیزه جویان مقتول بودند، افزود که 11 سرباز ارتش نیز طی این عملیات ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش طلوع نیوز، لشکر 20 پامیر ارتش با انتشار بیانیه ای در تاریخ 12 ژوئن اعلام کرد که نیروهای امنیتی در جریان عملیاتی که در شهر قندوز، مرکز ولایت قندهار، برگزار کردند، دست کم 15 شبه نظامی را به هلاکت رسانده و همین تعداد از آنها را نیز دستگیر کردند.

طلوع نیوز به نقل از سید آقا ادربی، رئیس پلیس این ولایت، گزارش داد که در رویدادی جداگانه نیروهای امنیتی در جریان عملیات روز 12 ژوئن حدود 30 روستا را پاکسازی کرده و 70 تن از پرسنل امنیتی را که برای مدت 13 روز توسط شبه نظامیان در ولسوالی المار ولایت فراه محاصره شده بودند، آزاد کردند.

مقامات رسمی به خبرگزاری پژواک افغان گفتند که انفجار بمبی در محلۀ انار باغ منطقۀ بولان لشکرگاه، واقع در مرکز ولایت هلمند، به کشته شدن یک فرمانده پاسگاه پلیس به نام ضیاءالحق و نگهبان او در تاریخ 12 ژوئن انجامید.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در همان دست کم دو شبه نظامی بر اثر منفجر شدن مواد منفجرۀ خود که به قصد انجام فعالیت های خرابکارانه در خودرویی در منطقۀ گارگاتای ولسوالی کوت، در ولایت ننگرهار، کار می گذاشتند، به هلاکت رسیدند.

در همین حال، خبرگزاری پژواک افغان در تاریخ 12 ژوئن گزارش داد که شبه نظامیان یک رهبر قبیله ای به نام مالک اول خان ار که از ولسوالی خوگیانی به سوی سرخرود در حرکت بود، به ضرب گلوله از پادرآوردند.

در خبری دیگر خامه پرس گزارش داد که سلیم صالح، سخنگوی والی لوگر، در تاریخ 12 ژوئن ضمن اعلام این مطلب که بنا به گزارش های دریافتی سه خواهر 18 تا 20 ساله توسط شبه نظامیان در ولسوالی خروار این ولایت به هنگام بازگشت از یک تپه به خانۀ خود کشته شدند، افزود که این منطقه تحت کنترل شبه نظامیان طالبان قرار داشت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

۴۰یا ۴۲ سال می شود که افغانستان در آتش یک جنگ نامعلوم می سوزد .وقت کی شوروی ها بالای خاک ما تجاوز کرد در مقابل انها مردم افغانستان جهاد را اعلان کرد تقریبا ۱۴ سال از جنگ کذاشت بعد از ۱۴ سال حکومت مجاهدین در افغانستان قایم شد . مردم فکر کردن که جنگ در افغانستان ختم شد اما ختم نشد بلکه یک جنگ نو شروع شد آن هم بر سر قدرت . مردم افغانستان فکر می کردن که این ۷ تنظیم جهادی بهترین مردم های مسلمانان را دارا می باشد هما همان طور نبود همیش ظلم .دوزدان حرفوی .قاتلین مردم افغانستان همین ۷ رهبر تنظیم های جهادی بودند . این ۷ رهبر تنظیم جهادی برای قدرت رسیدن به خاطر جوکی به هزاران جوانان مار زیر خاک کردن سرف به خاطر که به قدرت برسند واین وطن را چور کنند . جوانان ما که امروز کشته می شود برای اینها کس خدمت نکرده است این جوانان ما بیکار هستند دیکر چاره ندارد به خاطر یک لقمه نان تفنک را سر شانه می کند وبه خاطر معاش به جنگ نامعلوم می رود که اصلان این جنگ از ما نیست نی از خاطر دفاع از وطن این جنگ است . این جنگ که در افغانستان روان است این جنگ از ما نیست این جنگ را گشور امریکاه شروع کرده است و خود گشور امریکاه جنگ را ختم می کند ناحق این جوانان ما گشته می شود .

پاسخ