کشته شدن 90 شبه نظامی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - به گفتۀ مقامات مسئول قوای امنیتی افغانستان در نقاط مختلف این کشور اخیرا حداقل 90 شبه نظامی را به هلاکت رساندند و در عین حال دو تن از افراد خود را از دست دادند.

بر بنیاد یک گزارش مورخ 18 اسد خامه پرس، دولت ولایت ننگرهار اعلام کرد که طی عملیات قهر که اخیرا در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار اجرا شد حداقل 12 شبه نظامی عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) کشته شدند.

خامه پرس در تاریخ 17 اسد به نقل از وزارت دفاع گزارش داد که قوای هوایی افغانستان نیز شش عضو دیگر داعش را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به هلاکت رساندند.

بر بنیاد یک گزارش مورخ 17 اسد افغانستان تایمز، غلام حضرت کریمی، سخنگوی اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی)، گفت که طی یک حملۀ هوایی که اخیرا در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز انجام شد حداقل 40 عضو طالبان، به شمول یک معاون والی نام نهاد قندوز و یک ولسوال طالبان، کشته شدند.

کریمی گفت که این حملۀ هوایی پس از قتل دو تن از قوای امنیتی توسط طالبان در یک پوسته امنیتی در ولسوالی امام صاحب انجام شد.

در این گزارش افغانستان تایمز به نقل از وزارت دفاع آمده است که قوای امنیتی طی مدت زمان 24 ساعت حداقل 30 شبه نظامی را در ولسوالی قلعه زال ولایت قندوز به هلاکت رساندند.

در همین حال سالم صالح، سخنگوی والی لوگر، گفت که در همین حال پولیس در تاریخ 17 اسد در ولسوالی پل عالم ولایت لوگر دو بمب گذار انتحاری را که قصد داشتند خود را منفجر کنند، به ضرب گلوله به هلاکت رساند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500