کشته شدن 40 شبه نظامی افغان و استخدام اطفال توسط شبه نظامیان در غور و ننگرهار

گزارش کارکنان

کابل - قوای امنیتی افغانستان و قوای ائتلاف حداقل 40 شبه نظامی را در نقاط مختلف افغانستان به هلاکت رساندند. در همین حال مسئولان امنیتی ستیزه جویان را از بابت استخدام اطفال در ولایات غور و ننگرهار متهم کرده اند.

به گزارش خامه پرس پولیس ولایت ننگرهار در تاریخ 7 میزان اعلام کرد که طی یک حملۀ هوایی که اخیرا در ولسوالی اچین این ولایت انجام شد حداقل 18 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش)، به شمول یک قوماندان و یک قاضی نام نهاد، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان پولیس ولایت غزنی نیز در تاریخ 7 میزان اعلام کرد که طی یک حملۀ هوایی شبانه در ولسوالی گیرو در این ولایت 16 شبه نظامی به هلاکت رسیدند.

بر بنیاد گزارشی که در تاریخ 7 میزان توسط خبرگزاری پژواک افغان منتشر گردید، مسئولان امنیتی اعلام کردند که قوای امنیتی اخیرا شش عضو طالبان را در ولایت هلمند به هلاکت رساندند.

در همین حال افغانستان تایمز در تاریخ 7 میزان به نقل از مقامات رسمی گزارش داد که طالبان به شدت مصروف استخدام اطفال برای مبارزه با قوای امنیتی هستند.

ذبیح الله جواد، رئیس حقوق بشر ولایت غور، به رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی گفت که دولت شواهد و مدارکی را در اختیار دارد که ثابت می کنند طالبان در ولایت غور مصروف استخدام اطفال هستند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی این ولایت، هم سخنان جواد را تأیید کرد.

افغانستان تایمز به نقل از یکی از شیوخ قبیله ای ولسوالی اچین به نام حاجی عظیم خان، گزارش داد که داعش در ولایت ننگرهار مصروف جذب اطفال است.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان در همین حال سلیم صالح، سخنگوی والی لوگر، گفت که در تاریخ 7 میزان یک ماین کارگذاری شده در پل عالم، واقع در ولایت لوگر، منفجر شد و دو برادر را به قتل رساند. این دو برادر هر دو طفل بودند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500