کشته شدن 56 شبه نظامی افغان

گزارش کارکنان

کابل -- حداقل 56 شبه نظامی، 5 فرد ملکی، و 8 تن از قوای افغان طی درگیری های اخیر افغانستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش افغانستان تایمز، وزارت دفاع در تاریخ 7 سنبله اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته حداقل 50 از شبه نظامی در نقاط مختلف کشور به هلاکت رسیدند. وزارت دفاع افزود که هشت سرباز افغان نیز جان خود را از دست دادند.

عبدالوحید صدیقی، سخنگوی والی ولایت پروان، در تاریخ 7 سنبله به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در همین حال، حملات هوایی شبانه در ولسوالی سیاگرد این ولایت در تاریخ 6 سنبله به کشته شدن حداقل شش عضو طالبان منجر شد. دو فرد ملکی که توسط تروریست ها اختطاف شده بودند هم کشته شدند.

به گزارش طلوع نیوز، عبدالله خطیبی، سخنگوی والی ولایت غور، اظهار داشت که انفجار یک بمب کنارجاده در تاریخ 8 سنبله در نزدیکی فیروزکوه، واقع در ولایت متذکره، منجر به مرگ حداقل سه فرد ملکی سوار بر یک موتر شدند.

افغانستان تایمز در تاریخ 7 سنبله به نقل از ریاست عمومی امنیت ملی (اِن دی اس) گزارش داد که قوای امنیتی اخیرا هشت شبه نظامی، به شمول چهار مظنون به عضویت در طالبان و چهار فرد مظنون به عضویت در «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را در ولایت ننگرهار دستگیر کردند.

از سوی دیگر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گزارش داد که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجۀ استرالیا، در تاریخ 8 سنبله اعلام کرد که اختطاف کنندگان در ولایت ننگرهار اخیرا یک امدادکار زن استرالیایی را آزاد کرده اند. این زن در ماه حمل در جلال آباد اختطاف شده بود. بیشاپ از مقامات افغانستان به خاطر فراهم کردن تسهیلات لازم جهت آزادی این زن اختطاف شده تشکر و قدردانی کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500