به عقب رانده شدن طالبان از غورماچ

گزارش کارکنان

کابل - به گزارش خامه پرس مقامات رسمی اعلام کردند که قوای امنیتی در تاریخ 29 میزان شبه نظامیان را از ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب بیرون راندند.

عبدالکریم یورش، سخنگوی ستاد قوماندانی امنیتی غورماچ، گفت که حملات امنیتی تحت رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور، کنترل مجتمع ادارای ولسوالی، قوماندانی پولیس ولسوالی، و مارکیت غورماچ را از طالبان پس گرفته اند.

وی افزود که این عملیات همچنین توسط قوای هوایی افغانستان حمایه می شد.

خبرگزاری پژواک افغان در تاریخ 30 میزان گزارش داد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، با صدور فرمان 9 ماده ای مبنی بر اجرای توافقنامۀ صلح به قوای امنیتی کشور دستور داد تا هدف قرار دادن مواضع، مراکز، و مقرهای حزب اسلامی افغانستان (اچ آی) را متوقف کنند.

بر مبنای این حکم ریاست جمهوری به قوای امنیتی دستور داده شد تا به جهت اعمال موثر آتش بس و جلوگیری از هرگونه حادثۀ ناخواسته دربارۀ مقرهای حزب اسلامی با این گروه مشورت نمایند.

در این بیانیه آمده است که در صورتی که رزمندگان حزب اسلامی در پروسه استقرار مجدد مورد حملۀ مخالفان مسلح خود قرار بگیرند قوای امنیتی افغانستان از آنها حمایت خواهند کرد.

این بیانیه همچنین می افزاید که به رهبران قوای امنیتی افغانستان دستور داده شده است تا در رابطه با اجرای مفاد این توافقنامه صلح، با قوای خارجی هماهنگی کامل داشته باشند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، ماه قبل یک توافقنامه تاریخی را امضاء کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500