کشته شدن 6 پولیس و 18 شبه نظامی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- طی درگیری های اخیر در ساحات مختلف افغانستان حداقل 18 شبه نظامی و شش افسر پولیس کشته شدند.

حاجی عبدالغنی، ولسوال ولسوالی شاه ولی کوت ولایت قندهار، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که طالبان در روز سه شنبه (16 قوس) به یک پوسته امنیتی در این ولسوالی حمله برده و پنج افسر پولیس را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان در همین حال صمیم خپلواک، سخنگوی والی ولایت قندهار، در روز سه شنبه (16 قوس) تأیید کرد که در قوای امنیتی اخیراً «تعدادی» از طالبان را در ولسوالی ارغستان این ولایت به هلاکت رساندند. وی افزود که یک افسر پولیس نیز در این درگیری ها کشته شد.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، در همان روز مقامات رسمی گزارش دادند که درگیری های اخیر در ولایات سرپُل و جوزجان به کشته شدن سه شبه نظامی منجر شد.

برید جنرال قاسم جنگلباغ، قوماندان پولیس ولایت قندوز، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که یک مهاجم انتحاری در روز سه شنبه (16 قوس) در شهر قندوز قبل از رسیدن به هدف مد نظرش که یک بنک بود، خود را منفجر کرد. او گفت که چهار فرد ملکی مجروح شدند و افزود که فرد انتحاری پس از شناسایی شدن توسط قوای امنیتی خود را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، برید جنرال داد محمد حریفی، قومامدان پولیس ولایت ننگرهار، در روز سه شنبه (16 قوس) گفت که ریاست عمومی امنیت ملی (اِن دی اس) در ولایت ننگرهار طی هفته گذشته 11 شبه نظامی مظنون، به شمول یک مظنون به تلاش برای تهاجم انتحاری، را دستگیر کرد.

او گفت که فرد مظنون قصد داشت تا یک کنسولگری را منفجر کند.

همچنان وزارت دفاع در روز چهارشنبه (17 قوس) اعلام کرد که قوای هوایی افغانستان اخیراً مخفیگاه های شبه نظامیان را در ولایات پکتیکا و قندوز هدف حمله قرار داده و 14 ستیزه جو را به هلاکت رساندند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500