جوانان

تورنمنت های ورزشی ننگرهار به هدف ترویج صلح در افغانستان برگزار شدند

نوشتهء خالد زیری

هشت صد ورزشکار از پوهنتون های مختلف افغانستان و همچنان تیم های خصوصی از سراسر کشور در مسابقات یک هفته ای «ورزش برای صلح» در ولایت ننگرهار شرکت کردند. [خالد زیری]

ننگرهار -- هشت صد ورزشکار از پوهنتون های مختلف افغانستان و همچنان تیم های خصوصی از سراسر کشور در مسابقات یک هفته ای «ورزش برای صلح» در ولایت ننگرهار شرکت کردند.

احمد طارق کمال، ‌رییس پوهنتون خراسان جاییکه این رقابت ها از ۲۱ تا ۲۹ قوس آنجا برگزار شد،‌ گفت: «در این یک هفته ورزشکاران به رقابت های کریکت، والیبال، تنیس، فوتبال، و ریسمان کشی پرداختند.»

او به سلام تایمز گفت: «هدف از این مسابقات این بود که ورزشکاران با یکدیگر همکاری نموده و راه برای آوردن صلح و رساندن پیام صلح به مردم [افغانستان] هموار گردد.»

بر علاوه ورزشکاران ننگرهار جوانان تیم های مختلف در ولایت های هرات، پکتیا، بلخ، پروان، کابل، خوست و لغمان در این مسابقات شرکت کردند.

ورزشکاران در جشن های روز افتتاحیه تورنمنت ورزشی که از ۲۱ تا ۲۹ قوس در پوهنتون خراسان در ولایت ننگرهار برگزار گردید، شرکت کردند. [خالد زیری]

ورزشکاران در جشن های روز افتتاحیه تورنمنت ورزشی که از ۲۱ تا ۲۹ قوس در پوهنتون خراسان در ولایت ننگرهار برگزار گردید، شرکت کردند. [خالد زیری]

هشت صد ورزشکار از سراسر کشور در این تورنمنت یک هفته ای که به هدف نشر پیام صلح برگزار گردید، شرکت کردند. [خالد زیری]

هشت صد ورزشکار از سراسر کشور در این تورنمنت یک هفته ای که به هدف نشر پیام صلح برگزار گردید، شرکت کردند. [خالد زیری]

پوهنتون خراسان هر سال این رقابت ها را برگزار می کند، مگر این نخستین باری بود که این پوهنتون ورزشکاران را از خارج ولایت ننگرهار دعوت کرده بود.

در پایان این رقابت ها برنده گان جوایزی مانند البسه ورزشی، پول نقد و لوازم ورزشی را دریافت کردند.

مولا محمد پیمان،‌ یک تاجر و مشاور تیم والیبال از جلال آباد که یکی از تمویل کننده گان رقابت های امسال است گفت که افتخاری که با این رقابت ها به دست آمده چیزی است که «بین همه به شمول پشتون،‌ تاجیک، هزاره یا نورستانی،‌ مشترک می باشد، بنابرین ما همزمان با کوشش های مان جهت آوردن صلح از این تورنمنت ها حمایت می کنیم.»

او به سلام تایمز گفت:‌ «ما کوشش داریم این تورنمنت ها در سایر ولایت ها نیز برگزار شوند تا ورزشکاران یکدیگر را بشناسند و دیدگاه های شان را در رابطه به آوردن صلح به ساحات شان تبادله نمایند.»

او گفت که یادگیری و شریک سازی با دیگران در کوشش افغانستان برای دستیابی به صلح سهم بزرگی خواهد داشت.

«صلح، نه جنگیدن»

حکیم دانش ۲۵ ساله که یک ورزشکار کرکت از خوست است، گفت:‌ «ما به دنیا این پیام را می دهیم که افغانستان صلح می خواهد، نه جنگ.»

او به سلام تایمز گفت:‌ «عشق ما به صلح و ورزش ما را از خوست به ننگرهار آورده است.»

احمد فهیم، یک ورزشکار والیبال که ۲۴ سال دارد و از پوهنتون پروان است گفت:‌ «من با شور و شوق زیاد به ننگرهار آمدم.»

وی به سلام تایمز گفت:‌ «من می خواستم پیام صلح را به مردم [افغان] برسانم.»

ببرک میاخیل، رییس پوهنتون ننگرهار از مسؤولین پوهنتون های خصوصی مانند خراسان -- میزبان این تورنمنت -- درخواست کرد فقط دانشجویان را تعلیم ندهند، بلکه فُرصت های ورزشی را نیز به آنها فراهم کنند.

او گفت:‌ «شما می توانید آنها را به نحوی تعلیم دهید که آنها برای صلح کار و صدای شان را بلند کنند.»

میاخیل، از پوهنتون خراسان جهت ارایه این فرصت به دانشجویان ولایت های دیگر تشکری کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500