امنیت

اعزام نیروهای بیشتر افغان به فراه همزمان با شدت یافتن حملات طالبان

خبرگزاری فرانسه

یک سرباز اردوی ملی افغانستان بتاریخ ۸ دلو در جریان یک عملیات ضدطلبان در ولایت فراه یک توپ را فیر می کند. [هوشنگ هاشمی/خبرگزاری فرانسه]

یک سرباز اردوی ملی افغانستان بتاریخ ۸ دلو در جریان یک عملیات ضدطلبان در ولایت فراه یک توپ را فیر می کند. [هوشنگ هاشمی/خبرگزاری فرانسه]

فراه -- مقامات رسمی چهارشنبه (۲۳ حوت) گفتند که بعد از حملات متعدد طالبان بالای نیروهای امنیتی در ولایت فراه، جایی که احداث یک پروژه خط لوله چند ملیارد دلاری پلان گذاری شده است، افغانستان مصروف اعزام نیروهای زیادتر به این ولایت می باشد.

حمله اخیر به فراه که با ایران هم مرز است، در اولین ساعت صبح چهارشنبه و با حمله جنگجویان طالبان به یک پوسته امنیتی در حومه مرکز این ولایت که هم نام با این ولایت است، روی داد. در حمله به این پوسته امنیتی که در آن افسران پولیس و استخبارات گزمه می کردند، هفت تن از منسوبین امنیتی کشته شدند.

جمیله امینی، یک عضو شورای ولایتی فراه به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی نیروهای کماندو اعزام شدند، [جنگجویان] عقب نشینی کردند.»

او گفت: «چهار عضو ریاست امنیت ملی و سه پولیس کشته شدند.»

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما نیروها و قوای کاماندویی بیشتری را به فراه فرستاده ایم تا اوضاع را تحت کنترول درآورند.» وی افزود که تورن جنرال محمد شریف یفتلی، لوی درستیز قوای مسلح نیز از این ولایت بازدید کرده است.

او گفت: «وضعیت بزودی تحت کنترول قرار خواهد گرفت.»

یک رشته حملات

مسؤولین گفتند که جنگجویان طالبان بتاریخ ۲۱ حوت برای مدت کوتاهی کنترول ساختمان اداری ولسوالی انار دره را بدست گرفته و هشت نفر از افراد پولیس را کشتند تا این که نیروهای امنیتی آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

این حادثه بعد از یک حمله دیگر بالای سربازان در ولسوالی بالا بلوک در آخر هفته که تلفات متعددی را بجای گذاشت، صورت گرفت.

مسؤولین گفتند که در یک حمله بتاریخ ۳ حوت که یک پایگاه اردو را در همان ولسوالی هدف قرار داده بود و یکی از مرگبارترین حملات بالای نیروهای امنیتی در ماه اخیر محسوب می شد، حد اقل ۱۸ سرباز کشته شدند.

در اوائل ماه دلو نیز یک گروه از جنگجویان طالبان که بوسیله ایران تعلیم و تمویل شده بودند، قبل از اجرای ماموریت شان برای حمله به مراسم افتتاحیه خط لوله گاز طبیعی ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- و هند (تاپی) خودشان را به مقامات محلی تسلیم کردند.

یک بخش از پروژه چندین ملیارد دلاری خط لوله تاپی از فراه عبور می کند.

اما برغم نگرانی های امنیتی، طالبان ادعا می کنند که مصروف همکاری با این پروژه استند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500