تروریسم

سر بریدن سه برادر توسط داعش مثال بارز از تهدید جنگجویان برای عزیزان ماست

نوشتهء خالد زیری

این تصویر گرفته شده از یک ویدیوی تبلیغاتی داعش اجساد سه زندانی و قاتلان داعشی آنان به شمول اطفال خردسال را که اسلحه شان را تکان می دهند، نشان می دهد.

این تصویر گرفته شده از یک ویدیوی تبلیغاتی داعش اجساد سه زندانی و قاتلان داعشی آنان به شمول اطفال خردسال را که اسلحه شان را تکان می دهند، نشان می دهد.

ننگرهار -- کسانیکه در پی حمایت از طالبان یا «دولت اسلامی» (داعش) استند، باید در این باره تجدیدنظر کنند، به توجه این که این کار آنها عزیزان و اعضای خانواده شان را به خطر می اندازد.

سر بریدن سه برادر بتاریخ ۲ ثور در ساحه تریل ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار در نتیجه مناقشات طالبان و داعش یکی از مثال های اخیر آن است. به گفتهء اقارب آنها و هم منابع حکومتی،‌ پدر آنها که پار سال توسط داعش کشته شده بود، با طالبان ارتباط داشت.

معلم معشوق، ولسوال ولسوالی چپرهار به سلام تایمز گفت: «مردان مسلح داعش این سه برادر را مجبور کردند تا از خانه های شان خارج شوند و بعد آنها را سر بریدند.»

آینده ایکه نابود شد

این سه برادر در مسیر رسیدن به یک آینده روشن بودند.

محمد نعیم ۲۷ ساله، پار سال در رشته ستوماتولوژی از پوهنتون روشن در جلال آباد فارغ شده بود؛ نثار احمد ۲۲ ساله،‌ در یک پروگرام نرسنگ در پوهنتون آریانا در ولایت ننگرهار محصل بود؛ عبدالوهاب ۱۷ ساله نیز محصل صنف ۱۲ لیسه تریلی بود.

به گفتهء یکی از اقارب این برادران که خواست نامش گرفته نشود، چهار عضو داعش به زور وارد خانه این فامیل شدند، نعیم را به ضرب گلوله کشتند و زنش را زخمی کردند.

آنها سپس دو برادر دیگر را به یک خندق در آن نزدیکی بردند و آنها را به قتل رساندند و بعد سر هر سه را بریدند.

این خویشاوند آنها گفت: «یک برادر کوچکتر این سه نفر در خانه ماند و یک برادر دیگر هم در خارج از کشور زنده گی می کند.» وی افزود که کدام عضو مرد دیگر از این فامیل زنده نمانده است. در این گزارش مشخص نشده است که چگونه برادر کوچکتر در خانه از مرگ نجات یافته است.

به گفتهء این خویشاوند آنها داعش سرپرست این خانواده، یعنی داکتر محمد نواب را یک سال قبل از آن به خاطر داشتن روابط با طالبان به قتل رسانده بود. حتی بعضی باشنده گان محلی می گویند که نواب خود یکی از قوماندانان سرشناس بود.

انتقام گیری

این دو گروه در سال های اخیر بارها در ولایت های مختلف با یکدیگر بر سر منابع مختلف درگیر شده اند که در نتیجه ده ها جنگجو از هر دو طرف کشته شده اند.

این خویشاوند گفت:‌ «بعد از کشته شدن پدر آنها این سه پسر کوش کرده بودند انتقام خون پدرشان را بگیرند. مگر داعش متوجه شد و پیشدستی کرد.»‌

یک منبع دولتی که خواست نامش گرفته نشود، در گفتگو با سلام تایمز تایید کرد که پدر آنها سال گذشته توسط داعش به قتل رسید و سر بریده شد که گفته می شود دلیل آن روابط او با طالبان و قوماندانان محلی ستیزه جو بوده است.

باشنده گان محلی نیز به سلام تایمز گفتند که این برادران می خواستند انتقام بگیرند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ولایت ننگرهار به سلام تایمز گفت: «این که پدر آنها چه می کرد یک مسئله علیحده است، مگر این پسران یک زندگی عادی داشتند و به شکل بسیار بی رحمانه ای به قتل رسیدند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500