امنیت

نیروهای افغان ۴۰ جنگجوی طالب را در کندهار بازداشت کردند

گزارش از رازق کندهاری

مقامات محلی در کندهار ۴۰ تن اسیران طالبان را در مقر ریاست امنیت ملی در شهر کندهار، به رسانه ها ارائه مینمایند. [دفتر مطبوعاتی والی/فیسبوک]

مقامات محلی در کندهار ۴۰ تن اسیران طالبان را در مقر ریاست امنیت ملی در شهر کندهار، به رسانه ها ارائه مینمایند. [دفتر مطبوعاتی والی/فیسبوک]

کندهار -- مقامات میگویند، نیروهای امنیتی افغان به تازه گی ۴۰ تن جنگجویان طالب را در ولایت کندهار اسیر نموده اند.

این جنگجویان اسیر شده، به تاریخ ۲۲ سرطان، در مقر ریاست امنیت ملی در کندهار، به رسانه ها ارائه شده بودند.

حیات الله حیات، والی کندهار به خبرنگاران گفت، «طی هفتهٔ گذشته، نیروهای امنیت ملی ۴۰ تن جنگجویان را که برای سفر آمhده گی میگرفتند، در ولسوالی اسپین بولدک بازداشت نمودند... آنها برای دریافت کردن تخنیک های جنگی تازه، بعد از اینکه فعالیتهای تخریبی را در ۱۰ ولایت کشور مرتکب شدند، سفر میکردند.»

حیات گفت، «این تروریستان اعتراف کرده اند که در حملات بالای اهداف امنیتی و قتل نمودن بزرگان قومی و مامورین دولتی و همچنان در بمب گزاری ها در تعداد از ولایات کشور، دست داشته اند.»

یکی از اسیران که نخواست اسمش را بگوید، در یک مصاحبه گفت که وی در حملات تروریستی در ولایات هلمند و کندهار، دست داشته است.

وی گفت، «بر علاوهٔ کندهار، ما در گذشته با پولیس و اردو در هلمند نیز جنگیده بوده ایم... و اکنون ما از اعمال خود پشیمان هستیم.»

جنگجویان 'شرمنده'

این گرفتاری ها در حالی صورت گرفتند که نیروهای افغان در سراسر این ولایت به عملیات های خویش شدت بخشیده اند.

برکت الله چمکنی، رئیس امنیت ملی ولایت کندهار در یک مصاحبه گفت، «برای کاهش دادن به فعالیتهای جنگجویانه، ما به عملیات های خویش در تمام ولسوالی های کندهار، بالخصوص در مناطق مرزی افزایش داده ایم، و ما چهره های معروف طالبان را دستگیر نموده ایم.»

چمکنی گفت، «این گروهی است که در مقابل ۱۰ هزار افغانی (۱۲۴ دالر)، برادران خویش را به قتل میرسانند – که این یک عمل شرم آور میباشد.»

تورنجنرال تادین خان اچکزی، قوماندان امنیهٔ کندهار به تاریخ ۲۶ سرطان به سلام تایمز گفت، «طی هفتهٔ گذشته، ما ۱۰۶ تن تروریستان را کشتیم.»

وی گفت، «بعد از آنکه جنگجویان [طالبان] بالای ولسوالی معروف حمله کردند، نیروهای بین المللی و نیروهای هوائی افغان بالای آنها ۱۷ حملهٔ هوائی را انجام دادند و ۱۰۶ جنگجویان [طالبان] را کشته و بسیاری از آنها را زخمی برجا گذاشتند.»

اچکزی افزود، «بعد از ظهر دیروز، ۱۶ تن جنگجویان [طالبان] در جنگ بین پولیس و تروریستان در مسیر شهراه کندهار – ارزگان، در ساحهٔ چنار ولسوالی شاه ولیکوت کشته شدند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500