امنیت

نیروهای امنیتی کاملآ آماده هستند تا در برابر تهدیدات طالبان از انتخابات محافظت کنند

سلام تایمز

یک پولیس افغان به تاریخ ۱۰ ثور زمانیکه مسافرین در یک پوسته بازرسی در کابل توقف داده می شوند و تلاشی می گردد مشاهده می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

یک پولیس افغان به تاریخ ۱۰ ثور زمانیکه مسافرین در یک پوسته بازرسی در کابل توقف داده می شوند و تلاشی می گردد مشاهده می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

کابل -- حکومت افغانستان به روز سه شنبه (۱۵ اسد) گفت، نیروهای امنیتی کاملآ آماده هستند تا در برابر تهدیدات طالبان از افغانها محافظت نمایند و به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا رای گیری را مختل کند.

دفتر رئیس جمهور اشرف غنی در یک اعلامیه گفت، «اشتراک در انتخابات و انتخاب کردن زعیم از طریق رای مستقیم حق شرعی و قانونی مردم افغانستان است.»

در اعلامیه آمده است، «حکومت افغانستان همه آماده گی را اتخاذ کرده است تا یک انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف را برگزار کند.»

این اعلامیه ساعات پس از آن آمد که طالبان به افغانها هوشدار دادند تا از اجتماعات انتخاباتی خودداری نمایند و به اعضای ګروه شان دستور دادند تا بر علیه انتخابات که قرار است در ماه میزان برگزار شود ایستاد شوند.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است که در ۶ ماه میزان برگزار شود.

طالبان و دیگر گروه های شورشی در جریان انتخابات گذشته حملات متعددی را انجام دادند و فصل کارزارهای انتخاباتی امسال از قبل با خشونت های مرگبار همراه بوده است.

در آغاز ماه جاری در نخستین روز کارزارهای انتخاباتی، بمب گذاران انتحاری و افراد مسلح بالای دفتر امرالله صالح معاون دسته انتخاباتی غنی درکابل حمله کردند که در نتیجه دست کم ۲۰ تن را کشتند.

تهدیدات جرایم جنگی

زمان سلطانی پژوهشگر آسیای جنوبی در سازمان عفو بین المللی گفت، تهدیدات طالبان بی اعتنایی زیادی طالبان نسبت به زنده گی مردم را نشان میدهد.

سلطانی گفت، «وقتیکه طالبان ادعا می کنند که آنها در حال جستجوی کردن صلح هستند، این تهدید کننده است که طالبان با حمله قرار دادن افراد ملکی در اجتماعات انتخاباتی جرایم جنگی را انجام دهند.»

ایالات متحده و طالبان برای هشتمین دور گفتگوها به هدف رسیدن به یک توافق صلح بین طالبان و حکومت افغانستان در دوحه گرد هم آمدند.

هردو طرف از پیشرفت سخن گفته اند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان به ای اف پی گفت، «ما در حال بحث در مورد نقاط باقی مانده نهایی هستیم.»

او گفت، «با این کار توافق صلح تکمیل خواهد شد و بعدآ ما روی اعلام تاریخ توافقنامه تصمیم خواهیم گرفت.»

یه اساس گزارش ملل متحد، تنها در ماه جون بیش از ۱۵۰۰ فرد ملکی در جنگ افغانستان کشته و زخمی شدند. که این بالاترین رقم امسال و بدترین ماه از ماه می سال ۲۰۱۷ تا به حال می باشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

طالبان با نظرقرون وسطائی میخواهند طرزتفکر خویش را بالای مردم حبراً تحمیل نمایند که با مقاومت مردم مواجه گردیده با عث خونریزی مردم بیگناه میگردد باید به جرم ارتکاب به جرایم جنگی درداد گا بین المللی محاکمه گردند.

پاسخ