امنیت

یک حمله انتحاری بر اکادمی نظامی کابل دست کم ۵ تن را کشت

ای اف پی

منسوبین امنیتی افغان به تاریخ ۲۲ دلو به تعقیب یک بمبگذاری در نزدیک پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم در کابل ایستاد هستند. [ای اف پی]

منسوبین امنیتی افغان به تاریخ ۲۲ دلو به تعقیب یک بمبگذاری در نزدیک پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم در کابل ایستاد هستند. [ای اف پی]

کابل -- یک بمبگذاری انتحاری بامداد روز سه شنبه (۲۲ دلو) یک اکادمی نظامی را در کابل آماج قرارداد که در نتیجه آن دست کم پنج نفر کشته شد. پس از چندین ماه این نخستین حمله بزرگ در این شهر بود.

هیچ گروهی بلافاصله مسئولیت این حمله صبح هنگام را که پس از نزدیک به سه ماه آرامش نسبی در کابل رخ داد، بر عهده نگرفته است.

وزارت دفاع گفت، در این حمله پنج نفر کشته شد و دست کم شش نفر زخمی گردید.

با این حال وزارت داخله گفت، شش نفربشمول دو فرد ملکی و چهار پرسونل نظامی پس از آن کشته شد که بمبگذار انتحاری حوالی ساعت ۷ صبح وسیله ای خود را منفجر ساخت.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله گفت، در این انفجار ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در نزدیک پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم که در آن افسران امنیتی کشور آموزش می بینند صورت گرفت.

سمیع الله باشنده منطقه به ای اف پی گفت، «این یک انفجار بزرگ بود که خانه ما را تکان داد. ما همچنان پس از آن فیر تفنگ را شنیدیم. امبولانس ها فوراً به ساحه رسید.»

یک منبع امنیتی که نخواست از وی نام گرفته شود گفت، این بمبگذار پیاده بود هنگامیکه وی یک واسطه نقلیه را در نزدیک یک پوسته تلاشی زمانیکه دخل اکادمی می شد مورد هدف قرار داد.

رئیس جمهور اشرف غنی ضمن تکرار خواستش برای یک آتش بس سراسری، این عمل تروریستی را محکوم نموده و آن را "یک جنایتی علیه بشریت" عنوان کرد.

وی در یک اعلامیه گفت، «ملت بزرگ افغانستان پایان خشونت، آتش بس و یک صلح پایدار میخواهد.»

آخرین حمله بزرگ در کابل در ماه عقرب رخ داد، و دست کم ۱۲ نفر پس از آن زمانی کشته شد که یک مینی بوس مملو از مواد منفجره یک وسیله نقلیه را که خارجیان را در جریان ساعت مزدحم صبح انتقال میداد هدف قرار داد.

اکادمی نظامی مارشال فهیم در گذشته شاهد صحنه چندین حمله بشمول یک حمله در ماه جوزا که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت، بوده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

جای بسیار تاسف است که حکومت نتوانسته امنیت پایتخت را تامین کند. اگر نظامیان نمیتوانند امنیت خود شان را بگیرند، آنها چگونه میتوانند امنیت شهروندان را تامین نمایند؟ برای اورگانهای امنیتی جای شرم است که آنها نمیتوانند پایتخت شان را از حملات شورشیان محافظت کنند.

پاسخ

مرگ بر تروریست ها.

پاسخ