امنیت

باشندگان هرات نیروهای افغان را بخاطر جلوگیری از حملات داعش در جریان عاشورا ستایش کردند

گزارش از عمر

در این عکس که به تاریخ ۷ سنبله گرفته شده است، یک عضو نیروهای امنیتی افغان را نشان میدهد که قبل از مراسم محرم شعیه ها در هرات نگهبانی می کند. [هوشنگ هاشمی/ای اف پی]

در این عکس که به تاریخ ۷ سنبله گرفته شده است، یک عضو نیروهای امنیتی افغان را نشان میدهد که قبل از مراسم محرم شعیه ها در هرات نگهبانی می کند. [هوشنگ هاشمی/ای اف پی]

هرات -- بیش از ۲۰۰۰ تن از باشنده گان محل به روز سه شنبه (۱۱ سنبله) در شهر هرات گرد هم آمدند تا از تلاش های نیروهای افغان بخاطر تأمین امنیت مراسم عاشورا و جلوگیری از حملات برنامه ریزی شده توسط داعش قدردانی کنند.

مقامات در هرات گفتند که بیش از ۲۰۰۰ منسوبین اردوی ملی، ریاست امنیت ملی و پولیس ملی بخاطر حفظ امنیت در شهر هرات مستقر شده بودند.

مراسم عاشورا به تاریخ ۹ سنبله در سراسر افغانستان برگزار شد، این مراسم در شهر هرات در هشت محل تدویر یافت.

میثم حسینی، یکی از ساکنان محل در یک گردهمایی که در مسجد ابوالفضل برگزار شده بود گفت، باشنده گان هرات با ایستادن در کنار نیروهای امنیتی در روز عاشورا از آنها پشتیبانی کردند.

یک افسر پولیس به تاریخ ۱۱ سنبله در یک گردهمایی در شهر هرات، جایی که باشنده گان محل از نیروهای امنیتی بخاطر حفظ امنیت در مراسم عاشورا و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی توسط داعش ستایش کردند، نگهبانی می کند. [عمر]

یک افسر پولیس به تاریخ ۱۱ سنبله در یک گردهمایی در شهر هرات، جایی که باشنده گان محل از نیروهای امنیتی بخاطر حفظ امنیت در مراسم عاشورا و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی توسط داعش ستایش کردند، نگهبانی می کند. [عمر]

وی گفت، باشنده گان هرات آماده کمک به جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی در روز عاشورا بودند.

وی افزود، «ما برای حمل کردن سلاحها آماده بودیم و در كنار نیروهای امنیتی ایستاد شدیم تا از كشورمان در مقابل تروریست ها دفاع كنیم.» «گروه های تروریستی همیشه در افغانستان ناکام شده اند -- آنها هرگز موفق نخواهند شد.»

محمد عوض واحدی، یک فعال جامعه مدنی در شهر هرات گفت، نیروهای امنیتی برای برگزار شدن مراسم عاشورا یک فرصت را ایجاد کردند بخاطریکه آنها قبل از مراسم عاشورا شب و روز احضارات را افزایش داده بودند، و این یک موفقیت بزرگ برای نیروهای امنیتی و مردم افغانستان بود.

وی گفت، «مردم افغانستان بالای نیروهای امنیتی خود افتخار می کنند و آنها همیشه در کنار آنها هستند. «آنها اجازه نخواهند داد که گروه های تروریستی سربازان شجاع و قهرمان را شکست دهند.»

وی افزود، «همه مردم با نیروهای امنیتی کمک کردند تا اینکه امنیت مراسم عاشورا را تأمین نمایند. حمایت مردم از نیروهای امنیتی پیام روشنی را به تروریست ها می فرستد و نشان می دهد که افغان ها از تروریست ها و حامیان آنها متنفر هستند.»

بمبگذاری ها دفع گردید

باوصف تهدیدهای دائمی داعش که در گذشته مسلمانان شیعه را هدف قرار داده بود، در جریان این مراسم هیچ حمله تروریستی در افغانستان رخ نداد.

سید وحید قتالی والی هرات در گردهمایی مسجد ابوالفضل گفت، تروریست ها حدود ۳۰ حمله به مناسبت های عاشورا در ولایت هرات برنامه ریزی کرده بودند و تمام تلاش شان را بخاطر برهم زدن این مراسم مذهبی انجام دادند، اما آنها شکست خوردند.

وی علاوه نمود، «علی رغم همه این تهدیدهای امنیتی، نیروهای امنیتی توانستند از حملات تروریستی و کشتار جمعی جلوگیری نمایند که این یک شکست بزرگ برای داعش و سایر گروه های تروریستی است.»

وی از منسوبین امنیتی خواست، «این دست نشانده ها را قبل از اینکه مردم بی گناه را بکشند، آنها را نابود کنید.»

وی گفت، «بالای این جنایتکاران و قاتلان رحم نکنید، تا مردم بتوانند در امنیت و آرامش زندگی کنند.»

سمونوال عبیدالله نورزی قوماندان امنیه هرات گفت، «گروه های تروریستی چندین بار تهدید کردند که مناسک عاشورا را به هم می زنند و اشتراک کنندگان این مراسم مذهبی را به قتل می رسانند، اما نیروهای امنیتی با همکاری مردم از هرگونه حمله ای این تروریست ها جلوگیری کردند.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی چهار بمب را كه در نزدیكی محل های مراسم عاشورا در شهر هرات جاسازی شده بود، شناسایی و خنثی كردند. هشت تن به اتهام حملات طرح ریزی شده ناکام توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.»

نورزی جزئیات را در مورد ارتباط افراد دستگیر شده با داعش یا سایر گروه های تروریستی ارائه نکرد، اما وی گفت که پولیس در حال بررسی است.

شکست برای داعش

دگروال غلام فاروق بیگی، قوماندان کندک اول پیاده قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان گفت، نیروهای امنیتی عملیات خود را چند روز قبل از عاشورا هماهنگ كرده بودند تا امنیت مناسك را حفظ كرده و از حملات تروریست ها جلوگیری نمایند.

وی گفت، «ما گزارش هایی را دریافت كرده بودیم كه تروریست ها قصد داشتند به مناسک عاشورا در چند محل شهر هرات حمله كنند، اما نیروهای امنیتی قبل از اینكه داعش بتواند هرگونه حمله را انجام دهد، نقشه های آنها را خنثی كردند.»

وی افزود، نیروهای امنیتی قوی تر و مجهزتر شده اند و تامین امنیت مراسم عاشورا نمونه ای از توانایی های آنها بوده است.

سیروس علاف، مشاور امور اقتصادی دفتر رئیس جمهور گفت، مردم افغانستان در روز عاشورا نشان دادند كه آنها متحد هستند و هرگز اجازه نخواهند داد كه تروریست ها آنها را تقسیم كنند.

از نظر علاف، موفقیت های امنیتی در روز عاشورا نشان دهنده ای شکست بزرگ برای داعش بود،

وی گفت، «داعش هرگز نخواهد توانست بی رحمی های را که در عراق و سوریه مرتکب شد در افغانستان تکرار کند.»

سیروس گفت، «وقتیکه خارجی ها تلاش کنند تا در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، افغانها برای شکست دادن آنها با همدیگر متحد می شوند.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی توانایی های خود را بهبود بخشیده اند و مردم ملکی باید مطمئن باشند که نیروهای آنها قادر به دفاع از کشور و مردم خود هستند و گروه های تروریستی هرگز موفق نخواهند شد که افغانستان را به پناهگاه امن خود تبدیل کنند و امنیت را در سراسر جهان تهدید نمایند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

نیرو های شجای افغان در تامین امنیت مراسم های عاشورای امسال قابل ستایش است. زمانیکه این نیرو ها توانایی این را دارند که امنیت مراسم عاشورا که از سوی تروریست های خیلی خطرناک یعنی داعش مورد تهدید بود بگیرد، این نیرو ها نیز میتوانند که از سراسر کشور همچنان دفاع نمایند در صورتیکه درست رهبری گردد. زنده باد نیرو های دلیر افغان.

پاسخ

برپائی و برگزاری مراسم عاشورا درشهرهای کابل، هرات، مزارشریف نشانه از روز نشان دادن مزدوران ایرانی استند اگر درست مطالعه شود درهیچ کتاب هم از تجلیل عاشورا به این شکل تذکری نیامده است راستی اردو پولیس ملی فرزندان واقعی مردم بوده وبه کارکرد انها افتخار میکنند.

پاسخ

بدون شک پاسداران این مرز و بوم قابل تحسین و ستایش هستند. ولی افسوس که برای یک روز است. اگرحکومت تصمیم قاطع بگیرد و کمی درزنده گی روزمره مردم توجه نماید بدون شک امنیت سرتاسری بدست البته با نظرداشت قانون مجازات و مکافات. آیا با گفتن یک مرتبه کلمه یا یک مرتبه نمازخواند انسان مسلمان کامل میشود؟ آیا با گرفتن یک روز امنیت مردم باید از حکومت سپاسگذار باشد. بدون محرم ببیند که خانواده ها چقدر حسین های خود را ازدست میدهند؟ قبل از محرم و بعد از محرم به هرخانه این مردم رنج دیده عاشورا است. بلی نیروی های امنیتی قابل قدر هستند اما این را بدانند که همه روز ها روزهای خداوند است. سال نو- عید- محرم- 12 ختم رسول لله- وغیره وغیره بنا ما از حکومت میخواهیم که امنیت را مختص به عاشورا -عید وغیره ندهند و دعا میکنیم که یک صلح سرتاسری درین خاک بیایید و مردم بدون خوف زنده گی فقیرانه خود را سپری نمایند.

پاسخ