امنیت

کماندوهای افغان تعهد کردند که در مقابل کسانی که صلح را برهم می زنند ایستاد خواهند شد

گزارش از نجیب الله

کماندوهای تازه آموزش دیده افغان به تاریخ ۱۲حوت در مراسم فراغت خود در مقر قول اردوی عملیات های خاص در کابل شرکت می کنند. [نجیب الله]

کماندوهای تازه آموزش دیده افغان به تاریخ ۱۲حوت در مراسم فراغت خود در مقر قول اردوی عملیات های خاص در کابل شرکت می کنند. [نجیب الله]

کابل -- کماندوی های افغان که در مراسم فراغت اخیر شان با سلام تایمز صحبت می کردند، گفتند که آنها آماده هستند تا در مقابل کسانی ایستاد شوند که میخواهند زندگی صلح آمیز را در افغانستان مختل بسازند.

یک بریدمن کماندو که نام خود را جلال الدین معرفی می کند و ۱۰ سال می شود که در واحد های خاص کماندو خدمت می کند گفت، «ان شاالله ما آماده هستیم تا شجاعانه از میهن خود دفاع و به مردم خود خدمت کنیم.»

وی گفت، «ما آموزش های بسیار سخت و حیاتی را فرا گرفتیم كه شامل یادگیری نحوه استفاده از سلاح های پیشرفته و شلیك کردن سلاح های سنگین بود.»

این کماندوها بارها آمادگی جنگی و برتری خود را بر گروه های افراطی و جنگجو که صلح را در افغانستان تهدید می کنند ثابت کرده اند.

کماندوهای زن افغان با سایر همصنفی های خود در مراسم فراغت که به تاریخ ۱۲حوت در مقر قول اردوی عملیات های خاص در کابل برگزار شده بود شرکت می کنند. [نجیب الله]

کماندوهای زن افغان با سایر همصنفی های خود در مراسم فراغت که به تاریخ ۱۲حوت در مقر قول اردوی عملیات های خاص در کابل برگزار شده بود شرکت می کنند. [نجیب الله]

اکنون با فارغ شدن بیش از ۱۲۰۰ آموزش دیده کماندو به تاریخ ۱۲ حوت در کابل، این نیروها قوی تر خواهند شد.

تورن جنرال خیال نبی احمدزی معاون قوماندان قول اردوی عملیات های خاص در جریان مراسم به فارغ التحصیلان جدید گفت، «کماندوها آموزش های خیلی سخت را فرا گرفتند تا اینکه آماده باشند و عملیات های را انجام دهند که سایر واحدها نمی توانند آن را انجام دهند.»

وی گفت، «طی ماه های گذشته ما توانسته ایم به چندین زندان شورشیان داخل شویم و زندانیان افراد ملکی و نیروهای خودی را رها سازیم.»

امسال کماندوهای افغان تاکنون دست کم ۱۳۹ اسیر را از زندان های طالبان رها ساخته اند، فابریکه های ماین زمینی، پایگاه ها و مراکز آموزشی جنگجویان را تخریب و اعضای کلیدی آنها را در عملیات های هدفمند کشته اند.

احمدزی گفت، «دشمن اخیراً می خواست برخی مناطق را تحت کنترل خود درآورد.»

وی با اشاره به توانایی کماندوها برای انجام دادن عملیات ها در سراسر افغانستان افزود، «اما با تلاش های ما، واحدهای کماندوها هر جایکه شورشیان رفتند آنها را سرکوب کردند.»

آماده خدمت به مردم

عبیدالله یکی دیگر از کماندوها گفت، «من به مردم خود اطمینان می دهم كه به خاطر تامین امنیت در هر نقطه كشور آماده خدمت هستم.»

وی گفت، «من تا آخرین قطره خون اجازه نخواهم داد تا دشمنان کشورم صلح را برهم بزنند. وی نیز تأکید کرد که توانایی های بزرگ کماندوها مانع طالبان خواهد شد.»

دولت وزیری یک جنرال متقاعد و تحلیلگر امور نظامی مقیم کابل گفت، «من معتقدم نیروهای کماندوی افغان می توانند عملیات های جنگی را در سطح منطقه و جهان انجام دهند و با طالبان مقابله کنند.»

وی گفت، آنها در سالهای اخیر در هیچ عملیات جنگی یا میدان جنگ شکست نخورده اند و آنها قادر هستند که تحت شرایط مختلف در مناطق مختلف وظایف را انجام دهند.

وی گفت، «آنها داخل زندانهای طالبان شده و اسیران خود را آزاد کرده اند. آنها اخیراً یک پایگاه بزرگ طالبان را در ننگرهار تصرف کردند.»

وزارت دفاع گفت، کماندوهای افغان به تاریخ ۱۰ حوت بزرگترین پایگاه عملیات های طالبان را در ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار تصرف کردند.

این وزارت به تاریخ ۱۱حوت در بیانیه ای ګفت که طالبان از این پایگاه به خاطر برنامه ریزی و انجام حملات در ولایات مشرقی به ویژه ننگرهار استفاده می کردند.

موثر در برابر حملات تروریستی

جنرال عتیق الله امرخیل یک تحلیلگر امور نظامی مقیم کابل گفت، کماندوها با توجه به ماهیت جنگ در افغانستان می توانند نقش موثری را در مقابله با نیروهای ضد حکومت داشته باشند.

وی گفت، «از روز اول كه عناصر ضد حکومت جنگهای چریكی خود را آغاز كرده بود، تعدادی از افسران نظامی سابق و من به حکومت مشورت دادم تا نیروهای كماندو را تقویت كند.»

وی با اشاره به اینکه «عملیات های کماندو در برابر حملات تروریستی بسیار مؤثر است» گفت، این نیروها از آن زمان تا اکنون عملیات های موفق را در چندین ولایت انجام داده اند.

ضیاءالدین اکاخیل نمایندهء ولایت بادغیس در ولسی جرگه گفت، «ما از حکومت می خواهیم که از کماندوها برای آزادسازی مناطق تحت کنترل طالبان استفاده کند زیرا موفقیت آنها یقینی است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

خبرهای تازه را هر روز به ایمیل من ارسال کنید. تشکر

پاسخ

شما در مورد علیپور تروریست که از سوی سپاه انقلاب ایران حمایت می شود و اینکه چند روز پیش وی یک هیلیکوپتر افغانستان را سرنگون کرد چیزی ننوشته اید. یک فعال ایرانی به نام علی اکبر رایفی که در تویتر ۲۵۰۰۰ تعقیب کننده دارد، در صفحه خود نوشته است، "پس از لبنان، عراق و سوریه، اکنون«جنبش مقاومت اسلامی» و «حزب الله افغانستان» در حال شکل گیری است. تجارب نشان داده است که شیعیان مانند عنقا هستند که پس از هرگونه آتش سوزی در برابر آن قوی تر می شود. # من هم علیپور هستم # بهسود»

پاسخ