امنیت

نيروهای افغان می گويند که آنها آماده اند تا پس از خروج نیروهای ائتلافی از کشور خود دفاع کنند

گزارش از عمر

منسوبین نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان می گویند که پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی آنها آماده اند تا در مقابل طالبان و سایر دشمنان، به دفاع از کشور ادامه دهند. [عمر/سلام تایمز]

هرات -- منسوبین اردو و پولیس می گویند که پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان آمادگی گرفته و در مقابل طالبان و سایر دشمنان آماده ادامه دفاع از کشور هستند.

بر اساس تقسیم اوقات اعلام شده، نیروهای ناتو و امریکایی خروج از افغانستان را در ماه های آینده آغاز خواهند کرد و هدف آنها این است که این اقدام را تا تاریخ ۲۰ سنبله تکمیل کنند.

ایالات متحده قصد دارد که برخی از اين نيروها را در کشورهای همسايه افغانستان تغیر مکان دهد تا به نظارت بالای افراط گرایان خشن ادامه دهد و احتمالاً بالای آنها حمله کند.

عزیزالله یک افسر پولیس ملی افغان در هرات گفت، «در حالیکه نیروهای بین المللی برای خروج از افغانستان آماده می شوند، ما برای دفاع و حفاظت از مردم خود آماده هستیم.»

یک کوماندوی اردوی ملی افغان به تاریخ ۵ حمل در حالی نگهبانی می کند که یک هلیکوپتر نیروی هوایی افغان در کمپ نظامی شورآب در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند پرواز می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

یک کوماندوی اردوی ملی افغان به تاریخ ۵ حمل در حالی نگهبانی می کند که یک هلیکوپتر نیروی هوایی افغان در کمپ نظامی شورآب در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند پرواز می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

نگهبانان مرزی افغان به تاریخ ۱ ثور در یک مرکز آموزشی پولیس در ولسوالی گذره ولایت هرات در حال حرکت هستند. [عمر/سلام تایمز]

نگهبانان مرزی افغان به تاریخ ۱ ثور در یک مرکز آموزشی پولیس در ولسوالی گذره ولایت هرات در حال حرکت هستند. [عمر/سلام تایمز]

نیروهای امنیتی افغان به تاریخ ۱۵ حمل در جریان یک عملیات نظامی در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار بالای وسایط نقلیه هاموی ایستاده اند. [جاوید تنویر/ای اف پی]

نیروهای امنیتی افغان به تاریخ ۱۵ حمل در جریان یک عملیات نظامی در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار بالای وسایط نقلیه هاموی ایستاده اند. [جاوید تنویر/ای اف پی]

وی گفت، چندین سال می شود که نیروهای بین المللی در خط مقدم جنگ دخیل نبوده اند زیرا نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان این مسؤلیت را به تنهایی به عهده گرفته است.

وی گفت، «ما دیگر به نیروهای خارجی وابسته نیستیم و می توانیم به طور مستقل عملیات های نظامی را انجام دهیم. ما کاملاً به تجهیزات پیشرفته نظامی مجهز هستیم و اجازه نخواهیم داد که دشمن کشور و مردم ما را تهدید کند.»

عزیزالله از طالبان خواست که جنگ و کشتار افغان ها را بس کنند. وی گفت، اگر طالبان ادامه جنگ را انتخاب کنند، آنها شکست خواهند خورد و نابود خواهند شد.

حکمت الله یکی دیگر از افسران پولیس ملی افغان در هرات گفت، افغان ها نباید در مورد آینده نگران باشند زیرا نیروهای امنیتی به گروه های تروریستی اجازه نخواهند داد که زندگی آنها را تهدید کنند.

وی گفت، «مردم ما باید بدانند که نیروهای امنیتی آنها برای دفاع از کشور ما و خنثی کردن تهاجم دشمنان آماده هستند. افغان ها باید در مورد خروج نیروهای بین المللی نگران نباشند زیرا نیروهای امنیتی آنها می توانند از آنها محافظت کنند.»

وی گفت، طالبان باید بفهمند که حتی در غیاب نیروهای بین المللی نیز نمی توانند از لحاظ نظامی در جنگ پیروز شوند، و این برای طالبان بهتر است که به جای جنگ به روند جاری صلح بپیوندند.

آماده برای دفاع از افغانستان

مقامات نظامی به این باور اند که نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان برای جنگ با تروریست ها و دفاع از کشور، ظرفیت و توانایی لازم را به دست آورده اند.

تورنجنرال عبدالرؤف ارغندیوال قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان گفت، در مدت چندین سال گذشته نیروهای افغان در حوزه غربی، عملیات ها را به طور مستقل مدیریت و راه اندازی می کنند.

وی گفت، «شرکای بین المللی ما فقط مشوره و آموزش را ارائه می کنند و آنها در جنگ اشتراک نمی کنند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان به ویژه نیروهای اردوی ملی افغان، در میدان جنگ غالب هستند و می توانند هر گونه حرکت طالبان را خنثی کنند.»

ارغندیوال گفت، «در حالیکه حملات طالبان در حوزه غرب طی سال های اخیر افزایش یافته اند، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان به تنهایی حملات آنها را دفع کرده و آنها را نابود کرده اند.»

بختیار رحمت لومړی بریدمن در قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، «افغان ها باید مطمئن باشند که نیروهای افغان توانایی دفاع از آنها را دارند.»

وی افزود، «من به هموطنان خود اطمینان می دهم که من تا آخرین قطره خونم از افغانستان دفاع خواهم کرد.»

جوانان افغان نیز در پیوستن به پولیس ملی افغان بیشتر علاقه مند می شوند.

جنرال جليل احمد حقدوست قوماندان مرکز آموزشی پوليس در حوزه غرب گفت، «در جریان يک سال گذشته تقریباً ۵۰۰۰ نفر سربازان و افسران پس از دريافت کردن آموزش مسلکی، به پوليس ملی افغان در ولایات هرات، فراه، بادغيس وغور ملحق شده اند.»

وی با خاطرنشان کردن اینکه این آموزش مسلکی «در کاهش تلفات کمک کرده است» گفت، «پولیس یک نوع آموزش را دریافت می کنند که در حالت جنگ در کشور با آنها کمک می کند».

حقدوست با افزودن اینکه خروج نیروهای خارجی بالای آموزش نیروهای امنیتی تأثیری نخواهد داشت گفت، تمام برنامه های آموزشی پولیس ملی افغان با استندردهای بین المللی برابر اند.

وی گفت، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان آماده اند تا به طور مستقل با دشمن بجنگند.

تاریخچه ثابت شده

تحلیلگران می گویند، مؤفقیت نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در جنگ با طالبان و سایر گروه های تروریستی طی سال های اخیر، اعتماد مردم را کسب نموده است.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات گفت، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در میان مسلکی ترین و قوی ترین نیروها در منطقه به حساب می آیند.

طاهری گفت، «در جریان دو دهه گذشته، اردوی ملی افغان، پولیس ملی افغان و نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در جنگ با طالبان، داعش، القاعده و سایر گروه های تروریستی، توانایی های خود را ثابت کرده اند.»

وی گفت، «نیروهای افغان در جنگ خود علیه تروریزم و مداخلات ادارات استخباراتی همسایه و منطقه ای نمی توانند شکست بخورند، و آنها مردم را امیدوار ساخته اند زیرا آنها می توانند به طور مستقل از کشور دفاع کنند.»

محمد نعيم غيور یک تحليلگر امور سياسی در شهرهرات گفت، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان هر روز توانایی های خود را در ميدان جنگ ثابت می سازند.

وی گفت، نيروهای امنيتی در «خطرناک ترين جنگ جهان» درگیر هستند، اما آنها ثابت کرده اند که همیشه در ميدان جنگ پيروز می شوند.

وی گفت، «اگر چه اردوی ملی افغان یک اردوی جدید است... اما در جنگ جاری مؤفق است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500