امنیت

نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان آماده اند تا پولیس محلی در ولایات غربی را استخدام و مدغم کنند

گزارش از عمر

به گفته مقامات افغان، اردوی ملی افغان و پولیس ملی افغان آماده اند تا برای تأمین امنیت بدون اختلال در جنگ با تروریزم، استخدام پولیس محلی افغان در ولایات غربی این کشور را آغاز کنند. [شمیل مشعل]

هرات -- مقامات می گویند، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان آماده هستند تا اعضای پولیس محلی افغان را برای تأمین امنیت مداوم در جنگ با تروریزم در ولایات غربی کشور آغاز کنند.

پولیس محلی افغان در سال ۱۳۸۹ برای دفاع در برابر طالبان در سطح قریه جات تأسیس شد.

در سال های بعدی، پولیس محلی -- با حمایت ناتو -- در جبهه های اول بر ضد طالبان، گروه داعش و سایر دشمنان افغانستان در کنار سایر بخش های نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان جنگیدند.

حکومت افغانستان پلان دارد تا پایان امسال پولیس محلی افغان را منحل کند.

منسوبین پولیس محلی به تاریخ ۵ قوس در یک پوسته امنیتی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس نگهبانی می کنند. [شمیل مشعل]

منسوبین پولیس محلی به تاریخ ۵ قوس در یک پوسته امنیتی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس نگهبانی می کنند. [شمیل مشعل]

اردوی ملی افغان و پولیس ملی افغان با درک کردن نقش اساسی پولیس محلی افغان در سرکوب طالبان، بسیاری از اعضای پیشین پولیس محلی افغان را استخدام می کنند.

'استقبال گرم' از پولیس محلی افغان

تورنجنرال عبدالرؤف ارغندیوال قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، مرکز استخدام اردوی ملی آماده است تا روند ثبت نام و آموزش سربازان پولیس محلی افغان را آغاز کند.

وی گفت، «تمام آمادگی ها برای ادغام پولیس محلی در تشکیلات اردوی محلی گرفته شده اند. سربازان پولیس محلی در تمام ولایات غربی می توانند به مراکز جلب و جذب اردوی ملی رفته و به اردوی ملی و اردوی محلی بپیوندند.»

وی گفت، «پولیس محلی سال هاست که علیه تروریست ها می جنگند و تجربه خوبی را کسب کرده اند. آنها از توانایی های نظامی بلندی برخوردار هستند، اما باز هم پس از استخدام شدن در اردوی ملی و اردوی محلی آموزش خواهند دید و سلاح های پیشرفته و لازم در اختیار آنها قرار خواهند گرفت.»

دگروال شیرآقا الکوزی سرپرست قوماندانی امنیه بادغیس گفت، با پیوستن پولیس محلی افغان به پولیس ملی افغان، امنیت بهبود خواهد یافت و نیروی پولیس در جنگ با تروریست های بین المللی، نسبت به قبل قویتر خواهد شد.

وی گفت، «پولیس محلی نخست برای تعقیب مراحل منظم به مراکز استخدام پولیس خواهند رفت و سپس به نیروی پولیس خواهند پیوست.»

وی افزود، «پولیس ملی به پولیس محلی که سال ها تجربه میدان جنگ دارند، ضرورت دارد و از آنها استقبال گرم می کند.»

الكوزی گفت، اعضای پیشین پولیس محلی افغان پس از پیوستن به پولیس ملی افغان، برای محافظت از مناطق خود و جلوگیری از فعالیت های طالبان منابع بهتری را دریافت خواهند کرد.

آموزش و فرصت های کاری

عبدالاحد ولیزاده سخنگوی قوماندانی امنیه هرات گفت، بر اساس راهنمایی های وزارت دفاع و وزارت امور داخله، روند ادغام پولیس محلی افغان در اردوی محلی و پولیس ملی افغان جریان دارد.

وی با افزودن اینکه پولیس محلی در بسیاری از ولسوالی ها از قبل آموزش نظامی دیده اند گفت، پولیس محلی با پیوستن به پولیس ملی افغان علاقه‌ مندی را نشان داده اند و پس از ادغام در پولیس ملی افغان، آنها با سلاح و آموزش نظامی بیشتر به مناطق خود اعزام خواهند شد.»

علاوه بر این، سکتور خصوصی در ولایت هرات رضایت نشان داده است که با استخدام پولیس محلی در کارخانه ها و تجارت های خود کمک خواهند کرد.

حمیدالله خادم رئیس اتاق معادن و صنایع هرات گفت، اعضای پولیس محلی افغان كه به کار ضرورت دارند می توانند با دفاتر استخدام و منابع بشری اتاق معادن و صنایع هرات تماس بگیرند، که در آنجا به آنها اولویت داده خواهد شد.

وی گفت، «پولیس محلی سال ها به عنوان یک سپر برای دفاع از کشور و مردم کار کرده و قربانی های زیادی را داده اند. مردم فداکاری های این مردان شجاع را فراموش نخواهند کرد.»

خادم گفت، اگر اعضای پولیس محلی افغان علاقه‌ مند باشند، می توانند در کارخانه ها و شرکت های دیگر نگهبانی کنند.

وی گفت، «پولیس محلی با توجه به تجربه نظامی خود در حفظ امنیت سکتور خصوصی و سرمایه گذاران می توانند نقشی اساسی داشته باشند. ما آماده هستیم تا آنها را در نیروی کار خود استخدام کنیم.»

عبدالقیوم افغان رئیس کار و امور اجتماعی هرات گفت، اعضای پولیس محلی افغان که در جستجوی کار هستند همچنان می توانند با اداره کار و امور اجتماعی هرات تماس بگیرند تا در مورد فرصت های کاری و آموزش حرفه‌ ای معلومات بدست آورند.

وی گفت، «آموزش حرفه‌ ای در زمینه های مختلفی وجود دارد که سربازان پولیس محلی می توانند یاد بگیرند. این اداره آموزش هایی را در زمینه نجاری، حلبی سازی، خیاطی و ترمیم وسایل نقلیه و وسایل الکترونیکی ارائه می دهد.»

افغان گفت، امسال ۳۰۰۰ نفر از زنان و مردان بیکار در دوره های آموزشی اشتراک کردند که برخی از آنها فارغ شده و دارای وظیفه هستند. دیگران هنوز هم اشتراک می کنند.

وی گفت، «بعد از اینکه اعضای پولیس محلی آموزش حرفه‌ ای را به پایان برسانند، ما با آنها کمک خواهیم کرد تا برای آنها کار پیدا کنیم و برای آنها وسایل کار را فراهم کنیم. بعد از اینکه آنها مهارت ها را بیاموزند، ناممکن است که آنها بیکار بمانند.»

متعهد به دفاع از افغانستان

اعضای پولیس محلی افغان گفتند که چه با پیوستن به نیروهای امنیتی باشد و چه با کارکردن در سکتور خصوصی، آنها آماده اند تا به خدمت کشور ادامه دهند.

محمد موسی یک عضو پولیس محلی در منطقه قادس ولایت بادغیس گفت، «هدف پولیس محلی دفاع از کشور و مبارزه با تروریزم بود. برای ما مهم نیست که در کدام نهاد امنیتی کار می کنیم، چه پولیس محلی باشد، چه اردوی ملی یا اردوی محلی باشد. هر کجا که باشیم، ما به مردم و کشور خود خدمت می کنیم.»

وی گفت، پولیس محلی هرگز از جنگ با دشمنان افغانستان دست نخواهد کشید.

عبدالجبار یکی دیگر از اعضای پولیس محلی در ولسوالی قادس گفت، این برای هر عضو پولیس محلی جای افتخار است که در نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان برای دفاع از افغانستان و مردم آن خدمت کند.

وی گفت، «این حقیقت است که پولیس محلی منحل می شوند، اما ما آماده هستیم تا در هر نهاد امنیتی در ۳۴ ولایات افغانستان خدمت کنیم.»

محمد یعقوب یک عضو دیگر پولیس محلی افغان که همچنان از ولسوالی قادس است، تعهد کرد که بدون توجه به اینکه در کدام بخش امنیتی خدمت می کند، جنگش با تروریست ها را ادامه خواهد داد.

وی گفت، «ما می خواهیم به پولیس ملی افغان یا اردوی محلی ملحق شویم و با دشمنان كشور و مردم قویتر از قبل بجنگیم. ما به تروریست ها اجازه نخواهیم داد که امنیت افغانستان را مختل کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

پولیس محلی باید منحل شود، آنها نه تنها اینکه در آوردن امنیت و در شکست دادن طالبان مثمر واقع نه شدند بلکه امنیت ساحه که آنها در آن مستقر بودند بیشتر از پیش خراب ساخته است. تعداد زیاد مردم به خاطر ظلم و ستم پولیس محلی به طالبان مراجعه کرده و در برابر پولیس محلی از طالبان طالب همکاری شدند. پولیس محلی باید هر چه عاجل منحل شود و جای آنها را پولیس مسلکی ملی بگیرند. ما باید برویم به طرف قانون مند شدن و هیچ گاهی طرفدار پولیس محلی نباشیم. زیرا کسانیکه در پولیس محلی ایفای وظیفه می کنند آنها مسلکی نبوده و نمیتوانند در تامین امنیت مثمر واقع شوند. اکثر آنها جنایت کار هستند و دست به سرقت های مسلحانه می زنند. آنها در اختطاف دست دارند.

پاسخ