امنیت

سربازان تازه آموزش دیده افغان تعهد کردند تا دشمنان کشور را نابود کنند

گزارش از عمر

پنج صد نفر از سربازان تازه استخدام شده اردوی ملی افغان در ولایت هرات تعهد کردند که از کشورشان در مقابل گروه های تروریستی مانند طالبان و داعش دفاع کنند. [عمر]

هرات -- سربازان تازه آموزش دیده اردوی ملی افغان در ولایت هرات تعهد کرده اند که در برابر گروه های ضد دولتی مانند طالبان و داعش، از کشورشان دفاع کنند.

به روز یکشنبه (۲۰ میزان) پنج صد نفر سربازان از یک برنامه چهار ماهه در مرکز آموزشی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات فارغ شدند و بر اساس نیازهای امنیتی در ولایات هرات، فراه، غور و بادغیس مستقر خواهند شد.

این سربازان تازه اردوی ملی گفتند که آنها برای دفاع از افغان ها و افغانستان کاملاً آماده هستند و اجازه نخواهند داد که تروریست ها امنیت کشور را تهدید کنند.

محمد انس یکی از این سربازان گفت، «ما به مردم افغانستان اطمینان می دهیم که به آنها خدمت خواهیم کرد و امنیت آنها را حفظ خواهیم کرد.»

در تصویر سربازان تازه آموزش دیده افغان دیده می شوند که در مراسم فراغت خود به تاریخ ۲۰ میزان در پایگاه اردوی ملی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان در ولسوالی گذره ولایت هرات، اشتراک می کنند. [عمر]

در تصویر سربازان تازه آموزش دیده افغان دیده می شوند که در مراسم فراغت خود به تاریخ ۲۰ میزان در پایگاه اردوی ملی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان در ولسوالی گذره ولایت هرات، اشتراک می کنند. [عمر]

وی گفت، «پیام ما به گروه های طالبان و داعش این است که شما نمی توانید با نیروهای اردوی ملی جنگ کنید زیرا سربازانی که فارغ شده اند توانایی بالایی دارند. شما می توانید بیائید و به روند صلح بپیوندید، اما اگر به جنگ ادامه دهید اردوی ملی همانطور که برای شکست دادن شما ایجاد شده است، شما را نابود خواهد کرد.»

صفت الله یکی دیگر از منسوبین قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، سرباز بودن یک وظیفه مقدس است و همه جوانانی که به صفوف اردوی ملی پیوسته اند تنها یک هدف دارند: خدمت و دفاع از مردم و افغانستان.

وی گفت، «ما می خواهیم صلح بیاوریم... تا مردم بتوانند در صلح زندگی کنند و افغانستان بتواند رشد و انکشاف را تجربه کند.»

وی افزود، عناصر ضد دولتی جز پذیرفتن روند صلح چاره ای ندارند و اگر آنها به جنگ و کشتار افغان ها ادامه دهند، توسط نیروهای امنیتی نابود خواهند شد.

رحیم الله یک فارغ التحصیل تازه برنامه آموزشی اردو گفت، «افغانستان مانند مادر ما است؛ بنابراین، ما از آن دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که مهاجمین و تروریست ها امنیت کشور ما را تهدید کنند. ما مؤظف هستیم که از کشور و مردم خود دفاع کنیم و حتی اگر به قیمت جان ما تمام شود، در برابر دشمنان آنها خواهیم جنگید.»

آموزش این سربازان در حالی صورت می گیرد که اخیراً حملات در این کشور افزایش یافته است حتی در حالی که مذاکره کنندگان طالبان و حکومت افغانستان در دوحه مرکز قطر با یکدیگر دیدار می کنندتا دهه های جنگ را پایان دهند.

جنگجویان طالب در شب یکشنبه (۲۰ میزان) یک سلسله حملات را بالای لشکرگاه آغاز کردند که باعث شد تا ایالات متحده برای دفاع از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، حملات هوایی را آغاز کند.

در میان این جنگ شدید ده ها هزار تن از مردم ملکی خانه های خود را ترک کرده اند.

جنگیدن برای صلح

تورن جنرال عبدالرؤف ارغندیوال قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، جوانان افغان که به اردوی ملی پیوستند و سربازانی که توانایی خود را بهبود می بخشند، به دشمنان صلح این پیام را می دهند که نیروهای امنیتی افغان روز به روز قویتر می شوند و تروریست ها هرگز با استفاده از زور نخواهند توانست به اهداف شیطانی خود برسند.

وی گفت، فداکاری ها و تلاش های نیروهای امنیتی بالاخره باعث ایجاد ثبات و صلح پایدار در افغانستان خواهد شد.

وی افزود، نیروهای امنیتی به مبارزه با تروریست ها ادامه خواهند داد و آنها را مجبور خواهند ساخت تا به روند صلح بپیوندند تا که صلح و امنیت در کشور تأمین شود.

وی گفت، «ما به مخالفین مسلح فقط پیام جنگ را نمی دهیم، آنها را به صلح نیز دعوت می كنیم. اگر طالبان برای صلح آماده باشند و از خشونت خودداری کنند، ما آماده هستیم که با آنها صلح کنیم. اما اگر آنها راه جنگ را انتخاب کنند، بدون شک نیروهای امنیتی و کوماندوهای شجاع ما آنها را نابود خواهند کرد.»

ارغندیوال گفت، «ما هم برای صلح و هم برای جنگ آماده ایم.»

وی افزود، «ما برای صلح التماس نمی کنیم، اما یک صلح با عزت و با افتخار را می خواهیم. هدف اصلی نیروهای امنیتی تأمین صلح و پایان دادن به جنگ در کشور است. نیروهای امنیتی برای ایجاد صلح و حفاظت ارزش ها و دستاوردهای ملی می جنگند.»

وی گفت، کسانی که می خواهند با انجام دادن حملات انتحاری، بمبگذاری و سایر اقدامات مخرب بر افغان ها حکومت کنند باید بدانند که آنها هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

دگروال فردین سپاه قوماندان لوای ۲ کوماندو در حوزه غرب گفت، نیروهای امنیتی افغان از چند ماه بدینسو جنگ علیه تروریست ها را رهبری می کنند و آنها توانایی دفاع از کشور را دارند.

وی افزود، «اگر طالبان صلح را بپذیرند، ما با آنها صلح می کنیم اما اگر آنها به جنگ خود ادامه دهند، ما آنها را نابود خواهیم کرد.»

شهروندان امیدوار

باشندگان ولایات غربی گفتند، نیروهای امنیتی مردم ملکی را به آینده افغانستان امیدوار کرده و برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی کاملاً آموزش دیده و مجهز هستند.

فرید احمد محمدی یک باشنده شهر هرات گفت، «نیروهای امنیتی ما طی سال های اخیر از تجهیزات بهتری برخوردار شده اند. آنها با هواپیماهای جنگی، تانک ها و سایر تجهیزات جنگی مجهز هستند.»

دگروال محمد نادر افضلی قوماندان کندک آموزشی قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، سربازان اردوی ملی آموزش های مسلکی پیشرفته ای می بینند و آنها آماده هستند تا تحت شرایط سخت با تروریست ها بجنگند.

وی گفت، «سربازان اردوی ملی بسیار مسلکی شده اند چونکه برای از بین بردن دشمن توانایی های خود را افزایش داده اند.»

وی گفت، «علاوه بر پیشرفت در ظرفیت نیروهای اردوی ملی، تعداد آنها نیز در حال افزایش است. حدود ۸۰۰ سرباز در مرکز آموزشی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در حال آموزش هستند، و آنها به زودی فارغ خواهند شد و در سراسر حوزه غرب مستقر خواهند شد.»

افضلی گفت، استخدام ۴۰۰ سربازان دیگر اردوی ملی، در ولایت هرات در حال انجام است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

واقعا نیروهای اردوی ملی افغانستان دراواخر ازخود شایستگی های چشمگیر را ازخود نشان داده اند . باید یاد آورشوم که امروز اگرهردست آورد که داریم درافغانستان مدیون جان فشان آنها است. زنده باد نیرو شجاع و دلیر اردوی ملی افغانستان، نابود باد دشمنان کوردل این سرزمین.

پاسخ