امنیت

نیروهای تازه استخدام شده در هرات برای مبارزه بهتر با تروریزم آموزش کوماندویی می بینند

گزارش از عمر

اردوی ملی افغان به عنوان بخشی از تلاش های وزارت دفاع برای مبارزه با تروریزم در کشور، آموزش کوماندویی و سلاح پیشرفته را برای سربازان تازه استخدام شده ارائه می دهد. [عمر]

کابل -- اردوی ملی افغان می گوید که به عنوان بخشی از تلاش های وزارت دفاع برای مبارزه با تروریزم، آموزش کوماندویی و اسلحه ای پیشرفته را برای سربازان تازه استخدام شده در ولایت هرات فراهم می کند.

در برنامه جدید به ۵۰۰ سرباز قول اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات آموزش داده می شود.

مقامات نظامی در حوزه غرب گفتند، آموزش کوماندویی برای استخدام شدگان تازه از تاریخ ۲۵ اسد در مرکز آموزشی قول اردوی ۲۰۷ ظفر آغاز شده و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

دگروال محمد نادر افضلی فرمانده کندک آموزشی در قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، آموزش كوماندویی به سربازان تاكتیک های پیشرفته را برای سركوب دشمن و دفاع از خود، خواهد آموخت.

منسوبین اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۴ سنبله در پایگاه قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات آموزش های ویژه کوماندویی را می گذرانند. [عمر]

منسوبین اردوی ملی افغان به تاریخ ۲۴ سنبله در پایگاه قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات آموزش های ویژه کوماندویی را می گذرانند. [عمر]

وی افزود، چنین قابلیت ها به کاهش تلفات در جبهه کمک خواهند کرد.

وی گفت، «ما قصد داریم که از این به بعد به همه سربازان خود آموزش كماندویی پیشرفته فراهم کنیم. این سربازان در تلاشی و پاکسازی خانه ها و میادین جنگ، طرح کردن کمین ها، شلیک کردن اسلحه سبک و سنگین، عبور از موانع و سایر مهارت های نظامی، آموزش دیده اند.

افضلی افزود، «جامعه بین المللی به ویژه ناتو، سلاح های پیشرفته ای را در اختیار اردوی ملی قرار داده است که کوماندویان در عملیات و پاکسازی مناطق از تروریست ها از آنها استفاده خواهند کرد.»

دگروال فردین سپاه فرمانده غند دوم کوماندو در حوزه غرب گفت، سربازان تازه استخدام شده برای دفاع از حکومت و تمامیت ارضی و منافع ملی افغانستان آماده هستند.

سپاه افزود، «نقش کوماندوها در مبارزه با تروریزم بین المللی و دفاع از افغانستان حیاتی است.»

وی گفت، «با حمایت مشاورین ناتو و جامعه بین المللی، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان توانایی های خوبی کسب کرده اند و می توانند از کشور دفاع کنند.»

این آموزش پیشرفته در حالی صورت می گیرد که اخیراً حملات در کشور افزایش یافته است حتی در حالی که مذاکره کنندگان طالبان و حکومت افغانستان در دوحه مرکز قطر ملاقات می کنند تا راهی را برای پایان دادن به جنگ چندین دهه پیدا کنند.

به تاریخ ۲میزان مقامات گفتند که طالبان ۲۸ نفر پولیس محلی را در جنگ ولایت ارزگان بعد از اینکه شب قبلی تسلیم شدند، کشتند.

این حادثه در ولسوالی گیزاب رخ داد، جایی که برای چندین روز درگیری های شدید در حالی رخ می دهند که طالبان پوسته های پولیس و اردوی افغان را که مهمات نداشتند و تعدادشان کمتر بود، محاصره کرده اند.

طالبان انکار کردند که آنها این پولیس را پس از تسلیم شدن کشته اند.

دست کم ۱۴ پولیس و سرباز افغان در جریان همین جنگ شب هنگام تاریخ ۳۰ تا ۳۱ سنبله کشته شدند.

جوانان به تقاضای خدمت کردن پاسخ می دهند

مقامات نظامی در حوزه غرب می گویند که در میان این حملات، آنها شاهد افزایش علاقه مندی جوانان محلی برای پیوستن به اردوی ملی هستند.

تورنجنرال عبدالرؤف ارغندیوال قوماندان عمومی قول اردوی ۲۰۷ ظفر به تاریخ ۳۰ سنبله گفت، در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ جوان به اردوی ملی در حوزه غرب پیوسته اند.

وی گفت، این جوانان در مراکز جلب و جذب اردوی ملی در هرات داوطلبانه برای خدمت کردن ثبت نام کرده و در مهارت های مختلف نظامی، آموزش می بینند.

وی افزود، «سربازان تازه استخدام شده برای سه الی شش ماه آموزش می بینند و سپس در صورت لزوم برای حفظ امنیت در ولایات هرات، فراه، بادغیس و غور مستقر می شوند.»

وی افزود، «استخدام در اردوی ملی به طور روزانه ادامه دارد و جوانان برای خدمت به کشور و مردم خود در صفوف اردوی ملی علاقه زیادی دارند. اردوی ملی این فرصت را برای هزاران جوان افغان فراهم کرده است تا به مردم خود خدمت کنند و کشور خود را از خطر تروریست ها نجات دهند.»

محمد نعیم غیور یک تحلیلگر امور نظامی در شهر هرات تائید کرد که جوانان افغان برای پیوستن به اردوی ملی علاقه روزافزونی را نشان می دهند.

وی گفت، «جوانان در افغانستان یک نیروی قوی هستند و وقتی به اردوی ملی ملحق شوند... می توانند آن را تقویت کنند.»

وی افزود، «در حالی که کشور در حالت جنگ است، این حقیقت که مردان جوان داوطلبانه به اردوی ملی می پیوندند شجاعت و میهن پرستی شدید آنها را نشان می دهد.»

غیور گفت، اردوی ملی افغان یک ارتش جوان است، اما آموزش هایی که از مربیان افغان و مشاورین بین المللی می گیرد، این ارتش را به یکی از پیشرفته ترین و قدرتمندترین ارتش ها در منطقه تبدیل کرده است.

روحیه بالا برای دفاع از افغانستان

سربازان تازه استخدام شده می گویند که آنها با شور و شوق به اردوی ملی ملحق شده اند و چشم به راه حفظ امنیت و دفاع از افغانستان در برابر تروریست ها هستند.

کامران یکی از سربازان قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، «آرزوی من پیوستن به اردوی ملی بود... چون می خواهم به مردم و کشورم خدمت کنم و امرار معاش خانواده ام را بدست آورم.»

وی افزود، طالبان و سایر گروه های تروریستی باید بدانند که با خشونت و قتل به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

وی گفت، اگر این گروه جنگجوی راه صلح را انتخاب کند به نفع همه خواهد بود، در حالی که اگر ادامه جنگ را انتخاب کند، این گروه از بین خواهد رفت.

کامران افزود، «ما برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان شب و روز کار می کنیم و اجازه نخواهیم داد که تروریست ها امنیت مردم را مختل کنند.»

شریف الله یکی دیگر از سربازان قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، «من به دلیل افزایش حملات عناصر ضد دولتی و رنج مردم ملکی از دست جنگ، به اردوی ملی ملحق شدم.»

وی افزود، «من می خواهم به مردم و کشورم خدمت کنم. من با اشتیاق زیادی به اردوی ملی ملحق شدم و تا آخرین قطره خونم با دشمنان افغان جنگ خواهم کرد.»

وی گفت، گروه های تروریستی باید بدانند که نمی توانند از چشم نیروهای امنیتی پنهان شوند و دیگر نمی توانند به تلاش برای نابودی افغانستان ادامه دهند.

شریف الله گفت، «دروازه های صلح به روی آنها باز است و اگر آنها صلح نکنند، اردوی ملی افغان با آموزش پیشرفته نظامی ای که دریافت کرده است، آنها را از بین خواهد برد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

تا زمانیکه صلح صورت نگیرد، استخدام این نیرو ها کدام تاثیر بر وضع امنیتی نخواهد داشت. طی بیست سال گذشته هزاران تان از این نیرو بدست طالبان کشته شدند ولی صلح در این کشور نیامد. از این جهت همه جهت ها باید کوشش کنند که هر چه عاجل با مخالفین مسلح دولت صلح صورت بگیرد تا اینکه از قتل و خون ریزی جلو گیری صورت بگیرد. تا زمانیکه یک صلح دایمی در این کشور تامین نشود خشونت ها، حملات و انفجار ها از مردم بیچاره این سر زمین قربانی خواهند. طی بیست سال گذشته قربانی اصلی جنگ و ناامنی مردم غریب و بیچاره بودند. فرزند هیچ یکی از رهبران حکومت قربانی این خشونت ها نشدند. همه و همه مردم عادی این مملکت بودند.

پاسخ