کشته شدن رهبر یک گروه انشعابی طالبان در پاکستان در حمله هوایی نیرو های ائتلاف

سلام تایمز

کابل -- طلوع نیوز جمعه (۲۰ فوریه) به نقل از منابع افغان گزارش داد که رهبر یک گروه انشعابی تحریک طالبان پاکستان در یک حمله هوایی نیرو های ائتلاف در امتداد مرز میان پاکستان و افغانستان کشته شده است.

اکسپرس تریبیون به نقل از مقامات رسمی پاکستان گزارش داد که خان سعید محسود، مشهور به سانجا، اوایل روز جمعه همراه با یک از برادرزاده ها و دو محافظ اش کشته شد.

به گزارش رسانه های پاکستانی این حمله در ولسوالی برمل در ولایت پکتیکا در جنوب افغانستان روی داده است. البته مقامات دولت افغانستان محل حمله را جای دیگر اعلام کرده و گفته اند که سانجا در اثر این حمله در وزیرستان شمالی، پاکستان، کشته شده است.

سانجا رهبری شعبه محسود تحریک طالبان پاکستان را بر دوش داشت. این شعبه به سال ۱۳۹۳ و بعد از مرگ محسود، متلاشی شده بود. اما در ماه دلو سال ۱۳۹۶ تحریک طالبان پاکستان از پیوستن این شعبه به گروه اصلی خبر داده بود.

به گفته رسانه های افغانستان، سانجا از حامیان اصلی شبکه حقانی مرتبط با پاکستان بود.

قبلا گزارش شده بود که او در یک حمله هوایی نیرو های ائتلاف در ماه میزان سال ۱۳۹۴ کشته شد، اما این ادعا همان زمان از سوی یک سخنگوی این شعبه رد شده بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

در اکثر مملکت های آسیایی اسلامی اگر کدام گروهی ترورستی به فعالیت خود آغاز می کند در پشت آن هتمن دست حکومت پاکستان است یا هم از طرف حکومت پاکستان تقویت می شود این که پاکستان به همکاری کدام مملکت این کار می کند تا حال واضع نشده است اماکمان زیاد می شود که پاکستان را کشور امریکاه کمک می کند . چندین بار رهبران گروهای ترورستی در خاک پاکستان پیدا شده است اما از طر ف هج یک کشور مورد انتقاد نگرفته شده است . در پاکستان برای تحرک ها اسلامی که در کشورهای دیکر جنگ می کند در معذار عام کمک های مالی جمع می شود ازطریف حکومت پاکستان هیچ نوع پاپندی بالای شان نیست حتا در هر دوکان به خاطر جمع کردن کمک مالی یک صندوق بالای میز در دوکان مانده شده است ونام اما ن تنظیم هم بالایش نوشته شده است و حکومت پاکستا ن از همین کار خبر است وهیچ اقدام در منع کردن این کار نکرده است . واضع معلوم می شود که حکومت پاکستان از تنظیم ها ترورستی پشتبانی می‌کند .

پاسخ