کمیسیون انتخابات افغانستان مهلت ثبت نام رای دهنده گان را تمدید کرد

خبرگزاری فرانسه

کابل -- مقامات مسؤول جمعه (۲۱ ثور) گفتند که مهلت شهروندان افغانستان برای ثبت نام جهت راه دادن در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان تمدید شده است.

ثبت نام در انتخابات پارلمان و شورا های ولسوالی که مدت ها به تاخیر افتاده بود، بتاریخ ۲۵ حمل آغاز شد و مطابق برنامه قرار بود اواخر جوزا خاتمه یابد.

یک سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت که تا روز پنجشنبه (۲۰ ثور) فقط بیش از ۱.۵ ملیون بزرگسال برای انتخابات ثبت نام کرده اند که این فیصدی بسیار ناچیز از مجموع ۱۴ ملیون نفری است که انتظار می رود طی این پروسهء دو ماهه ثبت نام کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با نشر یک خبرنامه بدون ذکر دلیل این تصمیم گفت: «کمیسیون انتخابات افغانستان پروسه ثبت نام جهت رای دادن در انتخابات را یک ماه دیگر تمدید کرده است.»

در همین حال، این کمیسیون اعلام کرد که رای دهنده گان حالا می توانند از یک نسخه کاپی از تذکره شان جهت ثبت نام استفاده کنند.

ناظران ابراز نگرانی کردند که برچسب نصب شده بر روی تذکره های راه دهنده گان در زمان ثبت نام می تواند آنها را در ولسوالی ناآرام در معرض خطر جنگجویان قرار دهد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که مقامات اکنون این برچسب را روی کاپی تذکره میزنند، اما رای دهنده گان همچنان باید تذکره اصلی شان را برای رای دادن با خود بیاورند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500