«خرابی ها بسیار کلان است»: کشته شدن کم از کم ۳۵ نفر در سراسر افغانستان بر اثر سیلاب ها

خبرگزاری فرانسه

کابل -- مقامات شنبه (۱۰ حمل) گفت که سیلاب های ناشی از باران های سنگین، باعث کشته شدن کم از کم ۳۵ تن در افغانستان شذه، خانه ها را تخریب کرده و دسترسی به قریه های دور افتاده را در نقاط مختلف کشور قطع کرده است.

حشمت بهادری، سخنگوی سازمان ملی مدیریت بحران، گفت که بر اثر سیل های سنگین که در بامداد جمعه (۹ حمل)‌ آغاز شد، کم از کم ۱۲ نفر در ولایت فاریاب و ۱۹ نفر در ولایت هرات کشته شده اند.

بهادری به خبرگزاری فرانسه گفت که هشت افغان دیگر در ولایت بادغیس و پنج نفر نیز در ولایت بلخ کشته شدند. وی افزود که بیش از ۳ هزار خانه ویران شده است.

میر گلاب‌الدین میری، مدیر صلیب سرخ در هرات، گفت: «تخریب بسیار زیاد است. بیش از ۱۲ منطقه در این ولایت به شدت آسیب دیده اند؛ مردم خانه های خود را از دست داده اند. ما تا کنون فقط توانستیم مقداری مواد غذایی و پتو به آنها بدهیم.»‌

سخنگوی سازمان ملی مدیریت بحران به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما غذا و کمک های غیر غذایی برای فامیل های آسیب دیده فرستاده ایم. اما مقیاس فاجعه عظیم است. ما به کمک های بشردوستانه بیشتر ضرورت داریم.»‌

در ماه حمل، بر اثر سیلاب هایناشی از باران های شدید در ولایت قندهار که هزاران خانه و موتر را از بین برد، کم از کم ۲۰ نفر کشته شدند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500