تروریسم

قوای افغانستان «ضربۀ سنگینی» را بر پیکرۀ داعش وارد کردند

نوشتۀ عزازالله

قوای افغانستان در تاریخ 28 سرطان در ولایت ننگرهار مصروف مبارزه با شبه نظامیان داعش هستند. به گفتۀ مقامات رسمی قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان (اِی ان اس دی اف) داعش را در این ولایت شکست داده اند. [عکس تقدیمی از عزازالله]

قوای افغانستان در تاریخ 28 سرطان در ولایت ننگرهار مصروف مبارزه با شبه نظامیان داعش هستند. به گفتۀ مقامات رسمی قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان (اِی ان اس دی اف) داعش را در این ولایت شکست داده اند. [عکس تقدیمی از عزازالله]

کابل - مقامات رسمی افغانستان به سلام تایمز گفتند که قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان (اِی ان اس دی اف) دستاوردهای مهمی را در رابطه با شکست دادن شبه نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در این کشور کسب کرده اند.

جدیدترین ضربۀ وارده بر پیکرۀ این گروه شبه نظامی طی یک ماه شکست های سنگین، در ولایت ننگرهار و در تاریخ 3 اسد، یعنی درست یک روز بعد از آن که دو بمب گذار انتحاری داعش در کابل حداقل 80 نفر را کشته و صدها نفر دیگر را مجروح کردند، وارد آمد.

قوای امنیتی افغانستان با اجرای یک حملۀ شبانه در ولسوالی کوت حداقل 122 شبه نظامی، به شمول سعد الاماراتی، یکی از بنیان گذاران شعبۀ افغانستان-پاکستان داعش، را به هلاکت رساندند. فرد مذکور رهبری چندین حملۀ تروریستی را به عهده داشت و به خاطر بی رحمی و سبعیت خود معروف بود.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، مرگ الاماراتی را تأیید کرد.

خوگیانی به سلام تایمز گفت: «او در تأسیس این گروه در افغانستان نقشی کلیدی داشت. مرگ او ضربۀ سنگینی بر پیکرۀ این سازمان تروریستی محسوب می شود.»

او گفت: «عملیات نظامی علیه داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار موفقیتی برای قوای امنیتی افغانستان محسوب می شود؛ این یعنی آنها می توانند همۀ دشمنان این کشور و مردم آن را شکست دهند.»

«قوای رشید ما داعش و طالبان را در ننگرهار شکست دادند و حال آنها کوشش می کنند تا سرتاسر این ولایت را تصفیه کنند.»

وی گفت: «قوای افغانستان در حال کسب پیروزی هستند. همچنان، کمر داعش شکسته شده است.»

قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان از حمایت مردم برخوردار هستند

غلام حضرت، قوماندان یکی از واحدهای قوماندیی قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان در شرق افغانستان، گفت که قوای افغانستان بعد از چهار روز نبردهای شدید داعش را از کوت بیرون راندند.

او به سلام تایمز گفت: «قوای امنیتی افغانستان اخیرا علاوه بر سعد الاماراتی حداقل 122 ستیزه جو را در کوت به هلاکت رساندند و حالا در حال تصفیۀ این ولسوالی هستند [تا که] مردم بتوانند به خانه هایشان برگردند.»

وی گفت که قوای افغانستان همچنان 22 جنگجوی دیگر داعش را طی عملیات هایی در کوت دستگیر کردند.

او با اشاره به توانایی های قوای امنیتی برای شرکت در جنگ های مدرن گفت: «قوای امنیتی افغانستان مطابق با معیارهای مدرن ایجاد شده اند. آنها از حمایت مردمی برخوردار هستند و مردم به آنها ایمان دارند.»

یک قوماندو در اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) به نام سمیع الله به سلاام تایمز گفت که طی درگیری های روی داده در کوت، قوای افغانستان چندین تعمیر را که داعش از آنها به عنوان محکمه های صحرایی، مراکز تعلیمی، و دفاتر استفاده می کرد، تصرف نمودند.

او گفت: «قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان به عملیات های خود در مناطق دیگر برای تصفیه این ولایت از وجود ستیزه جویان ادامه خواهند داد. ما اجازه نخواهیم داد که حتی یک تن از دشمنان مردم در هیچ نقطۀ ننگرهار باقی بماند.»

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به سلام تایمز گفت که قوای افغانستان به مردم اطمینان می دهند که آنها شبه نظامیان را از کوت بیرون رانده اند و همچنان به بیرون راندن داعش از دیگر ولسوالی های ننگرهار ادامه خواهند داد.

وی به سلام تایمز گفت: «قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان به ستیزه جویان اجازه بازگشت به این ولسوالی و قتل شیوخ و علمای دینی را نخواهند داد.»

همکاری امنیتی

وزیری گفت که با اجرای عملیات کوت که به کشته شدن الاماراتی منجر شد «ما این بار در جریان عملیات های رزمی در شرق افغانستان یک بار دیگر توانایی خود را برای کار کردن با یکدیگر به عنوان قوای امنیت ملی اثبات کردیم.»

او گفت که قوای امنیتی دفاع ملی افغانستان، همراه با پولیس امن و نظم عامه افغانستان، پولیس یونیفورمدار افغانستان، پولیس محلی افغانستان، و قوای هوایی افغانستان، یک عملیات تصفیوی را که برای ایجاد اختلال در شبکه های داعش و دیگر دشمنان افغانستان در کوت طراحی شده بود، اجرا کردند.

وزیری در ارتباط با قوای دیگر گفت: «هماهنگی فوق العاده ای با اردوی ملی وجود داشته است. آنها در رابطه با تصمیمات مربوط به اقداماتی که باید صورت بگیرند و بعد آن همچنان در رابطه با استفاده از ابزار صحیح برای کسب بهترین نتیجۀ ممکن، با هم هماهنگ بودند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500