تروریسم

ادامۀ کشتار مسلمانان در داخل مساجد توسط شبه نظامیان افغان

نجیب الله

فردی در کنار متعلقات فامیل خود که در دو انفجارهای انتحاری 2 اسد در یک مسجد شیعیان در کابل کشته شدند، گریه می کند. داعش مسئولیت این انفجار را که حداقل 80 کشته بر جای گذاشت، بر عهده گرفت. [شاه مراعی/خبرگزاری فرانسه]

فردی در کنار متعلقات فامیل خود که در دو انفجارهای انتحاری 2 اسد در یک مسجد شیعیان در کابل کشته شدند، گریه می کند. داعش مسئولیت این انفجار را که حداقل 80 کشته بر جای گذاشت، بر عهده گرفت. [شاه مراعی/خبرگزاری فرانسه]

کابل -- مسئولان و علمای دینی افغانستان می گویند که ستیزه جویان با ادامه عملیات های ویرانگرانه شان در افغانستان نشان می دهند که هیچ احترامی برای مسجدها و عبادتگاه های دیگر قائل نمی باشند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گفت که طی دو ماه اخیر ستیزه جویان در کنار تخریب دیگر زیربناها و تاسیسات عامه، 50 مسجد را نیز تخریب و یا به آنان آسیب رسانده اند.

مرتضوی در اعلامیۀ مورخ 9 قوس اعلام کرد که طی این مدت ستیزه جویان 302 مکتب، 41 مرکز صحی، 5305 منزل مسکونی، 1818 دوکان، یک ساختمان دولتی، 6 پل، 290 معبر، 170 پلچک، 123 کیلومتر سرک، 203 دیوار استنادی، و 84 مرکز ارایه خدمات را تخریب و یا هم آسیب رساندند.

بی احترامی به اعتقادات دینی

شهروندان افغان این گونه اعمال طالبان و دیگر گروپ های تروریستی، به شمول «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش)، که با استفاده از نام اسلام می کنند را به شدت محکوم می کنند.

علمای دینی می گویند که تخریب مساجد و سایر عبادتگاه ها غیراسلامی و مخالف با همه اعمال دینی است.

عبدالاحمد محمدیار، یک عالم دینی، به سلام تایمز گفت: «مسجد یکی از مکان های مقدس است، زیرا مردم به خاطر عبادت به آن جا می روند.»

او به سلام تایمز گفت: «کسانی که به خاطر عبادت به مسجد می روند باید احساس آرامش کنند و با فکر و روح آرام به عبادت بپردازند.»

آقای محمدیار گفت: «متاسفانه تروریستانی که به هیچ دین و آیینی وابسته نیستند مساجد را تخریب می کنند و حتی در همین مکان های مقدس هم مسلمانان را می کشند.»

الیاس راشد، یک دانشجوی 27 ساله و باشنده شهر کابل، به سلام تایمز گفت: «این گونه بی احترامی شنیع به مقدسات مردم در تاریخ این کشور بی سابقه است.»

وی افزود که قبل از این مردم با خاطر آرام به مساجد می رفتند و به عبادت می پرداختند؛ مگر حالا تروریستان این آرامش را هم از مردم گرفته اند.

اسما هوتکی، دانشجوی 25 ساله دانشگاه کابل، گفت: «تروریستان که ادعا می کند که برای خدا می جنگند، پس چرا مسجد خانه خدا و عبادتگاه مسلمانان را تخریب می کنند؟»

او گفت که تروریستان جز قدرت طلبی و ترور اصلا به هیچ چیزی اعتقاد ندارند.

یعقوب یک شهروند 47 ساله شهرکابل با اشاره به حمله انتحاری به مسجد باقرالعلوم در کابل در تاریخ 1 قوس، گفت: «در کنار شهادت شماری زیادی از افراد بی گناه و تخریب مسجد، من با چشم خود دیدم که چندین جلد قرآن کریم نیز پاره و خون آلود شده بود.»

او گفت: «ستیزه جویان در حالی که مسجد را تخریب و قرآن پاک خداوند را می سوختانند، چگونه داد از دفاع از اسلام می زنند؟»

اعمار و بازسازی

حکومت افغانستان از تخصیص بودجه برای اعمار و بازسازی مساجد خبر داده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، در مراسم میلاد پیامبر بزرگ اسلام که در تاریخ 21 قوس در کابل برگزار شده بود گفت که حکومت ده میلیون دالر آمریکایی (671.8 ملیون افغانی) را برای اعمار و بازسازی مساجد در سراسر کشور تخصیص داده است.

آقای غنی از علما خواست تا حقایق را روشن ساخته و فریب خوردگان که در سنگرهای جنگ و ویرانی قرار دارند را نصیحت و راهنمایی کنند.

شهروندان افغان از این اقدام کابل تقدیر نموده و از ستیزه جویان می خواهند دست از جنگ و ویرانی بردارند.

محمدحسن عبداللهی، یک شهروند 35 ساله افغان، گفت که بیشتر جوانان بی خبر و ناآگاه از مسایل و سیاست بازی های تروریستان شکار این گروپ ها می شوند.

او گفت: «اما حالا و بعد از تخریب مساجد و به آتش کشیدن کتاب خدا، این جوانان باید بدانند که این گروپ ها مدافع اسلام نیستند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

به امید پاسخ!!!!!؟؟؟؟

پاسخ