دین

القاعده خواستار نابودی داعش و خلیفه 'گمراه' آن شد

سلام تایمز

در تصویر اعلامیه القاعده در حمله به «دولت اسلامی» (داعش) مشاهده می شود که بتاریخ ۸ جدی نشر یافت. [فایل]

در تصویر اعلامیه القاعده در حمله به «دولت اسلامی» (داعش) مشاهده می شود که بتاریخ ۸ جدی نشر یافت. [فایل]

القاعده بطرز شگفت آوری «دولت اسلامی» (داعش) و رهبر آن ابوبکر البغدادی، را مورد انتقاد قرار داده و از همه مسلمانان در همه جا خاسته است تا بپا خاسته و این گروه را منهدم کنند.

این خبرنامه که توسط بنیاد تولیدات رسانه ای بیان القاعده بتاریخ ۸ جدی نشر یافت، بر سقوط داعش و این که اکنون بهترین زمان برای از بین بردن این گروه است، تمرکز کرده است.

در آغاز این خبرنامه آمده است: «و امروز که نفوذ آنها به زوال رفته و خطری که از سوی آنها شام را تهدید می کرد، تضعیف شده است، آنها شعبات جدید را در عرصه های متععد برپا کرده اند و از طریق آنها فجایع و مصائبی را بر سر مجاهدین می آورند و مرتکب افساد و جنایت علیه آن سرزمین ها و مردمان شان می شوند.

«این گروه یک بار دیگر [در ساحات دیگر جهان] ظاهر می گردد تا فصل دیگری بر کتاب خیانت، نفاق، و مزدوری اجندای انحرافی خارجی بنگارد و علائم مزدوری خود و یا استخدام شدن توسط سرویس های استخباراتی بین المللی را به نمایش بگذارد.»

عکس گرفته شده از یک ویدئو داعش اعضای این گروه در شرق آفریقا، جایی که این گروه در تلاش برای توسعه نفوذ خود بدنبال سقوط «خلافت» در عراق و سوریه است، نشان می دهد. [فایل]

عکس گرفته شده از یک ویدئو داعش اعضای این گروه در شرق آفریقا، جایی که این گروه در تلاش برای توسعه نفوذ خود بدنبال سقوط «خلافت» در عراق و سوریه است، نشان می دهد. [فایل]

اعضای تحریرالشام یک گروه وابسته به القاعده بتاریخ ۲۳ عقرب ۱۳۹۷ در جریان تعلیم کار با اسلحه در نزدیکی ادلب سوریه مشاهده می شوند. [فایل]

اعضای تحریرالشام یک گروه وابسته به القاعده بتاریخ ۲۳ عقرب ۱۳۹۷ در جریان تعلیم کار با اسلحه در نزدیکی ادلب سوریه مشاهده می شوند. [فایل]

در سال ۱۳۹۷ افراد داعش در شرق سوریه مصروف نبرد با جنگجویان مورد حمایت آمریکا استند. داعش ۹۹ فیصد «خلافت اش» را که زمانی در مناطق بسیار گسترده عراق و سوریه تحت کنترول داشت، از دست داده است. [فایل]

در سال ۱۳۹۷ افراد داعش در شرق سوریه مصروف نبرد با جنگجویان مورد حمایت آمریکا استند. داعش ۹۹ فیصد «خلافت اش» را که زمانی در مناطق بسیار گسترده عراق و سوریه تحت کنترول داشت، از دست داده است. [فایل]

در این خبرنامه آمده است: «آنها به پخش بذر نفاق، طرح اتهامات، و تضعیف صفوف پرداخته اند.»

«نبرد تقریبا رو به پایان است.»

منافقت القاعده

کوشش های داوم دار القاعده جهت تمایز قائل شدن بین خود و داعش از طریق اتخاذ یک موضع به ظاهر برتر اخلاقی بشدت منفاقانه است.

سازمان القاعده از زمان تشکیل اش خود را همانند داعش در لایه ای از تفسیر نادرست از اسلام پیچیده تا قتل بیگناهان در سراسر جهان را توجیه کند.

از قتل صدها نفر از مردم ملکی در بم گذاری های کنیا و تانزانیا توسط القاعده در سال ۱۹۹۸ گرفته تا کشته شدن هزاران نفر بتاریخ ۲۰ سنبله ۱۳۸۰ در ایالات متحده، هدف اصلی القاعده طی این سال ها خونریزی بوده است.

در خاورمیانه القاعده مسؤولیت بم گذاری های انتحاری و قتل های متعدد را به دوش گرفته است. القاعده مخصوصا در عراق و یمن علت اصلی اختلافات فرقه ای و بی ثباتی، انفجار مکتب ها، مساجد، و ادارات دولتی بوده است. این سازمان در برخی مواقع عامدانه زنان و کودکان را هدف قرار می دهد.

امروز شعبه القاعده در سوریه موسوم به تحریرالشام به میراث خونریز خود ادامه می دهد و روایت های مربوط به استفاده این سازمان از شکنجه، بم گذاران انتحاری، و اعدام های گروهی بسیار زیاد استند.

فروپاشی «خلافت» داعش

داعش ۹۹ فیصد از قلمرو به اصطلاح «خلافت» اش را که البغدادی در عراق به سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود، از دست داده است.

رویاهای این گروه برای تاسیس یک حکومت در پی ریشه کنی داعش از موصل عراق در ماه سرطان سال ۱۳۹۶ و به دنبال آن از پایتخت خودخوانده اش از رقه در سوریه در ماه میزان گذشته فرو پاشید.

بدنبال این شکست های عمده جنگجویان داعش به ساحات بیابانی سوریه گریخته و در آستانه از دست دادن همه قلمرو خود استند.

برغم آن که چندین گروه وابسته به داعش در آفریقا، مخصوصا در سومالیا و نیجریا، ظاهر شدند، شخص البغدادی در یک پیغام ۵۵ دقیقه ای که بتاریخ ۳۱ اسد توسط عملیات رسانه ای داعش نشر یافت، اذعان کرد که داعش از شکست های نظامی اش در خاورمیانه خسته شده است .

البغدادی در سخنانی که به نظر می رسد علامت شکست گروه در میدان باشد، اعلام کرد که «میزان پیروزی یا شکست برای مجاهدین به از دست دادن یک شهر یا قریه و یا تسلیم شدن به آنها که توافق هوایی دارند متکی نمی باشد.»

وی همچنین با اشاره به فقدان دیسیپلین و نظم در میان اعضای باقی مانده این گروه به معاونین اش هشدار داد که مراقبت علائم شورش در میان افراد شان باشند. او اعضای داعشی با ملیت ها، خاستگاه ها، و نژادهای مختلف خواست تا از جنگ های داخلی و دشمنی با یکدیگر پرهیز کنند.

او از پیروان اش خواست تا «دین، صبر، یا جهاد شان» را ترک نکنند.

«ناتوانی در فهم مطالب »

در خبرنامه القاعده آمده است که داعش «و خلیفه یاغی و منحرف شان» البغدادی «آشکارا و عامدانه به تحریف» اسلام پرداخته اند.

این خبرنامه گفته است: «اعضای گروه البغدادی یاغی قلب های بسته ای دارند و قادر به فهم درست مطالب نیستند؛ زیرا افکار آنها با تکبر و نخوت پوشیده شده و ارواح شان در لفاف غرور و لجاج پوشیده شده است.»

«بنا، یگانه کار که با این افراد سرکش می توان انجام داد، اجرای اراده خداوند بر علیه آنها است و این کار را با باید متوقف کردن ظلم و ستم آنها و ریشه کن کردن شان انجام داد. و انجام چنین کاری توسط شمال روا است.»

این خبرنامه تاکید کرده است: «در مقابل این گروه یاغی بایستید، بر آنها رحم و شفقت نیاورید. ما فهم کرده ایم که آنها دین و اخلاق ندارند و همه خصوصیات بد اخلاقی در شخصیت آنها نهفته است.»

با نزدیک شدن پایان داعش، «آنها به طرح توطئه برای تضعیف صفوف پرداخته اند و در این کار موفق شده اند.»

یکی از این تئوری های توطئه می گوید که داعش و گروه های افراطی نزدیک آن ساخته کشورهای غربی، و الخصوص ایالات متحده استند.

اگرچه این تیوری در جهان اسلام از حمایت زیادی برخوردار است، مگر شمار کثیر از دانشگاهیان، تحلیلگران، و چهره های مذهبی می گویند این گونه تئوری ها دروغ هایی استند که برای مخدوش کردن حقایق موجود نشر داده می شوند.

جنایات داعش علیه مسلمانان

داعش کرارا و مرتبا نمازگزاران را در حین اقامه نماز به قتل رسانده و اقدام به انفجار مساجد کرده است، زنان و اطفال را به قتل رسانده است، منازل افراد ملکی را به آتش کشیده، و بر مدارس حمله برده است.

اظهارات شدیدالحن القاعده علیه افراد وفادار به داعش در حالی است که آگاهی فزاینده نسبت به جنایاتی که داعش بنام اسلام مرتکب شده است بدست آمده و موجب درگیری های داخلی این گروه و تشطط صفوف آن، بویژه در افغانستان شده است.

یک عضو سابق داعش که اخیرا در ولایت ننگرهار تسلیم شده به جمع بندی برخی اقدامات داخلی این گروه در افغانستان پرداخت.

هرات خان ۵۵ ساله، که مدت دو سال با داعش مصروف جنگ بود، گفت: «ما فکر می کردیم که این خلافت اسلامی است، مگر بعدها دریافتیم که آنها همه خارجیان بودند و این یک بازی متفاوت بود.»

او به سلام تایمز گفت: «آنها موسفیدان مان را می کشتند و کودکان مان را قربانی می کردند. ما همه چیز را با چشم خود مان دیدیم. اما نمی توانستیم چیزی بگوییم؛ زیرا اگر می گفتیم، ما را نیز می کشتند. آنها ما را ساکت نگاه می داشتند.»

بازمحمد داور، یکی از بزرگان قبایل درزاب ولایت جوزجان، گفت: «بر علاوه قتل اطفال جنگجویان داعشی در غارت دارایی های مردم ملکی، تجاوزهای جنسی، اذیت و آزار مردم ملی، و آتش زدن مکتب ها دست داشتند.»

او گفت: «چهار جنگجوی داعشی یک دختر ۱۹ ساله را که نامزد کرده بود، از خانه اش اختطاف کردند و به یک مقر داعش بردند و در آنجا به مدت چهار هفته همه اعضای گروه به او تجاوز کردند.»‌

فراخوان نهایی مسلمانان برای نابودی داعش

داعش دائما تعالیم اسلامی، اصول اخلاق، و کالتور محلی مردم که مدعی نماینده گی آنها است، پایمال کرده است.

در خبرنامه القاعده آمده است: «گروه البغدادی نماینده آن چیزی است که مثل یک دشنه زهرآلود شما را از حصول اهداف تان باز داشته و بحیث یک مانع جلوی دستیابی به خواسته های تان را می گیرد.»

«پس نسبت به این موانع هوشیار باشید، منتظر پاسخ ها و بیانیه های رسمی نمانید، و در برابر آنها مانند مرد بپا خیزید، دار و دسته های شان را تعقیب کنید، متباقی آنها را محاصره کنید، صفوف شان را بشکافید، و در کمین شان منتظرشان بمانید.»

این خبرنامه گفته است: «گروه البغدادی یاغی در دل های شان کینه سیاه نسبت به جهاد و مجاهدین دارند و همیشه فکر می کنند که مالک حقیقت استند. مگر همه شعار های شان دروغ و غیرواقعی است. آنها دین شان (اسلام) را نگسترانده اند، خلافت شان را برپا نکرده اند، خون [مسلمان] را حراست نکرده اند، و ناموس شان را محافظت ننموده اند.»

این خبرنامه می گوید: «هیچ مسلمان از شرشان ایمن نبوده است. آنها تیغ های شان را به سرعت بر ضد مجاهدین و به ندرت بر ضد کفار برمی آورند. آنها نه اسلام را نشر دادند و نه دشمن را شکست دادند.»

«پس بشتابید و عمل کنید، ای برادران توحید و جهاد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

خداوند نابود کند سر لشکر حمایت گران این گروه راه و این اشحاش بی مغز راه یک یک رسواه این دنیا کند

پاسخ

این راپور تقریبا غلط است؛ چرا که حمله ۱۱ سپتمبر در آمریکا توسط خود آمریکا طراحی شده بود. شبکه القاعده در آن دست نداشت و خود آمریکا نیز این را پذیرفت؛ زیرا این جنگ که از سال ۱۹۴۷ میلادی بعد از جنگ بین الملل دوم شروع شد، جنگ ایدئولوژیکی بین آمریکا و روسیه بود و هر یک می خواستند پالیسی استعماری شان را توسعه دهند.

پاسخ

همو که گفتن گرگ برادرشغال ،خرد گرو فاجعه های بزرگی انسانی را براه انداختند وازدید نه تنها اسلام بلکه از منطق انسانیت هیچ یک قابل قبول نیست

پاسخ

این دو گروه بشدت اسلام و مسلمانان را بدنام کرده اند. اسلام یک دین میانه رو است. دین مهر و رحمت، اما این بدبخت های بیچاره آن قدر آن را بدنام کرده اند که مردم خودشان را از مسلمانان دور می کنند. اسلام واقعی نسبت به انسان ها رحم و شفقت نشان می دهد. اگر دوران زنده گی حضرت محمد (ص) بررسی شود، خواهیم دید که او از زمان دریافت وحی (قرآن) بمدت ۱۳ سال نجنگید تا این که کفار او را وادار به شروع جنگ کردند و پس از آن بود که او به مدت ۱۰ سال جنگید تا این که او درگذشت. این به معنا است که اگر مدت ۲۳ سال از زمان نزول وحی بر او تا زمان مرگ او را بررسی کنیم می بینیم که آن حضرت طی ۱۳ سال اول، که بیش نیمی از آن مدت است، نخواست کسی کشته شود. همه مردم جهان بیش از نیمی از اوقات خوب و شریف استند. اسلام می خواهد که مسلمانان (در حق دیگران) خوبی کنند و این باید انسان های دیگر را تحت تاثیر قرار داده و موجب شود که آنها نیز اسلام بیاورند. کشتن انسان ها و بویژه زنان و کودکان آن گونه که داعش و القاعده انجام می دهند، جایی در حلقه اسلام ندارند. خداوند به همه انسان ها و آفریده گان اش برکت دهد.

پاسخ