امنیت

جنگجویان داعش در کنر تسلیم شدند، و می خواهند که در صلح زندگی کنند

گزارش از خالد زیری

در تصویر سیزده عضو گروه داعش که به تاریخ ۳۱ اسد به طور رسمی با روند صلح در اسعدآباد ولایت کنر ملحق شدند، در مقابل رسانه ها ایستاده اند. [خالد زیری]

در تصویر سیزده عضو گروه داعش که به تاریخ ۳۱ اسد به طور رسمی با روند صلح در اسعدآباد ولایت کنر ملحق شدند، در مقابل رسانه ها ایستاده اند. [خالد زیری]

کنر -- سیزده عضو گروه داعش هفتهٔ گذشته پس از درک کردن اینکه این گروه تروریستی برای اسلام نمی جنگد، تسلیم مقامات محلی در ولایت کنر شدند.

مؤمن، رهبر این گروه ۱۳ نفری، در مراسم تسلیمی به تاریخ ۳۱ اسد به خبرنگاران گفت، جنگیدن در مقابل حکومت، جنگی برای اسلام نیست.

وی گفت، «سه سال از ملحق شدن من با داعش میگذرد. من در جنگ های زیادی شرکت کردم، اما بعداً فهمیدم که این افراد برای پول و منافع کشورهای خارجی می جنگند و نه برای اسلام.»

وی افزود، «من تصمیم گرفته ام كه زندگی صلح آمیزی داشته باشم.»

مؤمن افزود، «برخی دیگر از اعضای گروه داعش نیز آماده هستند تا بیایند و دیگر نجنگند. من تمام تلاش خود را می کنم تا کسانی را که برای منافع دیگران می جنگند قانع بسازم تا به صلح بیایند.»

عبدالستار میرزکوال والی کنر در این مراسم به خبرنگاران گفت، این گروه در ولسوالی های غازی آباد، نورگل و شیگل فعالیت داشته است.

میرزکوال گفت، «این ۱۳ مرد به رهبری مؤمن به یک زندگی صلح آمیز آمدند و ما از آنها استقبال می کنیم ... ذهنیت آنها تغیر یافته است و اکنون آنها می فهمند که این جنگ به نفع خارجیان است.»

وی افزود، «اکنون آنها می توانند مانند مردم عادی در یک محیط صلح آمیز زندگی کنند و من از سایر جنگجویان نیز می خواهم که بیایند و اسلحه های خود را کنار بگذارند.»

دگروال شفیق الله سحر قوماندان امنیهٔ کنر در این مراسم گفت، «من از تمام جنگجویانی که علیه ما می جنگند می خواهم که بیایند و در صلح زندگی کنند، اما اگر آنها این کار را انجام ندهند و اگر می خواهند به سود دیگران به جنگ ادامه دهند، در هیچ مکان از ما پناهی نخواهند داشت.»

سحر گفت، «نیروهای امنیتی و دفاعی ما بسیار قدرتمند هستند و آنها به شدت در مقابل هر دشمن این سرزمین ایستاده اند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

داعش چیست چرا میجنگد

پاسخ

این بهترین کار است

پاسخ