تروریسم

در میان کشته شدگان بر اثر حمله موتربمب زمان ساعات مزدحم در کابل، کودکان شامل بودند

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر، یک سرباز افغان مشاهده می شود که، به تاریخ ۲۲ عقرب در نزدیکی محل حمله انتحاری در کابل ایستاده است. [اس تی آر/ای اف پی]

در تصویر، یک سرباز افغان مشاهده می شود که، به تاریخ ۲۲ عقرب در نزدیکی محل حمله انتحاری در کابل ایستاده است. [اس تی آر/ای اف پی]

کابل – بر اثر انفجار یک موتر مینی بوس با مواد منفجره در ساعت مزدحم صبح کابل به روز چهارشنبه (۲۲ عقرب)، دست کم ۱۲ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر به شمول کودکان زخمی شدند.

چهار نفر تبعه خارجی از جمله مجروحین این حمله بودند که یک موتر اس یو وی، متعلق به یک شرکت امنیتی خصوصی کانادایی، گارداورلد -- را در یک محل مزدحم واقع در نزدیکی وزارت داخله و شمال میدان هوائی کابل، هدف قرار داد.

مروا امینی، سخنگوی وزارت امور داخله گفت، «در نتیجه حمله امروز در کابل، ۱۲ نفر به شمول سه کودک کشته و ۲۰ نفر دیگر به شمول چهار عضو گارداورلد، زخمی شدند.»

مسعود اندرابی، وزیر داخله گفت، یکی از این کشته شدگان یک کودک ۱۳ ساله بود که در حال رفتن به مکتب بود.

در این تصویر، باشنده گان محلی پس از بمب گذاری به تاریخ ۲۲ عقرب در کابل دیده می شوند که، از یک وسیله نقلیه آسیب دیده عکس می گیرند. [آرشیف]

در این تصویر، باشنده گان محلی پس از بمب گذاری به تاریخ ۲۲ عقرب در کابل دیده می شوند که، از یک وسیله نقلیه آسیب دیده عکس می گیرند. [آرشیف]

وی گفت، «دشمنان مردم ما باید بدانند که مردم ما برای صلح مصمم هستند، هیچ چیز نمی تواند مانع دستیابی به صلح شود.»

یک منبع در این وزارت به ای اف پی گفت، این انفجار توسط یک بمب گذار انتحاری در این موتر انجام شد.

یک شاهد عینی به طلوع نیوز گفت، این انفجار به چندین وسیله نقلیه در منطقه آسیب رساند و افزود، «قربانیان توسط آمبولانس ها انتقال داده شده اند.»

'جنایت غیر انسانی'

یک منبع دیگر به طلوع نیوز گفت، پنج کودک کشته شدند.

هیچ گروه بطور فوری مسؤلیت حادثه را نپذیرفت. هم طالبان و هم داعش در این شهر فعال هستند.

کاخ ریاست جمهوری افغان در تویتی نوشت، رئیس جمهور اشرف غنی، «این جنایت غیرانسانی را که در آن مردم ملکی و کودکان بیگناه به شهادت رسیده اند، محکوم کرد.»

دفتر غنی در اعلامیه ای گفت، «عزم محكم این ملت برای رسیدن به صلح، سعادت و پیشرفت با چنین اقدامات ناجوانمردانه دشمن، مختل نخواهد شد.»

در جنگ بی رحمانه افغانستان، مردم ملکی به طور مداوم بهای نامتناسب را پرداخت می کنند.

ماه گذشته، سازمان ملل متحد گزارشی را منتشر كرد كه می گوید، از ماه جولای تا سپتمبر سال جاری میلادی تعداد قربانیان مردم ملکی «بی سابقه» بوده است.

این آمار -- ۱۱۷۴ کشته و ۳۱۳۹ زخمی از ۱۰ سرطان تا ۸ میزان -- نشان دهنده ۴۲٪ افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سازمان ملل، بیشتر تقصیر را بر عهدهٔ «عناصر ضد دولت» مانند طالبان قرار داد.

سازمان ملل متحد در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۲۳۹ نفر تلفات ملکی را ثبت کرد -- ۲۵۶۳ نفر کشته و ۵۶۷۶ نفر زخمی -- که اکثر آنها ناشی از حملات انتحاری یا وسایل انفجاریه تعبیه شده، بوده اند.

بر اساس معلومات هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما)، حدود ۴۱٪ از آنها زن و کودک بوده اند.

فیونا فریزر، رئیس حقوق بشر یوناما گفت، «تأثیر جنگ افغانستان بر مردم ملکی، بسیار وحشتناک است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

شکنجه طالبان برای مردم افغان قابل قبول نیست، زیرا نمی خواهند به روند صلح در افغانستان بپیوندند، آنها فقط به وحشت خود ادامه می دهند اما با کشته شدن مردم و کودکان بی گناه چیزی بدست آنها خواهد آمد.

پاسخ

جهان باید بر تاریکی طالبان و داعش روشنی بیآندازد. هردوی این گروهها خوش دارند مردم ملکی را بکشند.

پاسخ