امنیت

مقامات مسؤلیت حملات بالای نیروهای امنیتی در پروان و فراه را بدوش طالبان انداختند

ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، یک سرباز افغان در حالی نگهبانی می کند که زندانیان طالب به تاریخ ۶ جوزا از زندان بگرام در ولایت پروان آزاد می شوند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، یک سرباز افغان در حالی نگهبانی می کند که زندانیان طالب به تاریخ ۶ جوزا از زندان بگرام در ولایت پروان آزاد می شوند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

کابل -- در دو حمله جداگانه به روز پنج شنبه (۸ جوزا) به عنوان اولین حملات مرگبار که مقامات از زمان پایان آتش بس سه روزه، طالبان را مقصر دانسته اند، چهارده نفر از منسوبین نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

آتش بس مؤقت به روز سه شنبه (۶ جوزا) به پایان رسید، اما علی رغم این آخرین حملات، آرامش کلی در خشونت های این کشور بجا مانده است، و این امیدواری را ایجاد می کند که ممکن این جنگجویان و کابل مذاکرات صلح تأخیرشده برای مدت طولانی را بزودی آغاز کنند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی ولایت پروان گفت، جنگجویان طالب در اوایل روز ۸ جوزا، بالای یک پوسته در پروان، شمال پایتخت حمله کردند.

شهکار با گفتن اینکه هفت نفر از منسوبین نیروهای امنیتی کشته شدند، به ای اف پی گفت، «طالبان نیز تلفاتی را متحمل شده اند.»

حسین شاه، آمر حوزه پولیس گفت، جنگجویان طالب این پوسته را به آتش کشیدند و پنج نفر از منسوبین امنیتی را کشتند. دو نفر دیگر نیز با ضرب گلوله کشته شدند.

محب الله محب، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه به ای اف پی گفت كه در این ولایت، افراد مسلح طالبان یک حمله بالای یک پوسته پولیس را انجام دادند كه منجر به کشته شدن هفت نفر از منسوبین پولیس شد.

وی با افزودن اینکه چهار نفر پولیس از این حمله نجات یافتند گفت، «در این درگیری که نیم ساعت طول کشید، هشت نفر از جنگجویان طالب نیز کشته شدند.»

طالبان تاکنون اظهار نظری نکرده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

من با سلام تایمز موافق هستم زیرا شما در مورد تمام اوضاع افغانستان گزارش نشر می کنید.

پاسخ

در هر آتش بس که بین نیرو های امنیتی افغان و طالبان صورت گرفته، نخست این آتش بس از سوی طالبان نقض گردیده، در آتش بس های قبلی هم طالبان آن را رعایت نکرده و بالای نیرو های امنیتی افغان حمله کردند و آنها را به شهادت رساندند. این بار نیز طالبان در چندین ولایت کشور از حکم رهبر شان سرپیچی نموده و آتش بس سه روزه ای که از سوی رهبر این گروه اعلان شده بود آن را نقض کرده. اگر طالبان واقعاً تحت یک قومانده هستند و می گویند که جنگجویان آنها هیچگاهی از از اوامر و دستورات رهبران خود سرپیچی نمی کنند، اکنون باید آن تعداد طالبان که در ایام عید سعید فطر آتش بس را شکستاند و بالای نیرو های امنیتی افغان حمله کردند و آنها را به قتل رساندند شناسایی نموده و به سزای اعمال شان برسانند. اگر آنها این کار را نکنند به این معنا است که پس از توافق صلح بین حکومت افغانستان و طالبان، یک تعداد طالبان به پروسه صلح نخواهند پیوست و به جنگ شان علیه دولت افغانستان و مردم ادامه خواهند داد.

پاسخ