امنیت

مقامات در رابطه با بمب گذاری کنار جاده ای در کندهار طالبان را مقصر دانستند

ای اف پی

بقایای یک وسیله نقلیه پس از آنکه یک بمب کنار جاده ای یک مادر را همراه با سه فرزندش در ولسوالی میانشین، ولایت کندهار به قتل رساند، در این تصویر دیده می شود که به تاریخ ۵ جوزا گرفته شده است. مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان به تاریخ ۱۴ جوزا از طالبان خواست كه استفاده از ماین های تعبیه شده را متوقف كنند. [قوماندانی امنیه کندهار]

بقایای یک وسیله نقلیه پس از آنکه یک بمب کنار جاده ای یک مادر را همراه با سه فرزندش در ولسوالی میانشین، ولایت کندهار به قتل رساند، در این تصویر دیده می شود که به تاریخ ۵ جوزا گرفته شده است. مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان به تاریخ ۱۴ جوزا از طالبان خواست كه استفاده از ماین های تعبیه شده را متوقف كنند. [قوماندانی امنیه کندهار]

کندهار -- به گفته مقاماتی که طالبان را مقصر دانستند، یک بمب کنار جاده ای یک موتربس کوچک در کندهار را تخریب کرد و ۹ فرد ملکی به شمول زنان و کودکان را به قتل رساند.

جمال ناصر بارکزی سخنگوی قوماندانی امنیه این ولایت گفت، در هنگام اصابت یک بمب کنار جاده ای با یک موتربس در ولسوالی ارغستان، ولایت کندهار، نه نفر از افغان ها کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بهیر احمدی سخنگوی والی، که این آمار را نیز تائید کرد گفت، چندین نفر از قربانیان زنان و کودکان بودند.

هیچ کس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت، اما بارکزی طالبان را مقصر دانست.

این بمبگذاری یک روز پس از آن رخ داد که یک انفجار در مسجدی در ساحه امن کابل، دو افغان را به شمول یک امام، ایاز نیازی، کشته برجا گذاشت.

مأموریت همکاری ملل متحد در افغانستان به تاریخ ۱۴ جوزا گفت، بمب های خانگی که توسط طالبان برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی افغان مورد استفاده قرار می گیرند، در طی دو روز گذشته دست کم ۱۰ فرد ملکی را کشت.

سازمان ملل متحد از این جنگجویان خواست كه «استفاده از این ماین های غیرمجاز تعبیه شده را متوقف كنند».

علی رغم این حملات، از تاریخ ۴ جوزا تاکنون، هنگامی که طالبان یک آتش بس نادر سه روزه را به مناسبت رخصتی های عید الفطر آغاز کردند، خشونت کلی در قسمت های زیادی از افغانستان، کاهش یافته است.

اگرچه مقامات این جنگجویان را برای برخی از حملات مرگبار در روزهای اخیر مقصر دانستند، آنها یک آرامش نسبی در خشونت را تائید کردند.

قبل از این آتش بس، از زمانیکه طالبان در ماه حوت توافقنامه برجسته ای را با ایالات متحده امضا کردند، خشونت ها افزایش یافته بود.

این توافقنامه راه را برای خروج تمام نیروهای خارجی تا ماه ثور سال ۱۴۰۰ هموار می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

6 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

بلی، در صورتیکه حکومت افغانستان تبعیض را پایان دهد و کوشش کنند تا همه را به حیث یک افغان متحد بسازد و امکانات شان در سراسر كشور بخاطر از بین بردن دشمنان و همچنان ریشه کن ساختن مواد مخدر که طالبان منابع مالی خود را از این پدیده شوم تامین می كنند بسیج نماید.

پاسخ

رشوه گم نشه ظالم سرکوب نشه مسلمان های شیطون صفت گم نشه ما در امنیت هیچ وقت بوده نمتانین

پاسخ

خوب دولت باید بالای طالبان فشار های وارد کنند و آزادی زندانیان آنها را برای چند وقت توقف دهند تا آنها دست ازین جنایت ها بردارند، در صورت کاهش حملات از طرف مقابل دوباره آزادی زندانیان را آغاز کند ولی ولی اگر کاهش ندادن مجبوریم تا زندانی های شان را دوباره آزاد نکنیم تا وقتی از خشونت دست بکشند. البته این زندانی ها باید اثر انگشت شان گرفته شود و اگر بعد از خاتمه چنگ میان طالبان و دولت افغانستان این زندانی ها با گروه های دیگر مانند داعش یک جاه نگردند.

پاسخ

نیروهای نظامی و دفاعی دولت فعلی افغانستان فاسدترین و بیکاره ترین در سطح جهان است

پاسخ

طالبان باید به مردم پاسخ بدهند که چرا این گروه هنوز هم که خارجیان از کشور ما به در می شوند، به جنگ شان علیه افغانها ادامه میدهند و در سرک های عمومی ماین گذاری می کنند؟ قربانی این ماین گذاری کی هستند؟ غیر از مردم ملکی من کسی دیگر را ندیده ام کا با ماید کنار سرک تصادم کرده باشد. شما چند ماه قبل ما از طریق رسانه شما ویب سایت خبری شما خواندیم که در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز یک خانواده که در یک موتر بسوی عروسی خویشاوندان شان در حرکت بودند و موتر شان با ماین کنار سرک طالبان تصادم نمودند و حدود ۱۰ تن از افراد ملکی یک خانواده به شهادت رسیدیدند. واضیح است که قربانی اصلی ماین های کنار سرک طالبان افرداد بیگناه ملکی است. طالبان باید از خدا بترسند و بیش از این جان مردم بیچاره را نگیرند و در سرک های عمومی ماین گذاری نکنند.

پاسخ

عامل تمام کسانیکه در طی ۲۰ سال گذشته در ماین کنار سرک جان های شان را از دست داده اند، طالبان بوده اند زیرا این طالبان بودند و هستند که بخاطر هدف قرار دادند کار وان های نیرو های خارجی و افغان در سرک های عمومی ماین عرس کردند بخاطریکه نیرو های حکومت افغان هیچاهی در سرک های و اماکن عام المنفعه ماین جابجا نکرده اند.

پاسخ