سلامتی

یک شرکت چینایی نیم میلیون ماسک های جعلی کووید-۱۹ را که باید از داکتران محافظت می کردند، به فروش رسانده است

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، کارگران در کارخانه ای در نانتونگ، چین، به تاریخ ۲۵ ثور ماسک ها را تولید می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، کارگران در کارخانه ای در نانتونگ، چین، به تاریخ ۲۵ ثور ماسک ها را تولید می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

وزارت عدلیه ایالات متحده یک شرکت چینایی را به دلیل فروختن نزدیک به نیم میلیون ماسک جعلی و غیرمعیاری N95 در ماه حمل، که همه گیر کووید-۱۹ جهان را فرا گرفت، تحت پیگرد قانونی قرار داد.

در شکایتی که در محکمه فدرال در نیویارک ثبت شده است، این وزارت به تاریخ ۱۶ جوزا گفت که شرکت پکیجینگ و پرینتنگ کینگ ییر مستقر در گوانگدونگ، سه دسته از ماسک های اعلام شده N95 را که برای محافظت از داکتران و سایر پرسونل از ویروس کرونا لازم بود، ارسال کرده است.

بر اساس این شکایت، این شرکت ادعای دروغین کرد که این ۴۹۵ هزار و ۲۰۰ ماسک های ارسال شده توسط این شرکت مطابق با استندرد N95 بودند و همچنان ادعای دروغین کرد که انستیتوت ملی مصؤنیت کاری و صحی ایالات متحده این ماسک ها را تائید کرده بود.

شرکت وارد کننده این ماسک ها بیش از یک میلیون دالر را در مقابل آنها پرداخت کرد.

دوگلاس کورنیسکی، افسر اف بی آی، که در مورد معامله ماسک تحقیق کرده بود گفت، این حادثه «بی اعتنایی به مصؤنیت آشکار» این شرکت را نشان می دهد.

وی گفت، «اگر اقدامات این تیم تحقیقاتی نمی بود، این مدعی علیه بخاطر بدست آوردن پول ناچیز، اولین پاسخ دهندگان، کارمندان شفاخانه ها و سایر کارمندان خط مقدم را با تجهیزات ناقص مستقیماً در معرض آسیب قرار می داد.»

ترجیح دادن به منافع نسبت به مردم

متأسفانه، این فقط تازه ترین رویدادی است که در آن حکومت چین یا شرکت های چینایی سعی کرده اند از صادرکردن تجهیزات ناقص طبی در طول همه گیر ویروس کرونا کووید-۱۹ سود ببرند.

در افغانستان، تجهیزات محافظت شخصی که از چین وارد شده است، بسیاری از داکتران افغان را در معرض خطر قرار داده است، و به روز شنبه (۱۷ جوزا)، مقامات گفتند که این کشور در شفاخانه ها بسترهای کافی ندارند زیرا موارد مشکوک به ویروس کرونا افزایش یافته، و هشدار دادند که، «یک فاجعه در حال آمدن است».

در پاکستان، شفاخانه ها پس از یک سلسله ابتلا ها و مرگ های کارمندان صحی که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را تداوی می کردند، استفاده از تجهیزات محافظت شخصی ساخت چین را ممنوع کرده است.

در آسیای میانه، در میان خبرها مبنی بر اینکه تولیدات مشابه ساخت چین ناقص ثابت شده اند، کشورها تلاش می کنند تا کیت های تشخیصی کووید-۱۹ را خودشان تولید کنند.

در جاهای دیگر، تعدادی از کشورها -- به شمول هسپانیه، هالند، فیلیپین، کروشیا و ترکیه -- از محصولات طبی ناقص یا غیرمعیاری که از چین ارسال شده اند شکایت کرده اند.

حکومت فینلند به تاریخ ۲۰ حمل گفت، دو میلیون ماسک های محافظتی خریداری شده توسط فینلند برای استفاده در شفاخانه ها نامناسب بودند.

قبل از آن، حکومت هالند ۶۰۰ هزار ماسک را از جمع یک محموله ۱.۳ میلیونی چینایی که مطابق با استندردهای کیفیت نبودند، رد کرد.

هسپانیا هزاران کیت تشخیصی سریع ارسال شده توسط یک شرکت چینایی غیرمجاز را پس از آن رد کرد که در ماه حمل مشاهده کرد که آنها غیرقابل اطمینان هستند.

جین های، یک مقام گمرکات چین در اواسط ماه حمل گفت، چین با سفارشات بیش از ۵۰ کشور، تنها از ۱۱ ماه حوت تا ۱۳ ماه حمل، ۳.۸۶ میلیارد ماسک، ۳۷.۵ میلیون قطعه لباس محافظتی، ۱۶۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۲.۸۴ میلیون کیت های تشخیصی کووید-۱۹ را صادر کرده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

مرگ به چینایی های مردار خور و کثیف که از دست این بودایی ها مردم جهان در به در شدند.

پاسخ

در تولید کردن اجناس غیر معیاری و بدل، چین نام دارد. حالی جهان بخاطر ویروس کرونا با قلت با اجناس خصوصاَ وسایل طبی روبرو شده است، شرکت های چینی تلاش خواهند کرد تان دهها تن وسایل و تجهیزات طبی غیر معیاری و جعلی را به بازار های جهان عرضه نمایند و از این طریق پول بدست بیاورند. همه کشور های جهان باید اجناس و وسایل چینایی را تحریم نمایند و نه گذارند که چین از طریق فروش وسایل غیر معیاری پول بدست بیاورد.

پاسخ

در جهان پسا مدرنیسم، منافع شخصی مقدمتر از منافع ملی است. در قرن ۲۱ هر شخص به هر وسیله ای که دلش خواست میتواند پول جمع آورد کنند. و اینکه منافع شخصی یک فرد یا یک کشور به ضرر کشور های دیگر است مهم نیست. شما امروز می بینید در کشور ها شرکت های بزرگ سلاح سازی وجود دارد و این کشور ها بخاطر یافتن مارکیت برای فروش سلاحهای شان مجبور هستند بازار پیدا کنند. شما میدانید که بازار سلاحها جنگ است که باید در کشور ها جنگ را خلق کنند تا بازاری برای فروش سلاحها پیدا شود. از این جهت کشور های قدرتمند جهان جنگ را در کشور های وابسته و منسلک و فقیر جنگ را ایجاد می کنند و از این طریق میلونها میل سلاحهای که در شرکت های سلاحهای سازی آنها تولید می شود در کشور های در حال جنگ به فروش می رسانند. چین نیز بخاطر فروش وسایل طبی و غیر طبی ویروس کرونا را ساخت تا این کشور بتوانند برای وسایل طبی و غیر طبی مارکیت پیدا کند و از این طریق پول پیدا بکنند. بناءً در جهان پسا مدرنیسم چیزی بنام صله رحمی و احساس مسئولیت در قبال جان مردم وجود ندارد. برای بشر قرن ۲۱ پول پیدا کردن مهم است از هر طریق که باشد.

پاسخ