سلامتی

چین از طریق فروش تجهیزات ناقص ویروس کرونا به کشورهای نیازمند میلیاردها دالر کسب می کند

سلام تایمز و ای اف پي

در تصویر دیده می شود که، کارگران به تاریخ ۴ حمل در یک کارخانه در هووابی، ولایت انهویی چین، دستکش های طبی تولید می کنند. [ایس تی آر/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، کارگران به تاریخ ۴ حمل در یک کارخانه در هووابی، ولایت انهویی چین، دستکش های طبی تولید می کنند. [ایس تی آر/ای اف پی]

رژیم چین از ماه حوت بدینسو در مجادله با فاجعه ویروس کرونا، میلیاردها دالر را از طریق فروش ماسک و سایر تجهیزات محافظتی به کشورهای خارجی کسب می کند، با این حال تعداد زیادی از کشورها از محصولات طبی غیر معیاری یا ناقص شکایت می کنند.

بیجینگ، در یک تلاش برای ظاهر شدن به عنوان یک قدرت خیرخواه در جریان این بحران، تجهیزات طبی را به سراسر جهان به شمول افغانستان، پاکستان، آسیای میانه، شرق میانه و اروپا صادر کرده است.

اگرچه موارد کووید-۱۹ در چین رو به زوال است، بیجینگ کارخانه ها را ترغیب کرده است تا تولید تجهیزات طبی را افزایش دهند در حالیکه این فاجعه در حدود ۹۰ هزار نفر را در سطح جهان کشته است.

جین های، یک مقام گمرک چین در اوایل هفته جاری گفت، چین با سفارشات بیش از ۵۰ کشور، از ۱۱ ماه حوت بدینسو ۳.۸۶ میلیارد ماسک، ۳۷.۵ میلیون قطعه لباس محافظتی، ۱۶۰۰۰ دستگاه تهویه و ۲.۸۴ میلیون دستگاه آزمایش کووید-۱۹ صادر کرده است.

با این حال، شماری از کشورها – به شمول هالند، فیلیپین، کروشیا، ترکیه و هسپانیه -- از محصولات طبی غیرمعیاری و یا ناقص که از چین ارسال شده بودند، شکایت کرده اند.

دولت فینلند به روز چهارشنبه (۲۰ حمل) اعتراف کرد که دو میلیون ماسک محافظتی خریداری شده توسط فینلند برای استفاده در شفاخانه ها مناسب نبودند.

مأمورین دریافتند که، ماسک ها مطابق با استندردهای لازم برای محافظت در برابر ویروس کرونا برای استفاده در محیط های طبی نبودند.

هفته گذشته، دولت هالند ۶۰۰ هزار ماسک را از یک محموله چینایی ۱.۳ میلیونی، که مطابق با استندردهای کیفیت نبودند، رد کردند.

هسپانیه همچنان هزاران دستگاه آزمایش سریع ارسال شده توسط یک شرکت چینایی غیرمجاز را پس از آنکه هفته گذشته دریافت که غیرقابل اطمینان است، رد کرد.

شکایات مشابه در مورد اجناس چینایی در سراسر جهان رو به افزایش است.

بازنویسی تاریخ

تلاش سخاوتمند ظاهرشدن بیجینگ در میان تلاشهای مداوم این کشور، با گسترش نظریه های توطئه برای منحرف کردن تقصیر بخاطر شیوع فاجعه ویروس کرونا صورت می گیرد، که سراسر جهان را گرفته است.

پس از آنکه مقامات متوجه شدند که این ویروسی که در چین پدیدار شد، باعث فاجعه جهانی می شود، دستگاه معلومات نادرست چینایی به کار شروع کرد.

اتحادیه اروپا، ناتو و کشورهای عضو جی-۷ همه علیه رژیم چین مخالفت کرده اند که همچنان به گسترش اطلاعات نادرست مضر در مورد این فاجعه ویروس کرونا ادامه می دهد، که زندگی ها را در سراسر جهان به خطر می اندازد و جوامع دیموکراتیک را تضعیف می سازد.

نگرانی بین المللی همچنان در مورد صحت معلوماتی که از طرف مقامات چینایی می آیند، کسانی که اکنون ادعا می کنند هیچ مورد جدیدی از این ویروس در ووهان وجود ندارند، از جایی که این ویروس سرچشمه گرفته است، در حال افزایش است.

ناظرین پیشتاز می گویند، اگر مقامات چینایی در ابتدا در مورد ویروس کرونای جدید شفاف می بودند، جهان می توانست در حال حاضر موقف بسیار بهتری برای مجادله با کووید-۱۹ داشته باشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چین بسیار یک کشور های ظالم است؛ برای چین انسان هیچ ارزش ندارد. چینایی ها بخاطر پیدا کردن پول هر کاری را انجام می دهند. مردم می گویند که ویروس کرونا را نیز چین ساخته. و اکنون بخاطر مهار کردن این ویروس دوا و تجهیزات را می سازد و به کشور های دیگر می فروشد تا پول بدست بیاورد. مرگ به چینایی های کثیف.

پاسخ

خداوند همه حکومت ها را نابود کنند که بخاطر بدست آوردن پول حیات انسانها را به خطر مواجه می سازند و سلاح بیولوژیکی درست می کنند. من مطمئن هستم که ویروس کرونا را نیز یکی از کشور های دنیا ساخته است و زیاد گمان می رود که همی چین باشد بخاطریکه این کشور به زدو ترین وقت این ویروس را مهار کرد. هر کسیکه ویروس را درست می کنند، انتی ویروس آن را نیز می سازد. اگر مرض کرونا را چین ساخته باشد، دوای آن نیز نزد چین است.

پاسخ

کشور های منطقه باید وارد کردن هر گونه کالا ها را از چین ممنوع قرار دهند. چین بخاطر پول پیدا کردن ویرس کرونا را ساخت و آن را به جهان گشترش داد. چینایی ها بخاطر بدوست آوردن پول هر کاری را می کنند. همه محصولات چینایی بی کیفت و بدل می باشد. از مبایل گرفته تا تلویزیون و یخچال چینایی همه بدل است و هیچ کار نمی ته. یک مبایل چینایی گرفته بوده باور کنید که یک هفته هم کار نداد.

پاسخ

من از اوایل حدس می زدم که در عقب ویروس کرونا مسایل اقتصادی نفهته اند. ویروس کرونا را چین ساخت و بخاطر از بین بردن رقیبان خود به جهان پخش نمود. چین در تلاش ابرقدرت شدن است و بخاطر این کار باید ابرقدرت های دیگری که در جهان وجود دارد نخست آنها را باید شکست بدهد، و اقتصاد خود را بالا ببرد باز ممکن است که این کشور ابرقدرت شود. شما می بینید که ویروس کرونا وضعیت امریکا را که نیرومند ترین کشور جهان است خراب کرده است. چون ویروس کرونا ساخته شده دست چین میباشد، چین میداند که دوا و تجهیزات این مرض چه است. بنابر این، اکنون چین پول های زیادی را پیدا خواهد کرد و این پول ها را بخاطر از بین بردن رقیبان خود مصرف خواهد کرد.

پاسخ