سلامتی

یک مقام ارشد می گوید، پنهان کاری توسط چینایی ها ویروس کرونا فاجعه جهانی را شدت بخشید

سلام تایمز

در تصویر انتونی فاوچی، رئیس انستیتوت ملی آلرژی و بیماری های ساری ایالات متحده دیده می شود که، پس از یک جلسه کارگروه ویروس کرونا به تاریخ ۱۷ حمل در واشنگتن، در یک جلسه توجیهی برنامه ریزی نشده صحبت می کند. [ایریک برادات/ای اف پی]

در تصویر انتونی فاوچی، رئیس انستیتوت ملی آلرژی و بیماری های ساری ایالات متحده دیده می شود که، پس از یک جلسه کارگروه ویروس کرونا به تاریخ ۱۷ حمل در واشنگتن، در یک جلسه توجیهی برنامه ریزی نشده صحبت می کند. [ایریک برادات/ای اف پی]

واشینگتن -- داکتر انتونی فاوچی، یک چهره برجسته در تلاش های جهانی برای شکست دادن این فاجعه گفت، اگر مقامات چینایی در ابتدا در مورد ویروس کرونای جدید شفاف می بودند، جهان در حال حاضر برای مجادله با کووید-۱۹ در موقعیت بسیار بهتری قرار می داشت.

تخمین زده می شود ۱.۳ میلیون نفر در سراسر جهان با کووید-۱۹ مبتلا شده اند و تقریبا ۷۰ هزار نفر کشته شدند، و تعداد آنها به سرعت در حال صعود است.

در مصاحبه ای با پی بی ایس نیوزهاور به تاریخ ۱۵ حمل، فاوچی که از سال ۱۳۶۳ بدینسو رئیس انستیتوت ملی آلرژی و بیماری های ساری ایالات متحده بوده و هم اکنون بخشی از کارگروه ویژه ویروس کرونا ایالات متحده است، در مورد چند هفته اول این شیوع به تفصیل بحث کرد.

موارد زیر بخشی از آن مصاحبه است. لطفا مصاحبه کامل را اینجا ببینید>

جودی وودروف (خبرنگار):

چه زمانی شما برای اولین بار احساس کردید که این متفاوت است، این که اتفاق افتاده است فقط یک ویروس دیگر نیست، اینکه این یک چیز جدی تر، بسیار جدی تر خواهد بود؟

انتونی فاوچی:

خوب، زمانی در اواسط ماه جدی، هنگامی که مشخص شد آنچه که چینایی ها در ابتدا ادعا کرده بودند، که این فقط ویروسی بود که از مخزن حیوانات به سمت یک انسان پرید و از انسان به انسان منتقل نمی شود، خوب، خیلی زود بسیار واضح شد که این طور نیست، این ویروسی است که از انسان به انسان منتقل می شود.

جودی وودروف:

من فکر می کنم شما از گزارش این موضوع آگاه هستید که چینایی ها از همان ابتدا نسبت به همه این موارد شفاف نبودند. اکنون سؤالی که پیش می آید این است که مردم این سؤال را مطرح می کنند که، اگر آنها از همان ابتدا شفاف تر عمل می کردند، آیا از شیوع این ویروس یا دوران جلوگیری می کرد، یا آیا به سادگی فرصت بیشتری به کشور های زیادی می داد؟

انتونی فاوچی:

خوب، جودی، فکر نمی کنم چیزی مانع از انتشار این ویروس می شد. یک بار که در جامعه ظهور پیدا کرد، با داشتن قابلیت گسترش مؤثر و عوارض و مرگ و میر که دارد، همین بود.

اما آنچه که می توانست متفاوت باشد -- و این چیزی است که مردم در مورد آن فکر خواهند کرد، شما می دانید وقتی این همه تمام شد، زیرا آنها سعی می کنند آنچه که واقعاً اتفاق افتاده است را تجزیه و تحلیل کنند -- این است که اگر در آن اوایل می دانستیم که بسیار قابل انتقال است وقتی که فقط در چین بود، من فکر می کنم ممکن سایر کشورها سرعت بیشتری را برای تلاش و ممانعت از سفر از چین به کشورشان به خرج می دادند، زیرا، به یاد داشته باشید، این همه در چین آغاز شد.

و سپس چین، با توجه به این حقیقت که تعداد زیادی از مردم چینایی وجود دارد و سفرکردن بخشی از زندگی روزمره ما روی این سیاره است، که شاید توجه بیشتری به این احتمال می شد که فقط سفر خالص از چین به طور کلی باشد، اما مطمئناً از ووهان و ولسوالی هوبی، چیزی است که می تواند شیوع آن را در سرتاسر جهان آغاز کند.

بنابراین، من فکر می کنم که این تأخیر در شفافیت، احتمالاً بر آنچه که من اکنون گفتم، آگاهی از اینکه این می تواند بقیه جهان را مبتلا کند، تأثیر خود را داشت.

جودی وودروف:

آیا همه این موارد دقیقاً اشاره ای بر مقامات چینایی می کند، نه؟

انتونی فاوچی:

همینطور به نظر می رسد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

مرگ به چینایی های کثیف! ویروس کرونا را در جهان این بودایی های احمق پخش کردند.

پاسخ

اگر من بجای چین یا امریکا می بودم، نسبت به رقابت منفی، بطور مثبت رقابت می کردم. من به عوض مسابقه تسلیحاتی، برای رفاه مردم در جهان کار می کردم تا جهان میتوانست به یک مکان صلح آمیز تبدیل شود.

پاسخ

من فکر می کنم که ویروس کرونا را چین عمدً ساخت و هم در کشور خودش و هم به سایر کشور های جهان پخش نمود. علت اش این بود که چین خواست یک تعداد مردمان کشور خود شان را که به سن تقاعد نزدیک بودند توسط کرونا از بین ببرد و حالا نیاز نیست که برای این اشخاص پول بپردازد. و این افراد متقاعد برای چین به درد نمی خوردند. همچنان این هم معلوم نیست که آیا وقعاً به این تعداد کسانیکه در چین از اثر شیوع مرض کرونا در چین فوت نمودند واقعیت دارد یا خیر. و علت دیگر اش این است که چین میخواهد ابر قدرت جهان شود، برای این کار چین نمیتوانیست که از لحاظ نظامی امریکا را که اکنون ابر قدرت جهان است شکست بدهند. و ویروس کرونا آسان ترین راه برای شکست دادن امریکا بود. چرا چین این مرض را مهار کرده که دیگر کشور ها نمیتوانند مهارش کنند؟ آیا چین از لحاظ طبابت نسبت به امریکا، ایتالیا، آلمان و دیگر کشور های اروپایی پیشرفته تر است؟ نخیر که نیست. از این جهت معلوم می شود که این ویروس ساخته خود شان است و چینایی ها میدانیستند که چگونه این ویروس را کنترل کنند. حالا اگر چین این ویروس را نساخته باید بیایید به کشور های دیگر جهان در امر مهار کردن این ویروس همکاری نماید.

پاسخ