رسانه

اعضای جی ۷ چین را به دلیل کمپاین معلومات نادرست راجع به ویروس کورونا سرزنش کردند

سلام تایمز و ای اف پي

در تصویر دیده می شود که، یکی از اعضای امنیتی میدان هوایی به تاریخ ۷ حمل در شانگهای لوازم حفاظتی را پوشیده است. [هکتور ریتامل/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، یکی از اعضای امنیتی میدان هوایی به تاریخ ۷ حمل در شانگهای لوازم حفاظتی را پوشیده است. [هکتور ریتامل/ای اف پی]

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده به روز چهارشنبه (۶ حمل) گفت، قدرت های گروه هفت (جی ۷) در مخالفت با معلومات نادرست رژیم چین در رابطه به ویروس کورونا متحد اند.

وزرای امور خارجه از کشورهای بزرگ صنعتی در مورد این بحران از طریق کنفرانس ویدیویی صحبت کردند و راجع به جلسه‌ای که در ایالات متحده برنامه ریزی شده بود، بحث کردند.

پومپئو گفت که وی دیدگاه مشترکی را با دیپلوماتان برتر سایر کشورهای جی ۷ -- بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و جاپان دارد.

پومپئو به خبرنگاران گفت، «هر یک از کشورهایی که امروز صبح در آن جلسه حضور داشتند، کاملاً از تبلیغات معلومات نادرست که حزب کمونیست چین درگیر آن است تا تلاش کند و از آنچه واقعاً اتفاق افتاده است چشم پوشی کند، آگاه بوده است.»

پمپئو گفت، «بیجینگ در یک کمپاین رسانه های اجتماعی که شامل تئوری های توطئه راجع به دست داشتن ایالات متحده است «مشغول فعالیت بوده و به آن ادامه می دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در نیمه ماه حوت در توییتر پیشنهاد کرده بود که، این ویروس را به ووهان، شهر بزرگی که این ویروس برای اولین بار در اواخر سال گذشته کشف شد، سربازان ایالات متحده آورده بود.

پومپئو با اشاره به تبلیغات چین گفت، «این صحبت احمقانه است.»

این ویروس موجب کشته شدن بیش از ۲۱۰۰۰ نفر در سطح جهان شده است، اما بیجینگ در یک کمپاین گسترده روابط عامه قرار گرفته است که گویا این ویروس را تحت کنترل خود آورده است.

رژیم چین همچنان بطور فعال کمک های خود را به خارج از کشور می فرستد و می کوشد تا خود را به عنوان یک قدرت خیرخواه جلوه دهد.

پوشش توسط بیجینگ

پمپئو بیجینگ را متهم کرد که در ابتدا با محدود کردن خبرهای ویروس کورونا جهان را در معرض خطر قرار داده است.

نگرانی های بین المللی در مورد درست بودن معلوماتی که از سوی مقامات چینایی اعلام می شوند افزایش می یابد، کشوری که به تاریخ ۲۸ حوت اعلام کرد که چین هیچ مورد ابتلای محلی جدیدی ندارد. بسیاری از ناظرین تردید دارند که چین با توجه به گستردگی شیوع کووید-۱۹ در این کشور، هیچ ابتلای جدیدی نداشته است.

پومپئو گفت، با وجود تلاش های شوم بیجینگ، ایالات متحده به دنبال همکاری با تمام کشورها به شمول چین است.

پومپئو با اشاره به ارسال تجهیزات حیاتی طبی به تاریخ ۱ حمل به ایتالیا توسط نیروی هوایی ایالات متحده گفت، حکومت ایالات متحده و مؤسسات خیریه خصوصی ایالات متحده، به طور یکسان در تلاشند تا در مبارزه با کووید-۱۹ در سراسر جهان کمک کنند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

6 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

هر کشور جهان کوشش می کند تا با ویروس کرونا مبارزه نماید. احتمال دارد کسانی به این مرض مصاب شوند که نقش حیاتی را در خونریزی بازی می کنند.

پاسخ

از آنجا که این مرض کشنده به این آسانی به همه جهان گسترش می یابد، نزد همه مردم جهان سوال های تعجب آور را خلق می کنند. من فکر نمی کنم که از لحاظ طبی عملی باشد تا یک مرض به این سرعت در جهان شیوع پیدا کند و فاجعه بزرگ انسانی را بوجود بیآورد. با گذشت زمان، معلوم خواهد شد که موضوعات زیادی در عقب این بیماری وجود دارند. اکنون کشورهای ابرقدرت، مترقی و ثروتمند جهان باید تدابیر جدی را روی دست بگیرند و کشورهای فقیر مثل افغانستان و دیگرکشورهای فقیر را کمک کنند. کشورهای متذکره باید به این موضوع رسیده گی کنند تا از زیان های بیشتر به مردم جلوگیری شود، ورنه، این مرض در این کشورها به حیث یک منبع برای سالها باقی خواهد ماند و هم مردم را خواهد کشت و هم به کشورهای دیگر سرایت خواهد کرد. چین، امریکا و کشورهای مترقی دیگر باید اقدام عاجل نمایند، واکسین و دوای آن را پیدا کنند و به کشورهای فقیر، ضعیف و جنگ زده نیز بفرستند بخاطریکه آنها (چین، امریکا و کشورهای مترقی دیگر) مسئول بمیان آوردن این مرض هستند.

پاسخ

این ویروس واقعاً یک فاجعه ای بزرگ را در جهان بوجود آورد، اما اگر خداوند خواسته باشد این ویروس در افغانستان آنقدر جدی نخواهد بود. چهل سال جنگ در افغانستان گذشت، ما مرگ های زیادی را دیدیم. اگر خداوند متعال خواسته باشد، انتقام ریختاندن خون افغانها را در چند ماه معدود خواهد گرفت.

پاسخ

من فکر می کنم هر کشور ابر قدرت کوشش می کند تا کشور شان را در برابر مبارزه با این ویروس ضعیف نشان ندهد و آنها نمیخواهند که آمار تلفات واقعی را نشان دهند. امریکا همچنان یک کشور نیست که کاری لازم را برای کشورهای فقیر انجام دهد. ما باید تا حدی که میتوانیم در برابر ویروس کرونا مبارزه نماییم و طریقه های سنتی خود را تعقیب کنیم.

پاسخ

چین و امریکا باید یکجا با قدرت های بزرگ دیگر مشترکاً بر علیه کرونا مبارزه نمایند. این سوال بقای انسان است و همه ای ما مسئول هستیم که در مقابل آن پاسخ بدهیم.

پاسخ

من خیلی متاثرم که جهان در حال از دست دادن بهترین فرزندانش است امید وارم راحل مناسب براش پیداشود ان شاالله

پاسخ