سلامتی

چین در تلاشی برای پنهان کردن نقش خود راجع به گسترش ویروس کورونا توطئه ها را پخش می کند

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، یک کارگر در اواخر ماه حوت جاده های تهران را به منظور کاهش سرعت انتشار ویروس کورونا که از چین سرچشمه گرفته بود، ضد عفونی می کند. [اصغر خمسه/ایرنا]

در تصویر دیده می شود که، یک کارگر در اواخر ماه حوت جاده های تهران را به منظور کاهش سرعت انتشار ویروس کورونا که از چین سرچشمه گرفته بود، ضد عفونی می کند. [اصغر خمسه/ایرنا]

چین بطور فعال تلاش دارد تا بخاطر نقش خود در شیوع فاجعه جهانی ویروس کورونا در سراسر جهان، با ترویج تئوری های توطئه در مورد منشأ این ویروس، انتقادات را خنثی کند.

پخش این تئوری های مضر توطئه از طرف شهروندان چین نه بلکه از عالی ترین مقامات دولت چین صورت می گیرد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته در توییت های چینی و انگلیسی گفت، «مریض شماره صفر» در این فاجعه جهانی ممکن از ایالات متحده آمده باشد -- نه از شهر چینایی ووهان، جایی که اولین بار در ماه قوس ۱۳۹۸مواردی گزارش شد.

ژائو که به خاطر اظهارات تحریک آمیز خود در رسانه های اجتماعی معروف است در توییتر نوشت، «شاید این ارتش ایالات متحده باشد که این فاجعه جهانی را به ووهان آورده است. بطور شفاف بگوئید! معلومات خود را علنی سازید! ایالات متحده مدیون ماست تا واضح سازد.»

وزارت خارجه ایالات متحده گفت، ایالات متحده به تاریخ ۲۳ حوت پس از توییت های فتنه انگیز ژائو، سفیر چین را احضار كرد و آن توییت ها را «مسخره» خواند.

یک مقام وزارت امور خارجه گفت، «چین بخاطر نقش خود در ایجاد کردن فاجعه جهانی و ارائه نکردن معلومات به جهان، به دنبال خنثی ساختن انتقادات است.»

این مقام گفت، «پخش کردن نظریه های توطئه خطرناک و خنده آور است. ما می خواستیم آن دولت را متوجه سازیم که ما این را به خاطر نفع مردم چین و جهان، تحمل نخواهیم کرد.»

سائینس دانان ادعا می کنند که، این فاجعه جهانی در بازاری در ووهان آغاز شد که حیوانات عجیب را برای مصرف از سوی انسان به فروش می رسانید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در گفتگو با خبرنگاران برای اعلام وضعیت اضطراری بر اثر این فاجعه جهانی، همچنان این نظریه توطئه چین را رد كرد.

ترامپ گفت، «آنها می دانند از کجا آمده است. همه ما می دانیم از کجا آمده است.»

این گردش اطلاعات نادرست، تاکتیک جدیدی برای این دولت حزب کمونیستی نیست. به ویژه ایالات متحده، اکثراً هدفی برای تلاشهای تبلیغاتی چین است.

نظریه های توطئه گسترده

نظریه های توطئه به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، در حالیکه ویروس کورونای جدید ضربه سنگینی را وارد کرد، که تاکنون بیش از ۵۳۰۰ نفر کشته و ۱۴۰ هزار نفر در جهان مبتلا اند.

ماه گذشته مشخص شد که هزاران حساب رسانه های اجتماعی مرتبط به روسیه یک تلاش هماهنگ شده را برای گسترش نظریه های توطئه درمورد ویروس کورونا آغاز کرده بودند که می گفتند ایالات متحده پشت شیوع کووید-۱۹ است.

مقامات ایالات متحده که مؤظف به مبارزه با معلومات نادرست روسی اند به ای اف پی گفتند، اشخاص تقلبی در توییتر، فیسبوک و انستاگرام نقاط موردبحث روسی را به چندین زبان به پیش می برند.

علاوه بر این، به دلیل عدم موفقیت رژیم ایران در ارائه معلومات دقیق به مردم، نگرانی بین المللی افزایش یافته است بخاطریکه شیوع کنترل نشده ویروس کورونا در این کشور، کشورهای همسایه و فراتر از آن را تهدید می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

شما چقدر خبر های نا درست پخش میکنید. جمع کنید ای همه مفت گویی‌ها را.

پاسخ

این همه عذاب خداوند است که مردم چین در آن گرفتار شدند. چینایی ها بالای مسلمانان یغور بسیار ظلم کردند. آنها را کشتند و زنده به آتش کشیدند. گناه مردم یغور چه بودند که چینایی ها آنها را به این بی رحمی به قتل میرساندند. گناه شان این بود که آنها صرف یک خدا را عبادت می کردند. گناه شان این بود که آنها بودایی نبودند. پس از همه ای این مظالم، خداوند بالایشان مرض کرونا را آورد که هزار ها تن آنها از اثر این مرض از بین رفتند. امکا دارد که در بین کشته شده گان مرض کرونا کسانی هم شامل باشند که بالای مسلمانان چین ظلم کرده بودند و آنها را به قتل رسانده بودند. حالا نزد خداوند جوابشان را میته. جزای آها دو چند شد. یک جزایشان این بود که آنها بودایی بودند و بودا را که یک انسان بود خدای خود میدانستند و او را پرستش می کردند. گناه دیگرشان این بود که آنها مسلمانان بی گناه را به قتل رساندند.

پاسخ

بلی صد فی صد حقیقت است

پاسخ

همه کشور های جهان باید بالای چین تغزیرات اقتصادی وضع کنند بخاطریکه ویروس کرونا از چین گشتروش یافت. چینایی ها هر نوع حیوان حرام را می خورند و گفته شده که ویروس کرونا از خوردن شربای خفاش پیدا شده. چینیایی ها همه چیزیکه بروی زمین حرکت می کنند نوش جان می کنند. گوشت سگ، پیشک، خر، مار، موش، تمساح، و حتی گفته می شود که گوشت مرده های خود شان را میخورند. که خوردن همه ای این حیوانات در قرآن حرام گفته شده. خوردن گوشت خوگ که قرآن تاکید می کنند که آن را باید مردم نخورند، امروز ساینس به ثبوت رسانده که خوردن آن به انسان مضر است و میکوب آن در پختن به اسانی از بین نمی رود. ساینس امروز این گپ را می گوید اما قرآن چهارده صد سال قبل این را گفته است. بناء همه مردم جهان باید از قرآن پیروی کنند. قرآن بخاطر هدایت نه تنها مسلمانان بلکه برای راهنمایی همه بشریت نازل شده است. چینایی ها باید توبه بکشند و به خدای حقیقی رجوع کنند و به اسلام رو بیاوند. مشکلات جهان امروز را تنها و تنها اسلام حل کرده میتواند. قرآن که کتاب اسلام است از قوانین زنده گی گپ میزند که انسان در این دنیا چه گونه زنده گی کند، قرآن از نظافت و پاکی گپ میزند و تاکید می کند که نظافت جز ایمان است. قرآن از ساینس و تکنالوجی صحبت می کند. قرآن به عبادت تاکید می کند که هدف خلقت انسان عبادت خدا است که باید روزانه در پنج وقت نماز خدای خود را به یاد بیاورد. از زنده گی که خداوند برایش اعطا کرده شکر گذار باشد. شما دیدید که مغرور ترین انسان امروزی دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا که ابر قدرت ترین کشور دنیا است در برابر این عذاب خداوند یعنی ویروس کرونا شکست خورده و از همه مردم خواسته که عبادت خدا را به جا بیاروند.

پاسخ