رسانه

چین و روسیه در زمینه گسترش معلومات نادرست ویروس کرونا همکاری خود را تقویت کردند

سلام تایمز و ای اف پی

یک انجنیر در داخل لابراتواری در بیجینگ به تاریخ ۱۰ ثور، آزمایش یک واکسین تجربوی برای ویروس کرونای کووید-۱۹ را می نگرد. یکی از روایاتی که بیجینگ آن را پخش می کند، این کشور را به عنوان یک ممثل خیرخواه در این همه گیر جلوه می دهد. [نیکولاس اسفوری/ای اف پی]

یک انجنیر در داخل لابراتواری در بیجینگ به تاریخ ۱۰ ثور، آزمایش یک واکسین تجربوی برای ویروس کرونای کووید-۱۹ را می نگرد. یکی از روایاتی که بیجینگ آن را پخش می کند، این کشور را به عنوان یک ممثل خیرخواه در این همه گیر جلوه می دهد. [نیکولاس اسفوری/ای اف پی]

ناظرین رسانه های اجتماعی می گویند، رژیم های چین و روسیه برای پخش کردن روایات نادرست در مورد همه گیر ویروس کرونا همکاری را تقویت می کنند، با اینکه بیجینگ به طور فزاینده طریقه هایی را اتخاذ می کند که توسط مسکو ایجاد شده اند.

لیا گبریل، هماهنگ كننده مركز مشاركت جهانی وزارت خارجه ایالات متحده، که تبلیغات خارجی را ردیابی می کند گفت، «حتی قبل از بحران کووید-۱۹، ما سطح مشخصی از هماهنگی بین روسیه و جمهوری خلق چین را در زمینه تبلیغات یافته ایم.»

بر اساس گزارش ای اف پی، وی به روز جمعه (۱۹ ثور) به خبرنگاران گفت، «اما با این همه گیر، این همکاری سرعت یافته است.»

وی گفت، «ما این تقارب را یک نتیجه آنچه که مصلحت بین این دو ممثلین، که می خواهند فهم عامه در مورد همه گیر کووید-۱۹ را برای اهداف خود شکل دهند، می بینیم.»

این مرکز مشارکت جهانی پیشتر گفته بود كه هزاران نفر از حساب های رسانه های اجتماعی مرتبط با روسیه نظریه های توطئه را در مورد این همه گیر پخش می کردند، به شمول یكی از این اتهامات كه گویا این ویروس که اولین بار سال گذشته در ووهان چین کشف شد، یک تولید امریکایی بود.

اتحادیه اروپا در ماه حوت، با آنچه که این اتحادیه «یک کمپاین بزرگ» برای انتشار معلومات نادرست یا گمراه کننده راجع به این ویروس کشنده خواند، مسکو را متهم کرد.

تقلید از مسکو

از سوی دیگر، بیجینگ برای خنثی کردن انتقاد از نقش خود در این همه گیر ویروس کرونا به طور فعال با ترویج نظریه های توطئه تلاش می کند.

گسترش این نظریه های توطئه مضر از طرف بلندترین مقام های دولت چین صورت می گیرد.

رژیم چینایی زمانی ایالات متحده را عصبانی کرد که سخنگوی وزارت خارجه چین یک نظریه توطئه را توییت کرد که ادعا داشت ارتش ایالات متحده این ویروس را به ووهان آورده است.

بر اساس گزارش مرکز مشارکت جهانی، رژیم چین مجدداً فعالیت های آنلاین خود را برای انتقاد بر ایالات متحده و برای دفاع از مهارکردن این همه گیر توسط این کشور، که منجر به کشته شدن ۲۷۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است، شدت بخشیده است.

گبریل گفت، «بیجینگ در زمان واقعی طریقه هایی را تطبیق می کند و به طور فزاینده از آنها استفاده می کند که مدت هاست توسط مسکو استفاده می شوند.»

گبریل گفت، بیجینگ به طور فزاینده از شبکه های روباتی برای تقویت پیام خود استفاده کرده است.

وی گفت، حساب های دیپلوماتیک رسمی چین به طور ناگهانی در اوایل ماه حمل افزایش یافت و از افزودن حدود ۳۰ پیروان جدید روزانه به بیش از ۷۲۰ افزایش یافت، که اکثر این حساب های پیروان تازه ایجاد شده بودند.

گبریل گفت، برای اولین بار استفاده بیجینگ از چنین روش های آنلاین برای «ایجادکردن اختلاف سیاسی»، در قلمرو خودمختار خود در هنگ کنگ، که شاهد تظاهرات بزرگ دیموکراسی خواهی بود، مشاهده شده بود.

با برخی از شواهد که تخریب عمدی شواهد را نشان می دهد، بیجینگ اکنون به طور جدی در تلاش است تا خطاهای خود در جریان شیوع همه گیر ویروس کرونا را مخفی کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چین نباید فکر کند که این کشور در مورد کوید۱۹ هیچ مسئولیتی ندارد. چین باید در محاکم بین المللی به طور مسالمت آمیز محاکمه شود و باید از چین بخاطر زیان های که این ویروس در سراسر جهان بوجود آورده است پرسیده شود. به همین این ترتیب، اگر ثابت شود که ویروس متذکره طبیعی نبوده اما به دلیل اشتباه چین شیوع یافته است، چین باید کشورها را بخاطر ضررهای ناشی از آن بازپرداخت کند و براساس قانون اسلامی، چین باید قیمت ۱۰۰ شتر را برای هر کسی که در این رویداد جان باخته است بپردازد.

پاسخ

در این هیچ شکی نیست که چین ویروس کرنا را ساخت و به کشور های منقطه گسترش داد. در این ویروس امکان دارد که روسیه نیز با چین همکاری کرده باشد. چین و روسیه هر دوی شان دست را یکی کرده تا غرب را نابود بسازند. روسیه و چین نمی توانیستند که غرب را از لحاظ اقتصادی و نظامی شکست دهند، بناءً آنها توطیه ویروس را چیدند. و آنها در این کار شان تا حدی موفق هم بودند. بخاطریکه آنقدر تلفات را که ویرس کرنا بر کشور های غربی مانند امریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و غیره وارد کرد، در روسیه و چین نکرد. بخاطریکه این ویروس را خود شان ساخته اند و باید اینها را کمتر از بین ببرد.

پاسخ

درک شما صفر است...

پاسخ