فناوری

چین برای 'مجرمین انترنیتی' به یک پناهگاه امن تبدیل شده است

سلام تایمز و ای اف پی

در تصویر دیده می شود که، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، به تاریخ ۲۰ حمل در نشست مطبوعاتی روزانه در بیجینگ سخنرانی می کند. این وزارت در تلاش های مداوم بیجینگ برای گسترش معلومات دروغین در سراسر جهان، به یک کانون تبدیل شده است. [گریگ بیکر/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، به تاریخ ۲۰ حمل در نشست مطبوعاتی روزانه در بیجینگ سخنرانی می کند. این وزارت در تلاش های مداوم بیجینگ برای گسترش معلومات دروغین در سراسر جهان، به یک کانون تبدیل شده است. [گریگ بیکر/ای اف پی]

واشینگتن -- مقامات ایالات متحده به روز سه شنبه (۳۱ سرطان) پس از متهم شدن بطور رسمی دو تبعه چینایی به جرم سرقت تحقیقات واکسین کووید-۱۹ و هک کردن صدها شرکت در سراسر جهان گفتند که، چین برای مجرمین انترنیتی به یک پناهگاه امن تبدیل شده است.

جان دیمرز، معاون لوی سارنوال ایالات متحده، در یک اعلامیه وزارت عدلیه ایالات متحده گفت، «چین اکنون در آن گروه شرم آور کشورهایی كه برای مجرمین انترنیتی پناهگاه امن را فراهم می كنند، جایگاه خود را در كنار روسیه، ایران و کوریای شمالی گرفته است.»

وزارت عدلیه گفت، لی شیائوو ۳۴ ساله و دونگ جیاژی ۳۳ ساله، که در یک پوهنتون انجنیری برق در چینگدو همصنفی بودند، برای ۱۰ سال گذشته در یک کمپاین هک کردن کمپیوترها مشغول کار بودند.

این وزارت گفت، «صنایع مورد هدف شامل، صنایع تولیدی پیشرفته، دستگاه طبی، انجنیری ساختمانی و صنعتی؛ نرم افزارهای تجارتی، آموزشی و گیم سازی، انرژی شمسی، داروسازی، و دفاع در جمع دیگران بوده است.»

وی گفت، «اخیراً، این متهمین به دلیل آسیب پذیری در شبکه های کمپیوتری شرکت های تولیدکننده واکسین های کووید-۱۹، تکنالوژی آزمایش و تداوی، تجسس کردند.»

مخفی شدن در چین

اعتقاد بر این است که هر دو در چین هستند و توسط بیجینگ محافظت می شوند.

مقامات وزارت عدلیه گفتند، لی و دونگ شرکت های بیوتکنالوژی را هدف قرار داده اند اما به نظر نمی رسد که واقعاً تحقیقات کووید-۱۹ را به خطر انداخته باشند.

وزارت عدلیه گفت، آنها همچنان «نهاد های غیر دولتی، و مخالفین انفرادی، نهادهای مذهبی و فعالان حقوق بشر و دیموکراتیک» را هدف قرار دادند.

بر اساس این اتهام، لی و دونگ پاسورد ها را برای حساب های ایمیل شخصی متعلق به افراد مورد علاقه بیجینگ به وزارت امنیت دولتی، فراهم کردند.

این دو نفر به سرقت کود منبع از شرکت های نرم افزارها، معلومات در مورد ادویه جات تحت انکشاف از شرکت های داروسازی و طراحی سلاح ها و آزمایش معلومات قراردادیان دفاعی، متهم شده بودند.

گفته می شود که لی و دونگ معلومات را از برنامه های ماهواره نظامی، شبکه های بی سیم نظامی و سیستم های مخابراتی و سیستم های مایکروویف و لیزر را از قراردادیان دفاعی دزدیدند.

مقامات ایالات متحده در ماه ثور هشدار داده بودند كه هكران تحت حمایت چین در تلاش بودند كه تحقیقات و دست آوردهای علمی مربوط به تداوی و واكسین های کووید-۱۹ را به سرقت ببرند..

با وجود تاریخچه طولانی در مورد جرایم انترنیتی که بیجینگ انجام داده و یا دستور آن را داده است، وانگ وینبین سخنگوی وزارت خارجه گفت، «حکومت چین مدافع سرسخت امنیت انترنیتی است و همواره با حملات انترنیتی و جرایم انترنیتی به هر شکل مخالفت کرده و آن را سرکوب کرده است.»

حملات انترنیتی و معلومات دروغین

این آخرین هک کاری چین، به سلسله هشدارها و گزارش های هشداردهنده ای، مبنی بر متهم کردن هکران تحت حمایت دولت در ایران، کوریای شمالی، روسیه و چین در رابطه با فعالیت مخرب مربوط به همه گیر ویروس کرونا، از پخش کردن اخبار دروغین تا هدف قرار دادن کارگران و سائینس دانان، می افزاید.

در ماه ثور، بریتانیا و ایالات متحده در مورد افزایش حملات انترنیتی علیه متخصصین صحی توسط مجرمین سازمان یافته «که اکثراً با بازیگران دولتی دیگر در ارتباط هستند»، هشدار دادند.

اداره امنیت انترنیتی و امنیت زیربنایی ایالات متحده و مرکز ملی امنیت انترنیتی بریتانیا گفتند که، آنها تاکتیک های «پاشیدن پاسوردها» به اندازه زیاد -- هکرانی که تلاش می کنند از طریق پاسورد های معمول به حساب ها دسترسی پیدا کنند -- که نهادهای مراقبت صحی و سازمان های تحقیقات طبی را هدف قرار می دهند، کشف کرده بودند.

در عین زمان، رژیم های چین و روسیه به طور خاص در رابطه با همه گیر ویروس کرونا، برای گسترش روایت های دروغین همکاری را افزایش داده اند.

لیا گبریل، هماهنگ كننده مرکز مشاركت جهانی وزارت خارجه ایالات متحده، که تبلیغات خارجی را ردیابی می کند گفت، «حتی قبل از بحران کووید-۱۹، ما سطح مشخصی از هماهنگی بین روسیه و جمهوری خلق چین در زمینه تبلیغات را ارزیابی كردیم.»

گبریل گفت، «بیجینگ در زمان واقعی طریقه هایی را تطبیق می کند و به طور فزاینده از آنها استفاده می کند که مدت هاست توسط مسکو استفاده می شوند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

حکومت چین قاتل مسلمانان است. نظامیان چین بالای مسلمانان ظلم روا میدارند و آنها مردم را نمی گذارند که مناسک مذهبی شان را بجا بیاورند. کشورهای اسلامی باید بر علیه چین ایستاد شوند و از حکومت چین بخواهند که دست از ظلم بالای مسلمانان را بردارند. اگر آنها بی رحمی های شان را متوقف نسازند، کشورهای اسلامی باید روابط دیپلوماتیک شان را با این کشور قطع نمایند.

پاسخ